Ferrari 812 GTS je návratem ke Spiderům s V12 vpředu. Zvládne až 340 km/h

Rovněž super-GT Ferrari 812 Superfast ztrácí střechu a přijíždí jako otevřené GTS. Italská značka se tak nostalgicky vrací do minulosti.

Už je tomu přesně 50 let, kdy Ferrari naposledy uvedlo otevřený model s motorem V12 vpředu. V roce 1969 jím bylo 365 GTS4, rovněž známé jako Daytona Spider. Mezitím sice Ferrari uvedlo hrstku vozů ze své divize speciálních modelů, až teď se ovšem vrací k tomuto receptu v produkčním měřítku. Přivítejte nové Ferrari 812 GTS, dle automobilky „nejvýkonnější produkční kabriolet na trhu“.

Základem nového otevřeného modelu je pochopitelně GT 812 Superfast, jemuž inženýři delikátně odstranili střechu a nahradili ji elektricky skládací variantou. Stejně jako v novém F8 Spider se přitom zvládne složit/natáhnout za 14 vteřin a rovněž za jízdy do rychlosti 45 km/h. Mezi ochrannými oblouky je vysunovací sklo fungující jako deflektor.

Ferrari F8 Spider oficiálně: Je lehčí, silnější a v každém ohledu lepší než 488 Spider

Ferrari F8 Spider oficiálně: Je lehčí, silnější a v každém ohledu lepší než 488 Spider

S chybějící střechou a přepracovanou zádí musela být částečně upravena i aerodynamika vozu. Díky ochranným obloukům a mechanice střechy zmizely boční průduchy za okny. Jejich absenci nicméně Ferrari vyvážilo upraveným zadním difuzorem. Na GTS se pak objevuje i nový design kovaných kol.

Z kupé si 812 GTS vypůjčuje samozřejmě i mocný atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,5 litru. Výkon zůstává na standardních hodnotách 588 kW (800 koní) a točivém momentu 718 N.m. Motor s omezovačem v 8900 ot./min spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Na unikátní Ferrari se momentálně čeká 5 let. Toto jsou ty nejlepší kousky historie

Na unikátní Ferrari se momentálně čeká 5 let. Toto jsou ty nejlepší kousky historie

Ani přes nárůst hmotnosti 75 kg kvůli nutnému vyztužení šasi (suchá hmotnost 1600 kg) však nejsou dynamické schopnosti GTS vůbec pozadu. Na stovku vystřelí novinka v čase pod 3 vteřiny, na 200 km/h pokračuje do 8,3 vteřin a maximálně umí dosáhnout rychlosti 340 km/h.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 51 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků