Ferrari California T: rozsáhlý facelift přinesl turbíny a 70 koní navíc

Značka Ferrari představuje výrazně modernizované provedení své základní modelové řady California.

S trojzubcem pod kapotou

Včera jsme vás informovali v článku o stavbě 149M Project o tom, že dnes bude představeno nové Ferrari vycházející z modelové řady California (149), a shrnuli jsme v něm pro vás všechny dosud známé informace. A tak se právě stalo, takže již víme, že ačkoli u Ferrari tutlali podrobnosti až do poslední chvíle, v našich předpokladech jsme se nemýlili. Novinka nese označení Ferrari California T a jde o výraznou modernizaci dosavadní řady California vyráběné od roku 2008.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ferrari California T nezapře na první pohled inspiraci dražšími modely F12berlinetta a FF

Zřejmě nejvýznamnější novinkou Californie T, roadsteru s pevnou skládací střechou, je použití nového motoru. Dosud mělo Ferrari California atmosféricky plněný osmiválec s objemem 4,3 l, výkonem 490 koní (360 kW) a točivým momentem 505 Nm, ale nyní došlo k výraznému posílení. Pod dlouhou přední kapotou se objevil moderní osmiválec odvozený z agregátu 3,8 l známého z vozů Maserati Ghibli a Maserati Quattroporte.

Ferrari California 149M Project: premiéra už zítra

Ferrari California 149M Project: premiéra už zítra

 

Pro použití v Californii T byla ale tato jednotka upravena (například objem motoru narostl z 3 799 na 3 855 ccm), což se mimo jiné projevilo ve zvýšení výkonu o 30 koní a točivého momentu o 45 Nm. Dosahuje výkonu 560 koní (412 kW) při 7 500 ot./min., tedy o 1 000 ot./min. výše než u Maserati, točivý moment pak vrcholí hodnotou 755 Nm a přenáší se samozřejmě na kola zadní nápravy. I přes použití přeplňování výrobce slibuje zachování typického zvuku osmiválců Ferrari a absenci turboefektu.

Rychlejší, ovladatelnější, hospodárnější

Ferrari California T zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne rychlosti 316 km/h, což je o 0,2 s méně, resp. o 4 km/h více než u dosavadní Californie, průměrná spotřeba přitom klesla zhruba o 15 % na 10,5 l/100 km (při použití příplatkové soustavy HELE zahrnující především start/stop systém). Podvozek se dočkal nového nastavení klíčových komponent a nových pružin, což má vést zejména ke zrychlení reakcí vozu na pohyby volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohonná jednotka byla vyšlechtěna z agregátu Maserati

Nová California T dále disponuje nejnovějším, až o polovinu rychleji reagujícím adaptivním tlumením Magnaride a nově nastavenou kontrolou trakce F1-Trac, připlácet lze za uhlíko-keramické kotouče CCM3. Na první pohled si na voze všimneme nových stylistických prvků inspirovaných zejména modely Ferrari F12berlinetta a Ferrari FF. Díky tomu se změnila většina povrchových dílů karoserie od masky chladiče přes světlomety až po difuzor v zadním nárazníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér sází hlavně na omlazení elektronické výbavy

Palubní deska dostala částečně digitální přístrojový štít a upravenou středovou konzoli s novým dotykovým displejem s úhlopříčkou 6,5 palce. Výstavní premiéra modelu Ferrari California T je naplánována na nadcházející autosalon v Ženevě, se zahájením prodejů se počítá v druhé polovině letošního roku.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Maserati Quattroporte 4,2
Rok výroby: 2006
Stav: 164 786 km
Cena: 420 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků