Ferrari California T: rozsáhlý facelift přinesl turbíny a 70 koní navíc

Značka Ferrari představuje výrazně modernizované provedení své základní modelové řady California.

S trojzubcem pod kapotou

Včera jsme vás informovali v článku o stavbě 149M Project o tom, že dnes bude představeno nové Ferrari vycházející z modelové řady California (149), a shrnuli jsme v něm pro vás všechny dosud známé informace. A tak se právě stalo, takže již víme, že ačkoli u Ferrari tutlali podrobnosti až do poslední chvíle, v našich předpokladech jsme se nemýlili. Novinka nese označení Ferrari California T a jde o výraznou modernizaci dosavadní řady California vyráběné od roku 2008.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ferrari California T nezapře na první pohled inspiraci dražšími modely F12berlinetta a FF

Zřejmě nejvýznamnější novinkou Californie T, roadsteru s pevnou skládací střechou, je použití nového motoru. Dosud mělo Ferrari California atmosféricky plněný osmiválec s objemem 4,3 l, výkonem 490 koní (360 kW) a točivým momentem 505 Nm, ale nyní došlo k výraznému posílení. Pod dlouhou přední kapotou se objevil moderní osmiválec odvozený z agregátu 3,8 l známého z vozů Maserati Ghibli a Maserati Quattroporte.

Ferrari California 149M Project: premiéra už zítra

Ferrari California 149M Project: premiéra už zítra

 

Pro použití v Californii T byla ale tato jednotka upravena (například objem motoru narostl z 3 799 na 3 855 ccm), což se mimo jiné projevilo ve zvýšení výkonu o 30 koní a točivého momentu o 45 Nm. Dosahuje výkonu 560 koní (412 kW) při 7 500 ot./min., tedy o 1 000 ot./min. výše než u Maserati, točivý moment pak vrcholí hodnotou 755 Nm a přenáší se samozřejmě na kola zadní nápravy. I přes použití přeplňování výrobce slibuje zachování typického zvuku osmiválců Ferrari a absenci turboefektu.

Rychlejší, ovladatelnější, hospodárnější

Ferrari California T zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne rychlosti 316 km/h, což je o 0,2 s méně, resp. o 4 km/h více než u dosavadní Californie, průměrná spotřeba přitom klesla zhruba o 15 % na 10,5 l/100 km (při použití příplatkové soustavy HELE zahrnující především start/stop systém). Podvozek se dočkal nového nastavení klíčových komponent a nových pružin, což má vést zejména ke zrychlení reakcí vozu na pohyby volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohonná jednotka byla vyšlechtěna z agregátu Maserati

Nová California T dále disponuje nejnovějším, až o polovinu rychleji reagujícím adaptivním tlumením Magnaride a nově nastavenou kontrolou trakce F1-Trac, připlácet lze za uhlíko-keramické kotouče CCM3. Na první pohled si na voze všimneme nových stylistických prvků inspirovaných zejména modely Ferrari F12berlinetta a Ferrari FF. Díky tomu se změnila většina povrchových dílů karoserie od masky chladiče přes světlomety až po difuzor v zadním nárazníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér sází hlavně na omlazení elektronické výbavy

Palubní deska dostala částečně digitální přístrojový štít a upravenou středovou konzoli s novým dotykovým displejem s úhlopříčkou 6,5 palce. Výstavní premiéra modelu Ferrari California T je naplánována na nadcházející autosalon v Ženevě, se zahájením prodejů se počítá v druhé polovině letošního roku.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků