Ferrari a Lamborghini budou snižovat emise

V tomto týdnu vydali oba výrobci supersportů shodná prohlášení. Ta se nesla na módní, ale jinak nesmyslné vlně snižování emisí CO2. Obě tyto automobilky patří mezi největší producenty emisí tohoto plynu v přepočtu na jeden vůz a za vše může jednoduše vysoký výkon a tedy spotřeba.

Obě automobilky shodně prohlásily, že se již začaly plně věnovat tomuto problému a hledají cesty, jak snížit spotřebu a tedy i ony emise. Nasazení přímého vstřikování paliva, odlehčení vozů a další základní kroky budou jistě brzy aplikovány, ovšem pokud mají tyto vozy zůstat opravdu sportovní, pak i drahé aplikace moderních technologií přinesou jen mizivý výsledek.

Jednoduše řečeno, ani jedna z automobilek nemůže přijít s ničím rozumným, co by dostalo emise CO2 v průměru pod 120 g/km. Leda že by EU začala měřit rozpočítávat emise na jedenválec.

Těžko říci, jak dopadnou automobilky tohoto druhu, které z principu prostě nemohou nabídnout vozy se spotřebou okolo 5 litrů, což by zhruba na 120 g CO2 na km stačilo.

Nabízí se tak jen dvě možnosti. Automobilky zapracují na motorech, aby mírně snížily emise a Evropská komise pak udělí výjimky na určité vozy. Protože emise pár Ferrari, která se v Evropě ročně prodají, v kombinaci s počtem kilometrů, které s nimi majitelé obvykle najezdí, asi planetu nezdevastují. Druhou možností je pak integrace do náruče nějaké automobilky, která vyrábí běžné vozy a v průměru pak všichni dosáhnou na 120 g/km.

Případně tyto automobilky začnou nabízet cizí vozy se svým logem, aby opět bylo dosaženo této magické mety. Ať tak či onak, ani jeden z těchto výrobců neplánuje nasadit elektromobily, hybridní vozy, vodíkové vozy a nehodlají ani zatavit osm ze dvanácti válců, aby se spotřeba snížila.

Ukazuje se tedy, že připravované opatření zřejmě přinese buď výjimky pro vybrané skupiny, nebo přinese nesmyslné přesuny výroby, aby byl získán požadovaný průměr. A to nepřinese žádný reálný efekt v produkci emisí. Ale na hloupou otázku hloupá odpověď, říká se. A současný hon za emisemi CO2, kdy se tváříme jako největší ekologové na světě a přitom přehlížíme skutečně nebezpečné emise pevných částic a oxidů dusiíku u dieselových motorů, je skutečně hloupou výzvou...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků