Ferrari 812 Superfast: Nástupce f12 má větší a výkonnější dvanáctiválec!

Možná poslední model Ferrari s atmosférickým dvanáctiválcem bez turbodmychadel a elektromotorů dostal jméno 812 Superfast.

Enzo Ferrari považoval motor s architekturou V12 za absolutní vrchol inženýrství. Jistě by tedy měl radost, že v dnešní době přeplňování a hybridních pohonů jeho značka stále představuje tuto tradiční konfiguraci, nyní v podobě modelu 812 Superfast.

Oproti předchůdci f12 berlinetta výkon posílil o 60 koní na rovných 800 koňských sil v lákavých 8 500 otáčkách za minutu. Maximální hodnota točivého momentu 718 Nm je dostupná při 7 000 otáčkách.

Jediné Ferrari FXX upravené pro silniční provoz je teď na prodej

Jediné Ferrari FXX upravené pro silniční provoz je teď na prodej

Nárůstu těchto parametrů motor vděčí tradičním cestám zvyšování výkonu. Dvanáctiválec byl převrtán a zdvihový objem tak vrostl z 6262 cm3 na 6496 cm3. Přímé vstřikování nyní dosahuje tlaku 350 barů.

Superfast z nuly na sto kilometrů za hodinu zrychlí za 2,9 sekundy, což je ve srovnání s předchůdcem o dvě desetiny lepší hodnota. Maximální rychlost činí 340 km/h. K úžasným číslům pomáhá i hmotnost 1 525 kilogramů bez provozních náplní a řidiče.

Ferrari 488 Challenge: Značkový pohár nyní s turbem

Ferrari 488 Challenge: Značkový pohár nyní s turbem

812 je vůbec prvním ferrari s elektrickým posilovačem řízení, což může vzbuzovat obavy o přesnost řízení, avšak maranellští slibují, že poskytne skvělé zážitky a my nemáme důvod zrovna jim nevěřit... K obratnosti přispěje druhá generace natáčecí zadní nápravy, což je vylepšená verze systému ze speciálního modelu F12tdf. 

Zvenčí zaujme především tradiční důraz na aerodynamiku a čtveřice zadních světel, podobně jako tomu je na vlajkové lodi GTC4 Lusso. Interiér se drží zažitých zvyklostí značky, znovu je silně inspirovaný GTC4 Lusso, až na nový infotainment, který se skrývá v přístrojovém štítu, nikoli na palubní desce. 

Poprvé uvidíme 812 Superfast na březnovém autosalonu v Ženevě.

Design zhodnoťte sami ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků