Ferrari California od Novitec Rosso: 606 koní

Máme zde další dílo od ladičské společnosti Novitec Rosso. Jak je u ní zvykem, značí ji přeplňování a vysoký výkon.

Tento sportovní vůz Ferrari s konfigurací sedadel 2+2 je poháněn atmosféricky plněným a vpředu uloženým vidlicovým osmiválcem, jenž v továrním naladění dává 460 koní (338 kW) a točivý moment 485 Nm. Na atmosférický motor velmi dobré parametry, ale pro Novitec Rosso nedostatečné. Tuto jednotku proto osadili novým sacím i výfukovým traktem z nerezové oceli, závodními katalyzátory, většími vstřikovači a přepracovanou řídicí jednotkou, ale především mechanicky hnaným přeplňovacím kompresorem s chladičem stlačovaného vzduchu koncepce voda-vzduch.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky těmto úpravám narostl výkon osmiválce Ferrari na 606 koní (446 kW) při 7 900 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 603 Nm při 5 500 ot./min. Vůz zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 325 km/h. Změn doznalo i nastavení podvozku, jenž dostal přepracované závěsy kol se sportovními pružinami doplněnými hydraulickou soustavou pro změnu světlé výšky. Ta v základním uspořádání klesla o 35 mm, ale lze ji zvýšit o 40 mm pro snadnější pohyb po horších silnicích a přes retardéry.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Lité ráfky mají rozměry 9Jx21 vpředu a  11.5Jx22 vzadu a obouvají pneumatiky Pirelli o rozměrech 255/30 ZR 21, resp. 315/25 ZR 22. Karosérie doznala modifikací aerodynamických doplňků, mezi něž patří pozměněný přední nárazník, difuzor v zadním nárazníku nebo malý kompozitový spoiler na hraně zavazadlového prostoru. Ani interiér pozornosti designérů Novitec Rosso neunikl a jeho vzhled prý může být plně přizpůsoben vkusu zákazníka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Ferrari California od Novitec Rosso
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků