Ferrari chce převézt celou EK s jejím přihlouplým emisním limitem

53 komentářů

Kubakod
3. června • 8:14

Ten Radek, on je tak chytrý!
A ta Unie, ta je tak hloupá!
Tady se to pěkně zkazilo, když už v článku někteří vyjadřují svůj OSOBNÍ názor a ještě ho automaticky považují za názor většinový, vedení by se mělo zamyslet...

zden
2. června • 21:44

no a kdyby jim ani tohle neprošlo, tak můžou udělat třeba 10 000 modelů ferrari panda nebo ferrari 500 z celkově jinak mnohem větší produkce. prodávat by to mohli podobně jako acer notebooky ferrari, prostě by se udělala speciální edice a ještě k tomu za vyšší cenu, třeba do každého státu by se hodilo pár set kusů

Hálek
1. června • 17:47

Vážený pane Ondrášiku! Váš článek není hodný relativně seriozního média, v němž se objevuje. Několikrát používáte výraz hloupost, případně naprostá nebo úplná hloupost, ale tak by se seriozní novinář vyjadřovat neměl. Nehledě na to, že hlavní argumnet vám jaksi utekl: totiž že automobily vypouštějí do vzdzchu jen asi 2 procenta celosvětového objemu emisí CO2. Ale já, na rozdíl od vás, uznávám, že někde se začít s ochranou ovzduší musí. Ve městech jsou totiž dnes i ta dvě procenta hodně, leckde se nedá dýchat. Naučte se argumentovat fakty a ne silnými slovy. Pro začátek byste mohl začít u sebe a zbavit své texty pravopisných a syntaktických chyb a překlepů. Pak můžete pokračovat s tím dalším. Mnoho zdaru vám v tom přeje Jaroslav HálekB-]B-]

Dusan
2. června • 9:19

A dokazes pochopit, ze ve mestech se neda dychat prave kvuli tomu, ze se snizuje spotreba paliva a nasledna produkce CO2 nasazovanim dieselovych motoru, ktere produkuji mnohem vice jedu nez "neekologicke" benziny?

Honza42
1. června • 21:59

Naprosto nejdražší, nejkomplikovanější a nejméně účinné je pokušet se regulovat mobilní zdroje CO2, což automobily jsou. U elektráren je to všechno mnohem jednodušší, protože nejsou limitovány prostorem a hmotností. Přesto se všichni zelenáči vrhli na auta jako na obětního beráka. Je to debilita nejvyššího kalibru, stejně jako ekodaň z elektřiny pro domácnosti. Průmysl se svými hutěmi a elektrickým tavením oceli nic platit nebudou. Omezovat spotřebu aut nemá vůbec žádný smysl. Stačí to dělat přes spotřební daň, což se už dnes děje. Takže by stačilo zvednout spotřební daň a bylo by. Jenže to by bylo moc jednoduché. Navíc CO2 nemá s ochranou ovzduší nic společného. Pouze zvyšuje skleníkový efekt, jinak je neškodný. JEDNA ELEKTRÁRNA NA PLYN V NÉMECKU SPOLEHLIVĚ ZHATÍ CELOU ÚSPORU CO2 TĚŽCE A DRAZE VYDUPANOU Z AUTOMOBILISMU. A Německo jich plánuje více. Je to tak chytré nařízení, jako že se kafe bude zalévat studenou vodou. Takže pane Hálku, plácáte neskutečně.

skl
1. června • 14:24

Motivovanie automobiliek na znizovanie emisii a zlepsovanie technologii je uplne v poriadku. Zdanovat sucasne paliva a zvyhodnovat ekologickejsie paliva je tiez potrebne, ale nestaci - automobilky to priamo neprinuti investovat dostatocne prostriedky do novych technologii.
Otazka je ci sa to ma robit prave takymto zjednodusujucim sposobom... Taka hlupost to ale tiez nie je; ak budu niektore firmy platit poplatky, prejavi sa to nakoniec vo vyssich cenach niektorych aut - t.j.v konecnom dosledku aspon cast aut s vyssou produkciou CO2 zdrazie na ukor niektorych aut s mensou produkciou. Ak by sa totiz napr. zaviedla konstana dan z celkovej produkcie CO2 bez ohladu na pocet aut - zase by to vlastne bolo to iste ako zdanovanie paliva; a zaplatilo by sa to automobilkam v cene aut, ktore by sli hore plosne o percento CO2 dane.
To o co tu ale ide v prvom rade nie je zdanovanie tych co jazdia na autach, ale motivovanie k vyrobe aut, ktore maju nizsie jednotkove emisie. Preto to dava nejaky zmysel...
Ako pri vsetkom co sa tyka emisii ale plati, ze pokial to sa tieto veci neprijmu globalne - t.j. vcetne neeuropskych automobiliek, tak su viac menej naprd.

Tomas B
1. června • 14:55

Občas mám pocit, že tenhle web čtou lidé, které auta vůbec nezajímají - jen aby si mohli "rejpnout" protože na sockomunistickém seznamu.cz už je to asi nebaví:-D
V globále na snižování emisí u aut nevidím nic špatného, nejsem na to žádný odborník, ale jestli si dobře pamatuji tak osobní doprava se na znečišťování ovzduší podílí do 10% (možná méně, nepamatuji se přesně) ze všech možných znečišťovatelů. Což znamená, že ekologický zájem by se měl zcela jistě zaměřit hlavně jinými směry.
Ano, pokuď to jde ať se emise u aut snižují, ale rozhodně ne za žádnou cenu - ano přiznám se, v 1,2HTP se mi nechce jezdit (nemám auto 4,2 co žere 25l ve městě, mám 200k a v průměru jezdím za cca 9,3l a to jsem Pražák).
Takže pánové, co jste pro to aby se snad přestalo jezdit osobními automobily - přesuňte se prosím na jiný web, kde budou věci, které vás třeba opravdu zajímají!!! Děkuji předem:-D

LOL
1. června • 20:49

Ano, toto je zcela typický komunisticko-čecháčkovský pohled na věc. Nejsi-li s námi (tj. vyžaduješ silná auta a nic než auta), tak jsi nepřítel, přesný opak nás, vyznavačů vůně benzinu (tj. odmítáš auta, žádná nechceš a vůbec).Bohužel je dnes mezi námi spousta lidí, kteří "z principu" odmítají jezdit HTPčkem, "protože by je ostuda fackovala". Já jen tvrdím, že ti mladší zastánci 200k strojů se ještě dožijí doby, kdy už žádný benzín nebude a čistého vzduchu rovněž moc ne. Jednoduše jste všichni zvyklí, že dýcháte (relativně) čistý a dýchatelný vzduch a z kohoutků vám teče pitná voda...Mimochodem: viděli jste ty skeče na "třiďte odpad"? :-) Tam taky jeden říkal, že nikdo netřídí... IMHO je každé procento dolů z emisí velké plus. A rovněž není pravda, že by EU nesnižovala emise průmyslových podniků (viz letošní švanda s povolenkami). No a že Čína a USA nesnižují emise? Taky jsou ve vývoji vůči Evropě opoždění (pravda, každý trochu jinak, i když akcent na hypertrofovanou ekonomickou stránku je patrný u obou)

skl
1. června • 15:48

To za kolko percent zodpovedaju auta je vcelku fuk, rozhodne je to ale vyznamne percento. Okrem toho nejde len o CO2 ale aj o dalsie emisie a zasrane velkomesta, kde je na vine z 99% doprava.
Ked sa ti teda naozaj "potrebujes" jazdit v 200k aute, tak si za svoje emisie rad priplatis nie? Ten kto 200k nevyuzije, si kupi nieco mensie. Okrem toho zalezitost o ktorej sa bavime sa tyka CO2, nie koni - a ide aj o to, aby sa jedneho dna dal kupit vyhodne 200k voz s nizkymi emisiami.
Proste ovzdusie a hociake ine prirodne zdroje ktore zdanlivo su zadamo, nemozu byt zadarmo navzdy pokial sa nedokazu sami obnovit - ak niekto zasere o x viac cisteho vzduchu, mal by za to zaplatit o x krat viac.

mikes
1. června • 19:11

Fuk to neni, jsou to radove jen jedno az dve procenta. Smysluplne je setrit tam, kde se CO2 (kdyz uz to je pro vas takova modla) vyprodukuje nejvice. Auty to neni.

Tomas B
1. června • 17:49

to skl: Doufám, že si ten můj příspěvek četl pozorně, protože jsem psal, že proti snižování emisí nic nemám! Problém je, že auta jsou velice snadný cíl "rádobyekologů" ale problém znečišťování je rozhodně podstatně širší než osobní auta. V tom doufám se mnou souhlasíš! Proto si myslím, že pojmenovat kolik procent se to a to odvětví na znečištění podílí, není zdaleka od věci (pokud se o znečišťování jako takovém bavíme). Myslím, že CO2 se těch koní trochu týká, protože čím větší objem, tím většinou více koní a tím samozřejmě více CO2 nebo ne???:-D:-D:-D Ano jednou třeba bude běžné, že z obsahu 1,4l bude 200koní (možná už brzy, když už z takového objemu existují 170k motory) Ale na druhou stranu, je hodně lidí kteří tvrdí, že objem ničím nenahradíš:-D Další věc je, že vývoj nových motorů, hlavně hybridů stojí spoustu spotřebované energie (tím nemyslím pot vývojářů). Takže je rozhodně hezké, že někdo jezdí v Priusu, ale všechna spotřebovaná energie na výrobu tohoto automobilu možná ani nevrátí ekologicky, to co stojí výroba a poté spotřeba po dobu životního cyklu(potažmo vypouštěné CO2) např. auta 1.4TDI! To jsem se ale rozepsal:-D

Pete
1. června • 15:27

Miesto novych aut by sa mali riesit vraky typu AVIA,SKODA 120,stare Tatrovky Ikarusy,Karosy atd...jedna stara avia je urcite horsia ako zopar Audi S8 alebo cokolvek ine moderne s "velkym" motorom. Preco EU nepozera na letecku dopravu? Ktora znecistuje v porovnani s osobnou automobilovou dopravou viac? Co vyroba energii??(cca 70% CO2) To byrokratov v Bruseli netrapi??

skl
1. června • 15:52

Letecka doprava - suhlas - ale aj tam sa uz veci zacinaju hybat, vid napr. dane za letentky v UK
Co sa tyka priemyslu - tiez suhlas, ale aj tam sa toho vela deje (o kyote si asi pocul,ze?)

Smx
1. června • 13:28

Ze subéterového přijímače, naladěného teď na jinou frekvenci, se linulo vysílání místní rozhlasové stanice.
"...A máme na dnešní koncert opravdu krásné počasí. Stojím přímo před pódiem," lhal reportér, "uprostřed Rudlitské pouště, a i s hyperbinoptickými brýlemi jen stěží obsáhnu nedohledné řady diváků, kteří jsou tu natlačeni kolem dokola až k obzoru. Jako strmé útesy se za mnou zdvihají věže reproduktorů a vysoko nahoře svítí o sto šest slunce a netuší, co ho čeká. Delegace ochránců životního prostředí ví, co ho čeká - tvrdí, že koncert způsobí zemětřesení, přílivové vlny, hurikány, nenapravitelné změny v atmosféře a tak dále - zkrátka všechno to, o čem ochránci životního prostředí neustále mluví.
Právě jsme dostali hlášení od zástupce skupiny Postižená oblast, který se v poledne s ochránci setkal a dal je všechny postřílet, takže už nic nestojí v cestě..."
;-)

Martin
1. června • 11:58

Teda já se nestačím divit, kolik je tady sobců ... Je jasné, že auta nejsou jediným znečišťaovatelem a likvidátorem naši planety, ale to přece neposlouží jako argument proč se nesnažit jejich škodlivý vliv co nejvíce regulovat. Jasně, my si zajezdíme a další generace ať si to tu nějak pořeší ... A pak přijde nějaký chytrák a začne tvrdit, že z nás jen kape závist, když někdo má na to krmit hladové saně s naprosto zbytečně naddimenzovanými motory ... Lidi, je mi za vás smutno :-/

FLop
1. června • 11:14

Už jen, když jsem četl nadpis, tak jsem věděl, že jste to psal Vy. "Ferrari chce převézt celou EK s jejím přihlouplým emisním limitem" - nevím jestli hned citově zabarvené slovo patří do nadpisu - a jinak jste s citově zabarvenými slovy dále nešetřil.
Obecně jan hlupák může odsuzovat jakoukoliv snahu o zlepšení současného stavu životního prostředí. Jestli vy jste jeden z těch bezohledných a hloupě krátkozrakých sobců co jim je ukradená budoucnost naší planety a našeho životního prostředí je to dost smutné.
Jednak - obecně to není špatné jako první krok ke snížení celkové spotřeby nově produkovaných automobilů - pochybuji, že např VW bude vyrábět auta o obsahu 0.1 a oproti tomu 10 dm3 aby splnil normy a pokud ano - tak jich bude muse produkovat stejné množství a pochybuji, pokud ta slabá auta nebudou na nic, že se budou prodávat - pokud ano - lépe pro přírodu - méně CO2 - méně spálených fosilních paliv.
Takže toto nařízení má obecně přimět automobilky, aby ustal trend stálého navyšování výkonu na úkor objemu motorů (spotřeby) a tedy i emisí - (sáhněte si do svědomí, že před deseti lety byla 1.8 celkem slušný objem - teď je to standard - moje měřítko nevydávám za absolutní jen ilustrativní)
Jinak EU bojuje proti emisím z dopravy na všech cestách zpřísňováním emisních norem atd. a pokud se Vám tento trend nelíbí tak běžte do číny nebo za naším prezidentem ( také všeználek) - zbytek světa, i tak konzumní jako USA, si konečně uvědomuje, že je potřeba něco dělat.
A k té poznámce že třeba takový smart bude mít výhodu -ano bude a má jí mít - proč by po městěch měla jezdit 4.2 monstra se spotřebou 30l/100? přoč by se mělo přihlížet ke spektru výroby ?? jde oto aby všechny automobilky snížily emise.
PS: s touto "léčkou" se u automobilek jako Ferarri, Lmbo atd. se počítalo už při tvorbě takže nikdo nenašel poklad - prostě je to jedna z využitýh cest jak donutit automobilky aby snížili obečne kubaturu motorů.
Je mi jasné, že zase jen pobuřujete, aby jste měl kliky ale prosím nediskreditujte svými články ekologické snažení ať už jakýchkoliv institucí!!! A pokud víte jak to dělat lépe - začněte propagangu, pište jak to dělat lépe a né jen komolit celkem dobrý nápad.

gofry
3. června • 12:04

Myslím, že autor článku nebojuje proti zelenej (modrej?) planéte. Bojuje proti nezmyselnej ceste, ktorú si EU vymyslela. To je veľmi podstatný rozdiel.

Dusan
1. června • 11:41

Ty jses naivni jak patnactileta blondyna. :-) Tohle neni zadne "ekologicke snazeni", tohle je velmi kvalitne prolobovana francouzska aktivita jak pomoci neprilis vykonnemu francouzskemu automobilovemu prumyslu na ukor uspesnejsi evropske konkurence. Jedinym vysledkem bude likvidace jedne z mala konkurenceschopnych oblasti EU vuci zbytku sveta. Vsichni Korejci, Japonci, Cinani a Amici se smejou az se za bricho popadaji jaci jsme v Evrope idioti, ze si sami hazime klacky pod nohy a takhle jim nahravame na smec.

Johnnik
1. června • 11:40

"proč by po městěch měla jezdit 4.2 monstra se spotřebou 30l/100?"A proč ne? Tomu závidíš, že je schopen takové auto "uživit"? A kolik z těch, co mají taková auta (ferari, lambo) je běžně používají na vožení dětí do školy a a nákupy?Je to jedna z buzerací EU, která povede k tomu, že auto průmysl dopadne v Evropě stejně jako IT průmysl - snad s výjimkou SAPu je v Evropě ticho po pěšině. Po II. svět. válce - kolik vzniklo nových IT firem v Evropě, které fungují do dneška? A to čeká auto průmysl.Ano, EU bude zelená (nezaměstnaná a plná úředníků, obklopená cly, na litr benzínu budou daně 100 Kč a na každé auto daň z luxusu 300 000 Kč, protože z něčeho se žít musí), budeme jezdit na koních, to je vůbec nejeekologičtější doprava, že ....A ani nevím, jestli vůbec budeme moct chovat dobytek, když podle nějakých průzkumů kráva za život vypustí víc CO než několik aut. Jo, dobytek bude další, kdo bude mít omezen emise, už se na to těším, jak každý kus dobytka (koně) bude mít na zadku katalyzátor ....A další budou na řadě lidi ....

Pete
1. června • 11:37

Cela EU je s tymto trapna, kedze hlavny podiel na emisiach CO2 ma energeticky priemysel..auta maju horko tazko 15-20% a z toho max polovica su osobne auta ktorych sa maju nove zakony tykat. Tak o com to je? O kolko sa celkovo znizi produkcia CO2?? Obycajny populizmus...

tuky
1. června • 17:26

iba par % z celovej produkcie CO2 do atmosfery je vdaka doprave.Nech pritlacia na USA s Kyotom - na sme.sk bol pekny graf produkcie CO2 v G8 odporucam pozriet.Greenpeace by mali zautocit na biely dom, nie na nezmysly v podobe SUV

Dusan
2. června • 9:15

Skoda, ze tam neni cely kolobeh CO2, o nem se totiz moc v EU nemluvi, protoze pro nas nevypada tak pekne. :-D

Rimsey
1. června • 13:10

A vam snad prijde 15-20% malo? V globálu je to docela dost. A ikdyby to mělo být jedno procento, je dobře, že se s tím něco dělá...
Bože můj, připadá mi, že většina zdejších lidí nedohlédne dál než na ten svůj volant. Je mi z vás smutno.

Dusan
1. června • 13:22

Ano, presne takovy blbeckove co neumi do deseti pocitat jako ty jsou zivnou pudou pro zelene analfabety. Kurna ja uz si myslel, ze nic horsiho nez neschopnymi sockami podporovane rozhazovacne Socdemaky uz EU nepotka a oni misto toho dorazi nemyslici tupouni naivne podporujici Zelenaky. Grrrr, ta Evropa fakt skonci v riti a to drive nez pozdeji. 3-[

Rimsey
1. června • 13:27

Ale jo, máš pravdu. Užijme si to. Nakoupíme si pořádné káry a celkově začnem si užívat. Já osobně bych se v ropě i koupal. Nevím, jak vy. A pokud mě budete kritizovat - máte smůlu, to vy jste ubožáci, co si to nemůžou dovolit.Podjme naduzivat - jako v 50. letech. Budeme se mit dobre. A mozna bude lepsi uz se ani dal nerozmnozovat, at nam nase deti zbytecne neujidaji nase zdroje. A kdyz se nam planeta ohreje, no a co? Hlavne ze mame silny bourak a nikdo nam nebude diktovat, co mame delat. Ostatne my jsme nejchytrejsi na svete a jsme naprosto obeznameni se vsemi aspekty. Jo, fajn, presvedčil jsi mě.Půjdu do toho s tebou. Pojdmě na to, a kdo zbrzdí auto u školky je srab! :-P:-D:-)):-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
R
1. června • 16:58

Na týhle planetě miliony let žádnej život (jakási anomálie) nebyl, stejně jako je tomu na jinejch planetách co známe, a třeba zase žádnej nebude. Tak co.

Rozhodně bude nelepší když se nebudete dál rozmnožovat, ptotože právě to je největší sobectví, mít děti jen pro sebe. Vždyť jinej důvod to snad nemá, ne?

Paulo
1. června • 9:32

To bude (_!_), až budeme koukat na závodní stroje, co mají splňovat tyhle normy !!! :-D

honza
1. června • 9:51

No mozna vam uniklo ze F1 bude skutecne prechazet na nove palivo .... ;-)

jaccub
1. června • 10:08

to je fakt, pri minulejch F1 rikali ze snad v roce 2011 nebo 12 maj jezdit na biopalivo a motory maj bejt o objemu 2,2l a otacky maj bejt omezeny na 10 000otacek. takze sem zvedavej kam sa F1 vubec dostanou

HrdinaJan
1. června • 13:32

2,2 ve F1 bude s větrákem. :) Výkon kolem 750k. :)

Jig
1. června • 15:33

proč ne... doženou to turbama - vždyť rallycrossový speciály maj z dvoulitru výkony i vyšší než 750 koní ... stačí povolit větší restriktory u turba

Mirda
1. června • 9:08

Hlupakovi kazdy hloupy. Forrest Gump
130g je stale pod prumernou hodnotou emisi koncernu jako celku. Ne dramaticky aby se to nedalo splnit, ale ani ne tak malo, aby kvuli tomu mohli rezignovat na snahu o cistsi motory. Pred par tydny tu byly histericke reakce, jak jsou emisni limity pro supersporty likvidacni. Dnes se zase tvrdi, ze jsou smesne protoze pro supersporty neznamenaji zadny problem. Tak si vyberte jednu z verzi a tu muzete do zblbnuti opakovat. Ale obe verze soucasne platit nemuzou.

Petr
1. června • 8:23

No zní to jako pěkné řešení, ale má to jeden háček. Pokud se takhle zachovají všechny automobilky tak jedna nemůže. Porsche. Poslední samostatná automobilka...

scorbut
1. června • 22:21

no porsche to mozno volajako prezije ale co taky spyker tvr noble a kopa dalsich malovyrobcov

Jouda
1. června • 8:31

Porše je velkej kamos s VW ... takze ani tam bych se nebal ....
Jinak pridavam se k tvrzeni ze tyhle limity jsou naprosto o nicem ... Jen si myslim ze v tom je velka ... hodne velka naftova lobby (jako u emisnich norem EURO)

Miky
1. června • 9:22

Velkej kamos, nejenom :) Jsou to i spoluvlastnici :)
Norma o ktere se mluvi je norma EURO V :) a je to stejna norma jakou jsi zminil.

Radek Ondrášík
1. června • 8:28

To bych neřekl. Porsche to rozpustí do Volkswagenu, který vlastní :)

Anonym
1. června • 8:17

Ať je EU jaká chce, tak zrovna tohle mi přijde jako fajn nápad. Kdyby ty emise nebyly tak automobilky typu Ferrari nebudou mít vůbec potřebu investovat do vývoje nových technologií a budou stále vyrábět mastodontní benzínové motory.
Takhle se otevřou cesty třeba i těm hybridům a to je jedině dobře. Navíc kvůli pár stovkám kusům ročně u supersportů zahodíme celé ekologické nařízení do pr... ...yč? Určitě ne a jsem rád, že EU vydala konečně nějaké nařízení, které donutí automobilky vyvíjet nové technologie, protože ono všechno nepůjde srazit jenom tím, že se vyrobí deset tisíc autíček s emisemi pod 100 - on ty autíčka také někdo musí koupit a ani automobilky si nemůžou dovolit vyrábět auta jen tak, aby splnila normy.
Takže důsledek tohoto zařízení se možná neprojeví hned, ale určitě bude (alespoň u některých výrobců) větší poptávka po alternativních palivech či hybridních pohonech. A to je jedině dobře.

Ludwig
1. června • 11:12

Nevim proc EU vzdy musi vymyslet slozite veci, na ktere se snazi kazdy jen vyzrat. At reknou ze bude ekologicka dan za kazdy gram CO2 tolik a tolik a bude to platit kazdy kdo si auto koupi sam a uvidite jak se zacnou automobilky predhanet aby si jejich zakaznici mohli vybrat nepreberne mnozstvi "ekologickych motoru". Prijde Mercedes, ze ma motor 500 koni se 130G CO2 a uvidite ze BMW, Lexus a dalsi v zapeti prijdou ze to umi s jeste nizsimi emisemi... A jediny kdo se bude opravdu smat je priroda, protoze ty emise pak zacnou opravdu klesat. A navic se to bude tykat i vsech tech Avii a Liazek ktere vypusti za jednu cestu Praha-Ostrava tolik skodlivych emisi, co Euro5 motor za celou svoji zivotnost. Pak si to konecne ti majitele spocitaji a reknou, radsi koupim eko-auto, nez platit silene dane za emise meho milacka.

scorbut
1. června • 21:40

ak to chcu riesit danami tak takymto sposobom(pausalna rocna dan na exhalaty podla auta pripadne merat pocet kilometrov-gps sa o to postara), aj ked osobne by som uprednostnil nejaky zakon o 0 emisiach spolocnosti, kde by napr vysadzali stromi za urcite mnozstvo vyrobeneho benzinu, aut,...
a idealne sa vykaslat na zakon a nechat to na spolocensku naladu a marketing(chces byt in kupis ekologiske veci)

Mirda
1. června • 13:23

Jenomze jednotne dane v cele EU narizovat komise nemuze. Nastesti. Tak se to resi pres tyto technicke normy. Ae nic nebrani narodnim vladam aby takove dane zavedly. Myslite, ze to bude obcany nadsene prijato?

Medved
1. června • 13:22

...a prijde ti ropa zdanena malo? Problem je v tom, ze byrokrati hledaji trapna reseni, tohle je presne trapne reseni. Proti CO2 se bojovat nemusi. A kdyz, tak je i jine MNOHEM MNOHEM lepsi reseni - a tim je treba zalesnovani. Automobilka by mohla vykoupit zpet ex-pralesy za naklady limitne se blizici nule, a ty by mohla zalesnit. Zrovna jako u nas jsou dotace na biomasu, lze neco takoveho aplikoavat i obracene. Takze at treba dotace biomasy prejdou ze statu na Skoda-Auto. Je to jednoduche. Kalkulace kolik jeden "japonsky topol" ze zivot stahne CO2 z atmosfery vs. kolik ho vypusti VW Touareg je nuda.

pv1
1. června • 11:52

Nejsem zadnej velkej odbornik na ekologii, ale uvedomme si, ze automobilova doprava prispiva k celkove produkci CO2 pouze z mensi casti a automobilova doprava v cele EU pouze casti z teto casti, takze pokud se tento problem nebude resit CELOSVETOVE a pres VSECHNA odvetvi, ktera prispivaji k produkci CO2 je cela iniciativa cele evropske Komise na pytel.
Takze ve vysledku se nic nevyresi, akorat budeme zase platit vetsi dane :-D

Standa
2. června • 23:05

O emisních povolenkách už jsi slyšel?

Dusan
1. června • 8:25

Jasne zlikvidujeme vetsinu evropskeho automobiloveho prumyslu, ktery zivi miliony Evropanu kvuli tomu aby si nejaky urednicek vykazal cinnosti. My si to preci muzeme dovolit, mate takovy prebytek pracovnich mist, ze nevime co s nimi.

Mirda
1. června • 9:11

O jake likvidaci pisete? Prave vam autor clanku rekl, ze emisni limity jsou smesne, protoze nad nimi vyzraje, kdo chce. Tak jaka likvidace?

Dusan
1. června • 9:18

Jak pro koho. Navrh je nespravedlivy a uprednostnuje italske a francouzske vyrobce, kteri s nim nebudou mit problemy a to Ferrari uz se nejak poresi. Problem budou mit zejmena nemecke automobilky, ktere to budou jen obtizne resit. Ale ona to stejne nemecka politicka reprezentace zavetuje, kdyz bude potreba.

Caffi
1. června • 8:39

A co takhle lejt jedovatý chemikálie rovnou do kanálu jako to dělají v Číně? Přece se nebudem zabejvat nějakou hloupou ekologií, to by nám mohlo brzdit růst HDP, že?

Dusan
1. června • 9:07

Pokud nebude mit EU konkurenceschopny prumysl, tak pujde rychle do kytek. A automobilovy prumysl je jeden z mala, kteri nyni v EU konkurenceschopny je. Navic tenhle navrh neni o nejakych "jedovatych chemikaliich", jedy produkovane automobily neresi, spise naopak.

Donald
1. června • 11:24

Ono osobní auta jsou nejvíc na očích a velmi jednoduše je jde postihnout. Jsem zvědav, jak chtějí celou problematiku emisí řešit kolem značek Mam, Daf, Scania atd. Spíš by bylo dobré se zamyslet, jak "donutit" lidi nejezdit "zbytečně" a třeba zkusit dostat aspon část nákladní dopravy na železnici. Železnice sice taky musí někde brát energii, ale at se na mě ekologové nezlobí, v současné době je jediný zdroj el. energie který nejméně ovlivnuje životní prostředí jaderná energie a osobní auto s jaderný reaktorem ??? A nebo donutit automobilky přejít na elektromobily (bohužel ropná lobby je supersilná). P.S. Těch "pár" supersportů s nájezdem pár tisíc km ročně je zrnko na poušti. PPS. Stejně bych začal tím snažit se donutit k ekologii (průmyslové) Čínu,Rusko a USA. K čemu nám bude "zelená" EU a "černý zbytek" planety (Ne, romskou menšinu do toho netahejme)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mrazik
3. června • 8:27

A mimochodem nova nakladni auta uz splnuji Euro 5 (minimalne Euro 4) a az osobaky budou mit takove emise jako nakladaky - vzhledem k objemu motoru - pak to teprve bude zajimave. Proc to u nakladaku jde a u osobaku nejde ?

mrazik
3. června • 8:22

Dat kamiony na zeleznici by samozrejme slo, ale veskere dodavky by se prodlouzili o 50 - 100 procent, cena zbozi by se zvedla o 20 - 50 procent. Je potreba postavit obrovska prekladiste, spoustu lidi. Dale vetsina prumyslovych podniku si musi postavit vetsi sklady, aby mohli vubec vyrabet - ted treba do automobilek jezdi kazdy den kamiony s nahradnimi dily a sklady jsou plus minus na dva dny. Investicedo toho vseho vlozene jsou tak velke, ze se to v zadnem pripade nevyplati.
Jsme ochotni platit prumerne o 30 procent vice ?

jozef77
1. června • 23:55

S tvojim prispevkom sa neda nic ine len suhlasit.

Doporučujeme

Články odjinud