Ferrari chce dvanáctiválce vyrábět co nejdéle a nikdy je nebude přeplňovat

Sergio Marchionne potěšil všechny milovníky tradičního pohonu Ferrari. Ne všude budou v příštích letech hvízdat turbodmychadla.

Slavný zakladatel automobilky, Enzo Ferrari, považoval dvanáctiválec do V za inženýrskou nirvánu. Nikdy se se svými pocity netajil a i když se s odstupem času některé jeho výroky mohou zdát přinejlepším přibarvené, pravdou je, že jej před výrobou slavného modelu Dino museli konstruktéři sakra přemlouvat k vývoji šestiválce. Ten nesnášel ještě více, kdy jej posadili na "špatné místo" - uprostřed.

Ferrari 488 má na rozloučenou dostat verzi GTO s výkonem 700 koní

Ferrari 488 má na rozloučenou dostat verzi GTO s výkonem 700 koní

Dvanáctiválec je zkrátka dvanáctiválec. I přesto, že starého pána vždy zajímaly především závody a mnohdy to vypadalo, že své zákazníky spíše akceptuje, než vítá, při pohledu na dnešní počínání maranellské automobilky si mezi všemi těmi suvenýry najdeme velmi pozitivní body. Jako například když Sergio Marchionne, šéf FCA i Ferrari, prohlásil, že "motor V12 budeme nabízet vždy".

Vzácné Ferrari 308 GTS QV je na prodej. Jako jedno z mála má dvanáctiválec

Vzácné Ferrari 308 GTS QV je na prodej. Jako jedno z mála má dvanáctiválec

Aby té puristické radosti nebylo málo, nikdy prý nedopustí, aby tento legendární agregát přeplňovalo turbodmychadlo. Podle jeho slov pro britský Autocar by to zkrátka "byla absolutní škoda." Očekávat však můžeme jiný doping. Nikoho asi nepřekvapí že svou roli v budoucnu sehraje také elektromotor. O plynulou křivku a ničím nerušený zvuk atmosférické V12 však jen tak nepřijdeme, což je veskrze pozitivní zpráva.

Naposledy se dvanáctiválcový motor představil v modelu 812 Superfast, který si můžete prohlédnout ve videu i fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků