Ferrari a Maserati v Brně: rychlá kola za velké peníze

Česká republika není sice pro Ferrari ani Maserati nejvýnosnějším trhem, přesto na něj nezapomínají. Do Brna se obě značky dostavily s několika modely. Největší atrakcí bylo bezpochyby Ferrari Enzo, Maserati argumentovalo čtyřsedadlovým Coupé.
Ferrari a Maserati v Brně: rychlá kola za velké peníze
Seznam kapitol
  1. Ferrari Enzo je převlečená F1
  2. Maserati Spyder a čtyřsedadlové Coupé

Brněnský autosalon nebyl letos pouze o hromadné sériové produkci. Ke slovu se dostaly také individuality, které sjedou z výrobních pásů ve stovkách, maximálně několika tisících kusech. Mezi takové individuality patřily vozy značky Ferrari a Maserati. Oba výrobci supersportovních automobilů nalezli útočiště v pavilonu H.

Ferrari má Enzo

Čím nalákat lidi? Takovou otázku si klade každý pořadatel, který plánuje velikou akci. Pro její úspěch potřebuje mnoho diváků (návštěvníků). Aby přišli diváci, je potřeba vytáhnout nějaké eso z rukávu. Pořadatelé brněnského autosalonu jich vytáhli hned několik. Jedno z nich mělo rudou barvu, burácející motor a sílu, která trhá asfalt. Jmenovalo se Ferrari Enzo a vzalo na sebe úlohu kapitána po čertech rychlého mužstva Ferrari.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ferrari Enzo bylo umístěno na otočné plošině jakožto nejdůležitější exponát značky

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ferrari Enzo by mělo dle všeho zůstat v České republice. Nový majitel si na našich cestách
opravdu užije

Jako správný vůdce usedlo Ferrari Enzo na trůn, coby nejrychlejší a nejdražší sporťák. Pouhý pohled na super dravý automobil prožene mráz po zádech. Po zjištění prodejní ceny (zhruba 22 milionů korun) vás oblije pot. Pokud byste měli to štěstí (nebo smůlu) a usedli za volant této načasované bomby, s největší pravděpodobností se dočkáte srdečního kolapsu. Jízda s Enzem není sladkým snem, ale opravdovou noční můrou.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dveře se u takového automobilu nemohou otevírat jinak než nahoru

660 koní šestilitrového vidlicového dvanáctiválce vás zatlačí do sedadel takovou silou, že nebudete moci dýchat. Famózní výkon přenese na vozovku množství systémů odvozených ze závodního monopostu. Bohaté zkušenosti získané při závodění ve světovém poháru byly beze zbytku zúročeny při stavbě Enza. Díky tomu se výroba supersportovních vozů dostala do úplně jiné dimenze.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Slavnostní událost - Ferrari Enzo se právě otevírá. Návštěvníci budou mít možnost
prohlédnout si také interiér. Samozřejmě z patřičné dálky, aby drahému Enzu neublížili

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér vozu je podobný F1. Michael Schumacher se musel za volantem Enza cítit jako doma

Nemá smysl dlouze hovořit a automobilu (označit Enzo za automobil je téměř urážka), jehož přednosti nejlépe vystihují čísla a fotografie. Dříve než jim přenechám slovo, připomenu, že Enzo by se z výstavní plochy mělo přesunout do garáže nového českého majitele. Pokud se tato informace ukáže pravdivou, stane se Česká republika domovem jednoho z celkem 359 kusů tohoto výjimečného supersportu. Upřímně řečeno nechápu, kde bude nový český majitel své nadupané Enzo prohánět. Většina českých cest fandí spíše Off-Roadům.

Ferrari Enzo v číslech

Délka: 4702 mm
Šířka: 2035 mm
Výška: 1147 mm
Motor: V12 6.0
Výkon: 492 kW/660 koní při 7800 ot./min.
Točivý moment: 657 Nm
Převodovka: poloautomatická, šestistupňová
Karoserie: uhlíková vlákna s hliníkem
Pohotovostní hmotnost: 1255 kg
Maximální rychlost: 350 km/h
Zrychlení z 0-100 km/h: 3,6 sekundy

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ferrari Enzo je převlečená F1
  2. Maserati Spyder a čtyřsedadlové Coupé
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků