Ferrari California HELE: EcoCalifornia realitou

Hele, malovaný tele? Ne, opravdu bychom si nedovolili na vás takto pokřikovat, HELE je zkratka, kterou automobilka Ferrari použila pro očekávanou ekologickou verzi svého modelu California. Tato zkratka skrývá slova High Emotion Low Emissions, tedy „hodně emocí, nízké emise” a už název tedy svědčí o čemsi velmi podivném.

Smyslem modelu je pochopitelně snížení zlých emisí oxidu uhličitého. Nejviditelnějším opatřením je implementace dnes obvyklého systému start/stop pro zhášení motoru na křižovatkách, úprav je ale pochopitelně více. Systém dále ovliňuje fungování motoru a automatické převodovky a dotkl se i fungování menších komponentů jako jsou ventilátor chladiče motoru, klimatizace nebo benzinové čerpadlo.

Výsledek? Ferrari California HELE má o 10 procent nižší spotřebu paliva a tedy i emise CO2 než konvenční bratříček, konkrétně jde o 270 g/km místo 299 v kombinovaném cyklu, v městském provozu je úbytek emisí pochoitelně vyšší, až třiadvacetiprocentní. A aby bylo trochu i té legrace, motor ma díky provedeným úpravám v určitém, blíže nespecifikovaném spektru otáček až 25 Nm točivého momentu k dobru.

Planeta je tedy zachráněna? Spíše nikoli, jde jen o pochybný marketingový tah...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari California HELE obrazem
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky