Ferrari chystá nový přeplňovaný šestiválec

Tradiční automobilka z Maranella bude zřejmě již zanedlouho dávat do svých modelů zcela nový turbem přeplňovaný šestiválec. Na tiskové konferenci to oznámili vrchní představitelé automobilky a jako hlavní důvody uvedli, že nový agregát bude nejen šetřit palivo, ale bude vypouštět i méně emisí uhlíkatých plynů. Tento krok bychom tedy klidně mohli nazvat jako downsizing, ovšem ne tak radikální, jako třeba u koncernu Volkswagen.

Ačkoli se může zdát, že automobilka se plánuje novým agregátem chlubit, není tomu tak. Nový šestiválec je vyvíjen spíše z nutnosti, především kvůli sporným emisním limitům CO2.

O tom v jakém modelu se nový šestiválec objeví nejdříve, zatím automobilka mlčí, avšak vývoj motoru by měl skončit v letech 2013 až 2016 a do té doby se toho ještě může mnohé změnit. Na tiskové konferenci padlo i definitivní rozhodnutí, že Ferrari nebude vyrábět ani SUV a ani žádný čtyřdveřový model. Toto však kdysi svorně tvrdili i představitelé Porsche…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků