Ferrari California HELE: EcoCalifornia realitou

Hele, malovaný tele? Ne, opravdu bychom si nedovolili na vás takto pokřikovat, HELE je zkratka, kterou automobilka Ferrari použila pro očekávanou ekologickou verzi svého modelu California. Tato zkratka skrývá slova High Emotion Low Emissions, tedy „hodně emocí, nízké emise” a už název tedy svědčí o čemsi velmi podivném.

Smyslem modelu je pochopitelně snížení zlých emisí oxidu uhličitého. Nejviditelnějším opatřením je implementace dnes obvyklého systému start/stop pro zhášení motoru na křižovatkách, úprav je ale pochopitelně více. Systém dále ovliňuje fungování motoru a automatické převodovky a dotkl se i fungování menších komponentů jako jsou ventilátor chladiče motoru, klimatizace nebo benzinové čerpadlo.

Výsledek? Ferrari California HELE má o 10 procent nižší spotřebu paliva a tedy i emise CO2 než konvenční bratříček, konkrétně jde o 270 g/km místo 299 v kombinovaném cyklu, v městském provozu je úbytek emisí pochoitelně vyšší, až třiadvacetiprocentní. A aby bylo trochu i té legrace, motor ma díky provedeným úpravám v určitém, blíže nespecifikovaném spektru otáček až 25 Nm točivého momentu k dobru.

Planeta je tedy zachráněna? Spíše nikoli, jde jen o pochybný marketingový tah...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari California HELE obrazem
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků