Ferrari chystá hybridy a LaFerrari Spider. Dino nakonec nebude

Ferrari chystá hybridy a LaFerrari Spider. Dino nakonec nebude

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA Fiat-Chrysler, jako nový výkonný ředitel Ferrari (nahradil Amedeho Felisu, který odešel do penze) představil plán na další roky. Mezi ně patří postupné zavedení hybridního pohonu, nastínění dalších vrcholných modelů a zrušení některých projektů.

Předně Marchionne potvrdil, že se letos představí otevřené LaFerrari Spider, jehož výroba bude omezena na 150 až 200 kusů. Dostane stejnou techniku jako uzavřené kupé, tedy atmosférický dvanáctiválec 6,3 l s hybridním systémem a celkovým výkonem 708 kW (963 koní).

Čínský obchodník vzal Ferrari a několik Maserati na výlet do terénu

Čínský obchodník vzal Ferrari a několik Maserati na výlet do terénu

Hybridní pohon se pomalu chystá i pro další Ferrari, i když v případě legendární italské značky to nebude hlavně kvůli emisím, ale především kvůli lepší dynamice. Velké sady baterií tak Ferrari mít nebudou a spíše se bude jednat o rozšířený systém na bázi KERS. Nečekejte tedy, že by Ferrari vyrábělo něco jako Prius...

Smutná zpráva ale přišla pro ty, kteří se těšili na „levné“ Ferrari, na jakýsi Boxster nebo Cayman této značky. Ferrari Dino mělo dostat přeplňovaný šestiválec a projekt se rýsoval docela slibně. Jenže Sergio Marchionne oznámil, že se prozatím ukládá k ledu, protože automobilka nedokáže přesně najít zacílení. Neví, jak nastavit cenu a není si jistá tím, zda by Dino nepožíralo klientelu nástupce modelu 488 GTB.

Ferrari FF je po faceliftu rychlejší a má řiditelnou zadní nápravu

Ferrari FF je po faceliftu rychlejší a má řiditelnou zadní nápravu

Mimo to ale Ferrari v prvním čtvrtletí roku 2016 zvýšilo čistý zisk o 19 % na 78 milionů eur (2,1 miliardy korun). Příjmy se zvýšily o 8,8 % na 675 milionů eur, když italská značka dodala 1882 vozů, o 15 % víc než ve stejném období loňského roku. Obchodní marže značky Ferrari se nyní pohybuje okolo 18 %.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků