Ferrari a Lamborghini budou snižovat emise

Ferrari a Lamborghini budou snižovat emise

V tomto týdnu vydali oba výrobci supersportů shodná prohlášení. Ta se nesla na módní, ale jinak nesmyslné vlně snižování emisí CO2. Obě tyto automobilky patří mezi největší producenty emisí tohoto plynu v přepočtu na jeden vůz a za vše může jednoduše vysoký výkon a tedy spotřeba.

Obě automobilky shodně prohlásily, že se již začaly plně věnovat tomuto problému a hledají cesty, jak snížit spotřebu a tedy i ony emise. Nasazení přímého vstřikování paliva, odlehčení vozů a další základní kroky budou jistě brzy aplikovány, ovšem pokud mají tyto vozy zůstat opravdu sportovní, pak i drahé aplikace moderních technologií přinesou jen mizivý výsledek.

Jednoduše řečeno, ani jedna z automobilek nemůže přijít s ničím rozumným, co by dostalo emise CO2 v průměru pod 120 g/km. Leda že by EU začala měřit rozpočítávat emise na jedenválec.

Těžko říci, jak dopadnou automobilky tohoto druhu, které z principu prostě nemohou nabídnout vozy se spotřebou okolo 5 litrů, což by zhruba na 120 g CO2 na km stačilo.

Nabízí se tak jen dvě možnosti. Automobilky zapracují na motorech, aby mírně snížily emise a Evropská komise pak udělí výjimky na určité vozy. Protože emise pár Ferrari, která se v Evropě ročně prodají, v kombinaci s počtem kilometrů, které s nimi majitelé obvykle najezdí, asi planetu nezdevastují. Druhou možností je pak integrace do náruče nějaké automobilky, která vyrábí běžné vozy a v průměru pak všichni dosáhnou na 120 g/km.

Případně tyto automobilky začnou nabízet cizí vozy se svým logem, aby opět bylo dosaženo této magické mety. Ať tak či onak, ani jeden z těchto výrobců neplánuje nasadit elektromobily, hybridní vozy, vodíkové vozy a nehodlají ani zatavit osm ze dvanácti válců, aby se spotřeba snížila.

Ukazuje se tedy, že připravované opatření zřejmě přinese buď výjimky pro vybrané skupiny, nebo přinese nesmyslné přesuny výroby, aby byl získán požadovaný průměr. A to nepřinese žádný reálný efekt v produkci emisí. Ale na hloupou otázku hloupá odpověď, říká se. A současný hon za emisemi CO2, kdy se tváříme jako největší ekologové na světě a přitom přehlížíme skutečně nebezpečné emise pevných částic a oxidů dusiíku u dieselových motorů, je skutečně hloupou výzvou...

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků