Ferrari a Lamborghini: přetahovaná gigantů pokračuje

Ferrari chce ročně prodávat 8000 vozů, tohoto cíle hodlá dosáhnout během osmi let. V rozhovoru pro německý časopis auto motor und sport to prohlásil Luca di Montezemolo. „Hodně to ale závisí na Indii, Latinské Americe a Číně, tam je velký potenciál, tam jsou rostoucí trhy.“ 

Představitelé Ferrari si jsou jistí, že automobilka letos prodá rekordní počet vozů - 6800 až 7000. Může to ale ještě ovlivnit situace v nyní nestabilním Japonsku, kde Ferrari prodává 400 vozů ročně.

Co se týká Číny, tak Ferrari očekává, že v nejlidnatější zemi světa letos prodá 500 vozů, což by bylo o 200 vozů více, než loni. „Koncem letošního roku se Čína pro nás stane třetím největším trhem - po Americe a Německu,“ řekl Montezemolo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Trumf Ferrari: FF s pohonem 4x4.

Podobně se vyvíjí situace i pro značku Lamborghini. Už letos bude prodávat více svých vozů v Číně než v USA. Týká se to i Aventadoru v ceně 255 000 eur.

Podle šéfa Lamborghini Stephana Winkelmanna se modelu Aventador LP 700-4 neuvěřitelně daří. Produkce tohoto nového vozu je vyprodána na 18 měsíců dopředu a z Číny se rekrutuje více než pětina zákazníků. To jen potvrzuje důležitost této země pro prodejce luxusních vozů. 

"Je očividné, že Čína se stane letos naším nejdůležitějším trhem,“ řekl Winkelmann. „Síla zdejších zákazníků je neuvěřitelná. A jejich zájem ještě vzroste, až tady ta sportovní auta budou potkávat.“ Největším tahounem prodejů podle něj bude právě model Aventador, který nahradil Murcielago. Má motor V12 s výkonem 700 koní. Zrychluje „na sto“ za 2.9 sekundy.

Italské značce sídlící v Sant'Agata Bolognese se loni na rozdíl od konkurenta Ferrari příliš nedařilo - prodala jen 1302 vozů. Konečný výsledek hodně ovlivnilo, že v květnu skončila produkce modelu Murcielago.

V Číně Lamborghini prodal 206 vozů, což byl výrazný nárůst oproti roku 2009, kdy zde prodal 80 aut. Další prodeje chce podpořit tím, že zdvojnásobí počet prodejců z 9 na 20.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Trumf Lamborghini: Aventador LP 700-4.
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků