Ferrari 812 Superfast: Nástupce f12 má větší a výkonnější dvanáctiválec!

Možná poslední model Ferrari s atmosférickým dvanáctiválcem bez turbodmychadel a elektromotorů dostal jméno 812 Superfast.

Enzo Ferrari považoval motor s architekturou V12 za absolutní vrchol inženýrství. Jistě by tedy měl radost, že v dnešní době přeplňování a hybridních pohonů jeho značka stále představuje tuto tradiční konfiguraci, nyní v podobě modelu 812 Superfast.

Oproti předchůdci f12 berlinetta výkon posílil o 60 koní na rovných 800 koňských sil v lákavých 8 500 otáčkách za minutu. Maximální hodnota točivého momentu 718 Nm je dostupná při 7 000 otáčkách.

Jediné Ferrari FXX upravené pro silniční provoz je teď na prodej

Jediné Ferrari FXX upravené pro silniční provoz je teď na prodej

Nárůstu těchto parametrů motor vděčí tradičním cestám zvyšování výkonu. Dvanáctiválec byl převrtán a zdvihový objem tak vrostl z 6262 cm3 na 6496 cm3. Přímé vstřikování nyní dosahuje tlaku 350 barů.

Superfast z nuly na sto kilometrů za hodinu zrychlí za 2,9 sekundy, což je ve srovnání s předchůdcem o dvě desetiny lepší hodnota. Maximální rychlost činí 340 km/h. K úžasným číslům pomáhá i hmotnost 1 525 kilogramů bez provozních náplní a řidiče.

Ferrari 488 Challenge: Značkový pohár nyní s turbem

Ferrari 488 Challenge: Značkový pohár nyní s turbem

812 je vůbec prvním ferrari s elektrickým posilovačem řízení, což může vzbuzovat obavy o přesnost řízení, avšak maranellští slibují, že poskytne skvělé zážitky a my nemáme důvod zrovna jim nevěřit... K obratnosti přispěje druhá generace natáčecí zadní nápravy, což je vylepšená verze systému ze speciálního modelu F12tdf. 

Zvenčí zaujme především tradiční důraz na aerodynamiku a čtveřice zadních světel, podobně jako tomu je na vlajkové lodi GTC4 Lusso. Interiér se drží zažitých zvyklostí značky, znovu je silně inspirovaný GTC4 Lusso, až na nový infotainment, který se skrývá v přístrojovém štítu, nikoli na palubní desce. 

Poprvé uvidíme 812 Superfast na březnovém autosalonu v Ženevě.

Design zhodnoťte sami ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků