Ferrari chce dvanáctiválce vyrábět co nejdéle a nikdy je nebude přeplňovat

Sergio Marchionne potěšil všechny milovníky tradičního pohonu Ferrari. Ne všude budou v příštích letech hvízdat turbodmychadla.

Slavný zakladatel automobilky, Enzo Ferrari, považoval dvanáctiválec do V za inženýrskou nirvánu. Nikdy se se svými pocity netajil a i když se s odstupem času některé jeho výroky mohou zdát přinejlepším přibarvené, pravdou je, že jej před výrobou slavného modelu Dino museli konstruktéři sakra přemlouvat k vývoji šestiválce. Ten nesnášel ještě více, kdy jej posadili na "špatné místo" - uprostřed.

Ferrari 488 má na rozloučenou dostat verzi GTO s výkonem 700 koní

Ferrari 488 má na rozloučenou dostat verzi GTO s výkonem 700 koní

Dvanáctiválec je zkrátka dvanáctiválec. I přesto, že starého pána vždy zajímaly především závody a mnohdy to vypadalo, že své zákazníky spíše akceptuje, než vítá, při pohledu na dnešní počínání maranellské automobilky si mezi všemi těmi suvenýry najdeme velmi pozitivní body. Jako například když Sergio Marchionne, šéf FCA i Ferrari, prohlásil, že "motor V12 budeme nabízet vždy".

Vzácné Ferrari 308 GTS QV je na prodej. Jako jedno z mála má dvanáctiválec

Vzácné Ferrari 308 GTS QV je na prodej. Jako jedno z mála má dvanáctiválec

Aby té puristické radosti nebylo málo, nikdy prý nedopustí, aby tento legendární agregát přeplňovalo turbodmychadlo. Podle jeho slov pro britský Autocar by to zkrátka "byla absolutní škoda." Očekávat však můžeme jiný doping. Nikoho asi nepřekvapí že svou roli v budoucnu sehraje také elektromotor. O plynulou křivku a ničím nerušený zvuk atmosférické V12 však jen tak nepřijdeme, což je veskrze pozitivní zpráva.

Naposledy se dvanáctiválcový motor představil v modelu 812 Superfast, který si můžete prohlédnout ve videu i fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků