Ferrari a Maserati v Brně: rychlá kola za velké peníze

Česká republika není sice pro Ferrari ani Maserati nejvýnosnějším trhem, přesto na něj nezapomínají. Do Brna se obě značky dostavily s několika modely. Největší atrakcí bylo bezpochyby Ferrari Enzo, Maserati argumentovalo čtyřsedadlovým Coupé.
Ferrari a Maserati v Brně: rychlá kola za velké peníze
Seznam kapitol
  1. Ferrari Enzo je převlečená F1
  2. Maserati Spyder a čtyřsedadlové Coupé

Brněnský autosalon nebyl letos pouze o hromadné sériové produkci. Ke slovu se dostaly také individuality, které sjedou z výrobních pásů ve stovkách, maximálně několika tisících kusech. Mezi takové individuality patřily vozy značky Ferrari a Maserati. Oba výrobci supersportovních automobilů nalezli útočiště v pavilonu H.

Ferrari má Enzo

Čím nalákat lidi? Takovou otázku si klade každý pořadatel, který plánuje velikou akci. Pro její úspěch potřebuje mnoho diváků (návštěvníků). Aby přišli diváci, je potřeba vytáhnout nějaké eso z rukávu. Pořadatelé brněnského autosalonu jich vytáhli hned několik. Jedno z nich mělo rudou barvu, burácející motor a sílu, která trhá asfalt. Jmenovalo se Ferrari Enzo a vzalo na sebe úlohu kapitána po čertech rychlého mužstva Ferrari.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ferrari Enzo bylo umístěno na otočné plošině jakožto nejdůležitější exponát značky

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ferrari Enzo by mělo dle všeho zůstat v České republice. Nový majitel si na našich cestách
opravdu užije

Jako správný vůdce usedlo Ferrari Enzo na trůn, coby nejrychlejší a nejdražší sporťák. Pouhý pohled na super dravý automobil prožene mráz po zádech. Po zjištění prodejní ceny (zhruba 22 milionů korun) vás oblije pot. Pokud byste měli to štěstí (nebo smůlu) a usedli za volant této načasované bomby, s největší pravděpodobností se dočkáte srdečního kolapsu. Jízda s Enzem není sladkým snem, ale opravdovou noční můrou.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dveře se u takového automobilu nemohou otevírat jinak než nahoru

660 koní šestilitrového vidlicového dvanáctiválce vás zatlačí do sedadel takovou silou, že nebudete moci dýchat. Famózní výkon přenese na vozovku množství systémů odvozených ze závodního monopostu. Bohaté zkušenosti získané při závodění ve světovém poháru byly beze zbytku zúročeny při stavbě Enza. Díky tomu se výroba supersportovních vozů dostala do úplně jiné dimenze.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Slavnostní událost - Ferrari Enzo se právě otevírá. Návštěvníci budou mít možnost
prohlédnout si také interiér. Samozřejmě z patřičné dálky, aby drahému Enzu neublížili

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér vozu je podobný F1. Michael Schumacher se musel za volantem Enza cítit jako doma

Nemá smysl dlouze hovořit a automobilu (označit Enzo za automobil je téměř urážka), jehož přednosti nejlépe vystihují čísla a fotografie. Dříve než jim přenechám slovo, připomenu, že Enzo by se z výstavní plochy mělo přesunout do garáže nového českého majitele. Pokud se tato informace ukáže pravdivou, stane se Česká republika domovem jednoho z celkem 359 kusů tohoto výjimečného supersportu. Upřímně řečeno nechápu, kde bude nový český majitel své nadupané Enzo prohánět. Většina českých cest fandí spíše Off-Roadům.

Ferrari Enzo v číslech

Délka: 4702 mm
Šířka: 2035 mm
Výška: 1147 mm
Motor: V12 6.0
Výkon: 492 kW/660 koní při 7800 ot./min.
Točivý moment: 657 Nm
Převodovka: poloautomatická, šestistupňová
Karoserie: uhlíková vlákna s hliníkem
Pohotovostní hmotnost: 1255 kg
Maximální rychlost: 350 km/h
Zrychlení z 0-100 km/h: 3,6 sekundy

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ferrari Enzo je převlečená F1
  2. Maserati Spyder a čtyřsedadlové Coupé
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků