Ferrari a jeho tuneři ve Frankfurtu

Německý trh je největším evropským odbytištěm Ferrari, a tak není divu, že frankfurtskému autosalonu věnuje patřičnou pozornost nejen samotný vzpínající se koník, ale i jeho největší úpravci. Přečtěte si naši rozsáhlou reportáž o žhavých novinkách Ferrari, Novitecu, Hamanna a dalších.
Ferrari a jeho tuneři ve Frankfurtu
Seznam kapitol
  1. Novinky na stánku Ferrari, Novitecu, Hammanu ad.
  2. Kompletní fotogalerie

Poznámka: Autor je zakladatelem webu www.czechferrari.cz a šéfem jihočeského klubu majitelů a příznivců Ferrari.

Ferrari si na své prezentaci ve Frankfurtu dává tradičně velmi záležet, neboť Německo je po USA druhým nejdůležitějším exportním trhem. Návštěvníci mohou v premiéře obdivovat vůz Ferrari F430 Challenge, již rok straré F430 a jestě stále neokoukané F430 Spider a 575 Superamerica. Expozice je doplněna o loňský mistrovský vůz F2004 a samostatně stojící motory monopostu a vozu F430. Pokud by vám něco mohlo chybět, tak snad jen nové FXX. Je škoda, že opravdová třešnička na dortu zůstala v maranellské garáži.

Ve formuli 1 si momentálně Scuderia Ferrari mnoho radosti neužívá, naopak v oblasti sériových vozů stále sbírá jeden úspěch za druhým. Jistou dobu bylo množství 4000 vyrobených vozů nepřekročitelným mezníkem. To již však neplatí. Loni bylo dodáno zákazníkům 4975 nových vozů a letos by měla být pokořena hranice 5000 vozů.

Luca di Montezemolo při tiskové konferenci hýřil optimismem a těšil se na příští sezónu Formule 1. Michael Schumacher měl v té době relaxovat, aby i on byl připraven, v tomto případě na dlouho připravované párty...

Výrobci supersportů a luxusních vozidel se většinou zuřivě bránili zveřejňování spotřeb svých vozů. Ale možná dostávají rozum, možná je donutila legislativa EU a i oni začínají tyto údaje uvádět. A jak to vypadá konkrétně u Ferrari?

F430 – 18,3 l/100 km
F430 Spider – 18,3 l/100 km
575 Superamerica – 21,8 l/100 km
612 Scaglietti – 20,7 l/100 km

Ferrari v současné době prodává drtivou většinu vozů s poloautomatickou převodovkou ve stylu Formule 1. Na nový vůz s manuální převodovkou s charakteristickou kulisou řazení a leštěnou řadicí pákou dnes narazíte již jen velmi zřídka a ani ve Frankfurtu nebudete úspěšní.

Ferrari poslední dobou chrlí novinky jak na běžícím pásu. Pro Frankfurtský autosalón připravilo předělávku modelu F430 pro závodní - cupové účely.

Ferrari F430 Challenge

Po představení modelu F430 bylo jasno, že poslouží za základ nového cupového auta pro sérii závodů Ferrari Challenge. S výsledkem snažení vývojového týmu nás Ferrari poprvé seznámilo při příležitosti Frankfurtského autosalónu. Model bude postupně nahrazovat předcházející 360 Challenge, tak aby většina vozů utkávajících se o body sezóny 2007 již byla typového značení F430 Challenge.

F430 Challenge je sice „obyčejný cupový“ vůz, který není určen pro závody FIA GT, ale nabízí některé prvky, které by jistě našly uplatnění v této sérii a v budoucím F430 GT se určitě objeví. Práci v boxech usnadňuje hydraulický zvedák integrovaný do vozu. Jezdec může speed-limiterem určit maximální rychlost kterou projede pit-lane, o situaci na trati se může radit s kolegy v boxech pomocí rádiové komunikace. Nastupování a vystupování vozu ulehčí odnímatelný volant, i když.jak ukázal Luca di Montezemolo při tiskové konferenci, to ani s nasazeným volantem není problém.

   

Vůz prošel tradiční odtučňovací kůrou která čeká na všechny závodní vozy. Vše nepotřebné muselo pryč a to včetně většiny elektronických hraček. Ve výsledku se konstruktéři dostali na 1225 kg suché váhy. Z aerodynamického pohledu se toho na voze moc nezměnilo. Proudění vzduchu jistě ovlivní modifikovaný difuzor a na chlazení motoru bude mít vliv změna zadního čela vozu.

Motor prošel jen lehkými obměnami – zejména posílením s cílem zajistit spolehlivost při vysokém závodním zatížení a nezměněné výkonové charakteristice. Ztracený výkon spolehlivějšího motoru byl nahrazen upraveným výfukovým systémem. V konstrukci brzd se poprvé v této třídě vozu uplatnila kombinace materiálů carbon-keramika (CCM). Elektronicky řízený diferenciál byl nahrazen pouze mechanickým. Změnu prodělaly komponenty podvozku. Speciálně upravená spojka dokáže i za extrémních podmínek zajistit, aby byla převodovka schopna bezpečně měnit převodové stupně a to v neskutečném intervalu 150 ms. Jezdci pomáhá pouze ABS a na jeho přání i ASR.

 

F430 Challenge se bude pohybovat na nově připravených 19palcových pneumatikách od Pirelli. Uchycení centrální maticí je samozřejmmostí a práci mechaniků bude ulehčovat i již zmíněný zvedák.

Rozměry

Délka: 4512 mm
Šířka: 1923 mm
Výška: 1184 m

Motor

Typ: 90° V8
Objem: 4,308 cc
Max. výkon: 360.3 kW při 8,500 rpm
Max. točivý moment: 465 Nm při 5,250 rpm

Ferrari 612 Scaglietti MY06

Další novinkou u Ferrari je 612 Scaglietti MY06 (Model Year 2006). MY06 toho nenabízí po technické stránce tolik nového jako zejména v oblasti výbavy a vzhledu interiéru.

Noví majitelé si budou moci z individualizační výbavy (Carrozzeria Scaglietti programme) moci dopřát nový sound systém (CD/MP3 přehrávač s pamětí na 4 GB hudby) s integrovanou satelitní navigací, některé funkce budou moci ovládat hlasem. Parkovací senzory se dostanou do sériové výbavy každého vozu. V interiéru se dotkly změny zejména možnosti volby barevného uspořádání koženého čalounění.

  

Kromě Carrozzeria Scaglietti programme si zákazník může zvolit i GTC Paket, který tradičně obsahuje:19palcová kola, uhlíkokeramické brzdy a modifikace programu převodovky.

Ferrari tuning

Do Frankfurtu přijeli hlavní zástupci německé scény úpravců vozů Ferrari – Novitec Rosso a Hamann Motorsport a ukázali, že Ferrari nemusí být neměnitelné dogma. Často je to jako s módou a vkusem…

  

 

Novitec Rosso na svém stánku poprvé ukázal světu svůj program pro Ferrari F430 a F430 Spider. Pro motor F430 si může klient zvolit více variant úprav. Na vrcholu stojí Bi-kompresorová konverze, která vozu pomůže k 636 hp při 8.200 rpm, oproti sériovým 490. Méně nároční nebo odvážní zájemci pak můžou vybírat mezi 2 stupni úprav nebo výměnou jen jednotlivých částí motoru a výfukového systému. Novitec tímto zase o krůček rozšířil svou stávající nabídku která zahrnuje úpravy modelů 360 Modena, 360 Spider a 575M Maranello. Výhodou Novitecu je to, že svou práci provádí skutečně důkladně a zaměřuje se především na stránku technickou a až následně na estetickou. I vzhledem k tomu, že své vozy testuje ve větrném tunelu, bere argumenty odpůrcům „lepičů křidélek na nedotknutelné Ferrari“. I majitelé Ferrari 612 Scaglietti se mohou těšit na to, co pro ně Novitec zanedlouho připraví

  

Hamann má pro návštěvníky připraveny dva klenoty. Ferrari F430 a Lamborghini Gallardo v jejich úpravě. Kdo se těší na jejich nově provedené Ferrari 575M Maranello bude patrně zklamán, neboť na stánku není. Je věcí vkusu, zda si vybrat nelakované doplňky, nebo karbonové díly nalakovat do barvy vozu. Výměna znáčku Ferrari za Hamann se dá vzhledem k politice domovské automobilky Ferrari pochopit, ale přelepky označení modelu na zrcátkách považujeme za nešťastné řešení.

   

Aerokit od Hamannu se omezuje na již klasické komponenty, které byly nabízeny i pro 360M a 360Sp - nástavec předního spoileru, nástavce prahů, přepracovaný difuzor a na zádi spoiler. Technické úpravy jsou zaměřeny na přitvrzení podvozku a nabídku 19 a 20 palcových litých kol. Úpravy motoru se soustřeďují na nový výfukový systém a některé zásahy do řídící jednotky motoru. Výsledkem je více než slušný nárůst výkonu o 35 kw.

  

Z německých zástupců výrazně chyběli Imola Racing a Koenig. Zejména Koenig který před prázdninami začal vlastníkům Ferrari F430 nabízet Bi-turbo kit zvyšující sériový výkon 490 koní na velmi zajímavých 700 hp. Mimoněmečtí úpravci vozů Ferrari se do Frankfurtu bohužel nevypravili.

Tip: Přečtěte si také náš speciál věnováný letošnímu frankfurtskému autosalonu a živou reportáž a fotografie z výstaviště.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Novinky na stánku Ferrari, Novitecu, Hammanu ad.
  2. Kompletní fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků