Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA Fiat-Chrysler, jako nový výkonný ředitel Ferrari (nahradil Amedeho Felisu, který odešel do penze) představil plán na další roky. Mezi ně patří postupné zavedení hybridního pohonu, nastínění dalších vrcholných modelů a zrušení některých projektů.
Předně Marchionne potvrdil, že se letos představí otevřené LaFerrari Spider, jehož výroba bude omezena na 150 až 200 kusů. Dostane stejnou techniku jako uzavřené kupé, tedy atmosférický dvanáctiválec 6,3 l s hybridním systémem a celkovým výkonem 708 kW (963 koní).
Hybridní pohon se pomalu chystá i pro další Ferrari, i když v případě legendární italské značky to nebude hlavně kvůli emisím, ale především kvůli lepší dynamice. Velké sady baterií tak Ferrari mít nebudou a spíše se bude jednat o rozšířený systém na bázi KERS. Nečekejte tedy, že by Ferrari vyrábělo něco jako Prius...
Smutná zpráva ale přišla pro ty, kteří se těšili na „levné“ Ferrari, na jakýsi Boxster nebo Cayman této značky. Ferrari Dino mělo dostat přeplňovaný šestiválec a projekt se rýsoval docela slibně. Jenže Sergio Marchionne oznámil, že se prozatím ukládá k ledu, protože automobilka nedokáže přesně najít zacílení. Neví, jak nastavit cenu a není si jistá tím, zda by Dino nepožíralo klientelu nástupce modelu 488 GTB.
Mimo to ale Ferrari v prvním čtvrtletí roku 2016 zvýšilo čistý zisk o 19 % na 78 milionů eur (2,1 miliardy korun). Příjmy se zvýšily o 8,8 % na 675 milionů eur, když italská značka dodala 1882 vozů, o 15 % víc než ve stejném období loňského roku. Obchodní marže značky Ferrari se nyní pohybuje okolo 18 %.