Ferrari California: vyprodáno do roku 2011

Nový model California dělá automobilce Ferrari radost, jaké se dnes těší jen málokterý producent, specializující se na luxusní výrobky. Právě totiž oznámil, že otevřený typ California je vyprodán až do roku 2011. Bez ohledu na finanční krizi západního světa složily již tisíce zájemců zálohy na své vozy, jejichž dodávka začne v lednu příštího roku a jejich cena bude začínat na 179 000 eurech. Ferrari přitom plánuje v příštím roce vyrobit zhruba 2 500 a v roce následujícím 3 000 vozů California. Luca di Montezemolo přitom oznámil, že tyto plány nehodlá měnit. Zároveň dodal, že 60 % budoucích majitelů typu California dosud žádné Ferrari nevlastnilo.

Připomeňme, že v současnosti nejdostupnější Ferrari pohání zcela nový osmiválec s objemem 4,3 l, přímým vstřikováním benzínu a výkonem 460 koní. Vykazuje spotřebu paliva v průměru o 30 % nižší než v případě modelu F430, z klidu na 100 km/h zrychlí za méně než čtyři sekundy a je vybaveno novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Zdá se, že Ferrari ve svém modelu California našlo účinný prostředek pro rapidní navýšení své roční produkce.

Tip: Představení Ferrari California.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari California
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků