Ferrari dá sbohem červené, oblékne se do zelené

Hysterie kolem úsporných a hybridních vozidel s nízkými emisemi CO2 zřejmě jen tak neutichne, ačkoli si po událostech posledních měsíců mohou snad už jen notoricky naivní lidé myslet, že na globálním oteplování je něco pravdy.

Mrzutější je ovšem fakt, že tyto zelené nálady zasahují i automobilky, jejichž vozům podobné úpravy vysloveně nesedí. Nenutí je k tomu přitom ani tak stále přísnější emisní normy, jako především chuť svézt se na této módní vlně. Jedním z největších propagátorem „zelené“ mezi supersportovními značkami je jednoznačně Ferrari, které své snažení předvedlo i ve formě modelu 599 HY KERS, který v sobě kombinuje výkonný šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 611 koní a elektromotor nabízející výkon 100 koní, který je napájen z plochých lithiových baterií.

To není až tak horkou novinkou, po jeho představení ale automobilka přidala i plán nabízet v horizontu čtyř let hybridní verzi u každého ze svých modelů, což je dnes jen stěží představitelné.

V řeči čísel to můžeme vyjádřit zhruba tím způsobem, že v daném období se maranellské značce podaří snížit emise svých modelů až o 35 procent. A půjde na to zřejmě právě cestou, kterou nám letos předvádí ve své ženevské expozici. Jen aby se za pár let nestala pro Ferrari charakteristická místo současné červené jakási „ekologická zeleň”.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 HY KERS v Ženevě 2010
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky