Ferrari chystá nový přeplňovaný šestiválec

Tradiční automobilka z Maranella bude zřejmě již zanedlouho dávat do svých modelů zcela nový turbem přeplňovaný šestiválec. Na tiskové konferenci to oznámili vrchní představitelé automobilky a jako hlavní důvody uvedli, že nový agregát bude nejen šetřit palivo, ale bude vypouštět i méně emisí uhlíkatých plynů. Tento krok bychom tedy klidně mohli nazvat jako downsizing, ovšem ne tak radikální, jako třeba u koncernu Volkswagen.

Ačkoli se může zdát, že automobilka se plánuje novým agregátem chlubit, není tomu tak. Nový šestiválec je vyvíjen spíše z nutnosti, především kvůli sporným emisním limitům CO2.

O tom v jakém modelu se nový šestiválec objeví nejdříve, zatím automobilka mlčí, avšak vývoj motoru by měl skončit v letech 2013 až 2016 a do té doby se toho ještě může mnohé změnit. Na tiskové konferenci padlo i definitivní rozhodnutí, že Ferrari nebude vyrábět ani SUV a ani žádný čtyřdveřový model. Toto však kdysi svorně tvrdili i představitelé Porsche…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků