Ferrari California T: rozsáhlý facelift přinesl turbíny a 70 koní navíc

Značka Ferrari představuje výrazně modernizované provedení své základní modelové řady California.

S trojzubcem pod kapotou

Včera jsme vás informovali v článku o stavbě 149M Project o tom, že dnes bude představeno nové Ferrari vycházející z modelové řady California (149), a shrnuli jsme v něm pro vás všechny dosud známé informace. A tak se právě stalo, takže již víme, že ačkoli u Ferrari tutlali podrobnosti až do poslední chvíle, v našich předpokladech jsme se nemýlili. Novinka nese označení Ferrari California T a jde o výraznou modernizaci dosavadní řady California vyráběné od roku 2008.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ferrari California T nezapře na první pohled inspiraci dražšími modely F12berlinetta a FF

Zřejmě nejvýznamnější novinkou Californie T, roadsteru s pevnou skládací střechou, je použití nového motoru. Dosud mělo Ferrari California atmosféricky plněný osmiválec s objemem 4,3 l, výkonem 490 koní (360 kW) a točivým momentem 505 Nm, ale nyní došlo k výraznému posílení. Pod dlouhou přední kapotou se objevil moderní osmiválec odvozený z agregátu 3,8 l známého z vozů Maserati Ghibli a Maserati Quattroporte.

Ferrari California 149M Project: premiéra už zítra

Ferrari California 149M Project: premiéra už zítra

 

Pro použití v Californii T byla ale tato jednotka upravena (například objem motoru narostl z 3 799 na 3 855 ccm), což se mimo jiné projevilo ve zvýšení výkonu o 30 koní a točivého momentu o 45 Nm. Dosahuje výkonu 560 koní (412 kW) při 7 500 ot./min., tedy o 1 000 ot./min. výše než u Maserati, točivý moment pak vrcholí hodnotou 755 Nm a přenáší se samozřejmě na kola zadní nápravy. I přes použití přeplňování výrobce slibuje zachování typického zvuku osmiválců Ferrari a absenci turboefektu.

Rychlejší, ovladatelnější, hospodárnější

Ferrari California T zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne rychlosti 316 km/h, což je o 0,2 s méně, resp. o 4 km/h více než u dosavadní Californie, průměrná spotřeba přitom klesla zhruba o 15 % na 10,5 l/100 km (při použití příplatkové soustavy HELE zahrnující především start/stop systém). Podvozek se dočkal nového nastavení klíčových komponent a nových pružin, což má vést zejména ke zrychlení reakcí vozu na pohyby volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohonná jednotka byla vyšlechtěna z agregátu Maserati

Nová California T dále disponuje nejnovějším, až o polovinu rychleji reagujícím adaptivním tlumením Magnaride a nově nastavenou kontrolou trakce F1-Trac, připlácet lze za uhlíko-keramické kotouče CCM3. Na první pohled si na voze všimneme nových stylistických prvků inspirovaných zejména modely Ferrari F12berlinetta a Ferrari FF. Díky tomu se změnila většina povrchových dílů karoserie od masky chladiče přes světlomety až po difuzor v zadním nárazníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér sází hlavně na omlazení elektronické výbavy

Palubní deska dostala částečně digitální přístrojový štít a upravenou středovou konzoli s novým dotykovým displejem s úhlopříčkou 6,5 palce. Výstavní premiéra modelu Ferrari California T je naplánována na nadcházející autosalon v Ženevě, se zahájením prodejů se počítá v druhé polovině letošního roku.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků