Ferrari California od Novitec Rosso: 606 koní

Máme zde další dílo od ladičské společnosti Novitec Rosso. Jak je u ní zvykem, značí ji přeplňování a vysoký výkon.

Tento sportovní vůz Ferrari s konfigurací sedadel 2+2 je poháněn atmosféricky plněným a vpředu uloženým vidlicovým osmiválcem, jenž v továrním naladění dává 460 koní (338 kW) a točivý moment 485 Nm. Na atmosférický motor velmi dobré parametry, ale pro Novitec Rosso nedostatečné. Tuto jednotku proto osadili novým sacím i výfukovým traktem z nerezové oceli, závodními katalyzátory, většími vstřikovači a přepracovanou řídicí jednotkou, ale především mechanicky hnaným přeplňovacím kompresorem s chladičem stlačovaného vzduchu koncepce voda-vzduch.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky těmto úpravám narostl výkon osmiválce Ferrari na 606 koní (446 kW) při 7 900 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 603 Nm při 5 500 ot./min. Vůz zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 325 km/h. Změn doznalo i nastavení podvozku, jenž dostal přepracované závěsy kol se sportovními pružinami doplněnými hydraulickou soustavou pro změnu světlé výšky. Ta v základním uspořádání klesla o 35 mm, ale lze ji zvýšit o 40 mm pro snadnější pohyb po horších silnicích a přes retardéry.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Lité ráfky mají rozměry 9Jx21 vpředu a  11.5Jx22 vzadu a obouvají pneumatiky Pirelli o rozměrech 255/30 ZR 21, resp. 315/25 ZR 22. Karosérie doznala modifikací aerodynamických doplňků, mezi něž patří pozměněný přední nárazník, difuzor v zadním nárazníku nebo malý kompozitový spoiler na hraně zavazadlového prostoru. Ani interiér pozornosti designérů Novitec Rosso neunikl a jeho vzhled prý může být plně přizpůsoben vkusu zákazníka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Ferrari California od Novitec Rosso
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků