Ferrari chce dvanáctiválce vyrábět co nejdéle a nikdy je nebude přeplňovat

Sergio Marchionne potěšil všechny milovníky tradičního pohonu Ferrari. Ne všude budou v příštích letech hvízdat turbodmychadla.

Slavný zakladatel automobilky, Enzo Ferrari, považoval dvanáctiválec do V za inženýrskou nirvánu. Nikdy se se svými pocity netajil a i když se s odstupem času některé jeho výroky mohou zdát přinejlepším přibarvené, pravdou je, že jej před výrobou slavného modelu Dino museli konstruktéři sakra přemlouvat k vývoji šestiválce. Ten nesnášel ještě více, kdy jej posadili na "špatné místo" - uprostřed.

Ferrari 488 má na rozloučenou dostat verzi GTO s výkonem 700 koní

Ferrari 488 má na rozloučenou dostat verzi GTO s výkonem 700 koní

Dvanáctiválec je zkrátka dvanáctiválec. I přesto, že starého pána vždy zajímaly především závody a mnohdy to vypadalo, že své zákazníky spíše akceptuje, než vítá, při pohledu na dnešní počínání maranellské automobilky si mezi všemi těmi suvenýry najdeme velmi pozitivní body. Jako například když Sergio Marchionne, šéf FCA i Ferrari, prohlásil, že "motor V12 budeme nabízet vždy".

Vzácné Ferrari 308 GTS QV je na prodej. Jako jedno z mála má dvanáctiválec

Vzácné Ferrari 308 GTS QV je na prodej. Jako jedno z mála má dvanáctiválec

Aby té puristické radosti nebylo málo, nikdy prý nedopustí, aby tento legendární agregát přeplňovalo turbodmychadlo. Podle jeho slov pro britský Autocar by to zkrátka "byla absolutní škoda." Očekávat však můžeme jiný doping. Nikoho asi nepřekvapí že svou roli v budoucnu sehraje také elektromotor. O plynulou křivku a ničím nerušený zvuk atmosférické V12 však jen tak nepřijdeme, což je veskrze pozitivní zpráva.

Naposledy se dvanáctiválcový motor představil v modelu 812 Superfast, který si můžete prohlédnout ve videu i fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků