Ferrari 812 Superfast: Nástupce f12 má větší a výkonnější dvanáctiválec!

Možná poslední model Ferrari s atmosférickým dvanáctiválcem bez turbodmychadel a elektromotorů dostal jméno 812 Superfast.

Enzo Ferrari považoval motor s architekturou V12 za absolutní vrchol inženýrství. Jistě by tedy měl radost, že v dnešní době přeplňování a hybridních pohonů jeho značka stále představuje tuto tradiční konfiguraci, nyní v podobě modelu 812 Superfast.

Oproti předchůdci f12 berlinetta výkon posílil o 60 koní na rovných 800 koňských sil v lákavých 8 500 otáčkách za minutu. Maximální hodnota točivého momentu 718 Nm je dostupná při 7 000 otáčkách.

Jediné Ferrari FXX upravené pro silniční provoz je teď na prodej

Jediné Ferrari FXX upravené pro silniční provoz je teď na prodej

Nárůstu těchto parametrů motor vděčí tradičním cestám zvyšování výkonu. Dvanáctiválec byl převrtán a zdvihový objem tak vrostl z 6262 cm3 na 6496 cm3. Přímé vstřikování nyní dosahuje tlaku 350 barů.

Superfast z nuly na sto kilometrů za hodinu zrychlí za 2,9 sekundy, což je ve srovnání s předchůdcem o dvě desetiny lepší hodnota. Maximální rychlost činí 340 km/h. K úžasným číslům pomáhá i hmotnost 1 525 kilogramů bez provozních náplní a řidiče.

Ferrari 488 Challenge: Značkový pohár nyní s turbem

Ferrari 488 Challenge: Značkový pohár nyní s turbem

812 je vůbec prvním ferrari s elektrickým posilovačem řízení, což může vzbuzovat obavy o přesnost řízení, avšak maranellští slibují, že poskytne skvělé zážitky a my nemáme důvod zrovna jim nevěřit... K obratnosti přispěje druhá generace natáčecí zadní nápravy, což je vylepšená verze systému ze speciálního modelu F12tdf. 

Zvenčí zaujme především tradiční důraz na aerodynamiku a čtveřice zadních světel, podobně jako tomu je na vlajkové lodi GTC4 Lusso. Interiér se drží zažitých zvyklostí značky, znovu je silně inspirovaný GTC4 Lusso, až na nový infotainment, který se skrývá v přístrojovém štítu, nikoli na palubní desce. 

Poprvé uvidíme 812 Superfast na březnovém autosalonu v Ženevě.

Design zhodnoťte sami ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků