Ferrari California HELE: EcoCalifornia realitou

Hele, malovaný tele? Ne, opravdu bychom si nedovolili na vás takto pokřikovat, HELE je zkratka, kterou automobilka Ferrari použila pro očekávanou ekologickou verzi svého modelu California. Tato zkratka skrývá slova High Emotion Low Emissions, tedy „hodně emocí, nízké emise” a už název tedy svědčí o čemsi velmi podivném.

Smyslem modelu je pochopitelně snížení zlých emisí oxidu uhličitého. Nejviditelnějším opatřením je implementace dnes obvyklého systému start/stop pro zhášení motoru na křižovatkách, úprav je ale pochopitelně více. Systém dále ovliňuje fungování motoru a automatické převodovky a dotkl se i fungování menších komponentů jako jsou ventilátor chladiče motoru, klimatizace nebo benzinové čerpadlo.

Výsledek? Ferrari California HELE má o 10 procent nižší spotřebu paliva a tedy i emise CO2 než konvenční bratříček, konkrétně jde o 270 g/km místo 299 v kombinovaném cyklu, v městském provozu je úbytek emisí pochoitelně vyšší, až třiadvacetiprocentní. A aby bylo trochu i té legrace, motor ma díky provedeným úpravám v určitém, blíže nespecifikovaném spektru otáček až 25 Nm točivého momentu k dobru.

Planeta je tedy zachráněna? Spíše nikoli, jde jen o pochybný marketingový tah...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari California HELE obrazem
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků