Ferrari California Novitec Rosso: 500 černých koní

Ladičská společnost Novitec Rosso si ve vozech Ferrari libuje, nejnověším důkazem je jejich práce na téma California.

I kdybyste žili v samotném Maranellu, vůz Ferrari na každém kroku rozhodně potkávat nebudete, tím méně nějaký řádně a rozsáhle modifikovaný automobil této značky. Při letmém seznámení s pekelně černým vozem California odladěným u firmy Novitec Rosso si však budete jistě přát, abyste podobné stroje na ulici potkávali přece jen častěji.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O mnohém vypovídá již hodnota nejvyššího výkonu, která byla u Novitecu zaokrouhlena na hodnotě 500 koní (366 kW). Sériový osmiválec prošel detailními úpravami, nyní se mu například dýchá o poznání snáze díky použití nového výfukového traktu s velkými katalyzátory závodního typu. A dynamické parametry nijak nepokulhávají za očekáváními, tento supervůz totiž dosahuje rychlosti 315 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h mu trvá jen 3,9 s. To jsou již pádné argumenty...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V otázce modifikací exteriéru vozu nechává Novitec Rosso prostor pro fantazii každého zákazníka, vyobrazený stroj tak má být spíše náznakem toho, čeho jsou u Novitecu schopní. Na příní jsou k mání všechny pokrokové díly a materiály, na jaké si jen vzpomenete. Příplatit si můžete třeba za některé ze specifických litých ráfků o průměru 21 nebo 22 palců či za plně stavitelný podvozek snižující světlou výšku vozu o 35 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Specifický přední spoiler lze snadno připevnit k původnímu nárazníku Ferrari a vozu jen přidá na působivé dravosti. Jeho posláním je však také účinně snižovat vztlak na přední nápravě při vyšších rychlostech, což má vést i k lepší směrové stabilitě. Aby bylo dosaženo vývážených jízdních vlastností, soustředili se u Novitecu rovněž na zvýšení přítlaku na zadní nápravě. Kvůli tomu záď dostala rozměrný difuzor v nárazníku a decentní spoiler na víku zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novitec Rosso je připraven splnit vám snad jakékoli přání. A stačí jim k tomu dvě drobnosti: přivezte svoje Ferrari California a kufřík plný eur...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari California Novitec Rosso
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků