Ferrari dá sbohem červené, oblékne se do zelené

Hysterie kolem úsporných a hybridních vozidel s nízkými emisemi CO2 zřejmě jen tak neutichne, ačkoli si po událostech posledních měsíců mohou snad už jen notoricky naivní lidé myslet, že na globálním oteplování je něco pravdy.

Mrzutější je ovšem fakt, že tyto zelené nálady zasahují i automobilky, jejichž vozům podobné úpravy vysloveně nesedí. Nenutí je k tomu přitom ani tak stále přísnější emisní normy, jako především chuť svézt se na této módní vlně. Jedním z největších propagátorem „zelené“ mezi supersportovními značkami je jednoznačně Ferrari, které své snažení předvedlo i ve formě modelu 599 HY KERS, který v sobě kombinuje výkonný šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 611 koní a elektromotor nabízející výkon 100 koní, který je napájen z plochých lithiových baterií.

To není až tak horkou novinkou, po jeho představení ale automobilka přidala i plán nabízet v horizontu čtyř let hybridní verzi u každého ze svých modelů, což je dnes jen stěží představitelné.

V řeči čísel to můžeme vyjádřit zhruba tím způsobem, že v daném období se maranellské značce podaří snížit emise svých modelů až o 35 procent. A půjde na to zřejmě právě cestou, kterou nám letos předvádí ve své ženevské expozici. Jen aby se za pár let nestala pro Ferrari charakteristická místo současné červené jakási „ekologická zeleň”.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 HY KERS v Ženevě 2010
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 125 423 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků