Ferrari 812 GTS je návratem ke Spiderům s V12 vpředu. Zvládne až 340 km/h

Rovněž super-GT Ferrari 812 Superfast ztrácí střechu a přijíždí jako otevřené GTS. Italská značka se tak nostalgicky vrací do minulosti.

Už je tomu přesně 50 let, kdy Ferrari naposledy uvedlo otevřený model s motorem V12 vpředu. V roce 1969 jím bylo 365 GTS4, rovněž známé jako Daytona Spider. Mezitím sice Ferrari uvedlo hrstku vozů ze své divize speciálních modelů, až teď se ovšem vrací k tomuto receptu v produkčním měřítku. Přivítejte nové Ferrari 812 GTS, dle automobilky „nejvýkonnější produkční kabriolet na trhu“.

Základem nového otevřeného modelu je pochopitelně GT 812 Superfast, jemuž inženýři delikátně odstranili střechu a nahradili ji elektricky skládací variantou. Stejně jako v novém F8 Spider se přitom zvládne složit/natáhnout za 14 vteřin a rovněž za jízdy do rychlosti 45 km/h. Mezi ochrannými oblouky je vysunovací sklo fungující jako deflektor.

Ferrari F8 Spider oficiálně: Je lehčí, silnější a v každém ohledu lepší než 488 Spider

Ferrari F8 Spider oficiálně: Je lehčí, silnější a v každém ohledu lepší než 488 Spider

S chybějící střechou a přepracovanou zádí musela být částečně upravena i aerodynamika vozu. Díky ochranným obloukům a mechanice střechy zmizely boční průduchy za okny. Jejich absenci nicméně Ferrari vyvážilo upraveným zadním difuzorem. Na GTS se pak objevuje i nový design kovaných kol.

Z kupé si 812 GTS vypůjčuje samozřejmě i mocný atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,5 litru. Výkon zůstává na standardních hodnotách 588 kW (800 koní) a točivém momentu 718 N.m. Motor s omezovačem v 8900 ot./min spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Na unikátní Ferrari se momentálně čeká 5 let. Toto jsou ty nejlepší kousky historie

Na unikátní Ferrari se momentálně čeká 5 let. Toto jsou ty nejlepší kousky historie

Ani přes nárůst hmotnosti 75 kg kvůli nutnému vyztužení šasi (suchá hmotnost 1600 kg) však nejsou dynamické schopnosti GTS vůbec pozadu. Na stovku vystřelí novinka v čase pod 3 vteřiny, na 200 km/h pokračuje do 8,3 vteřin a maximálně umí dosáhnout rychlosti 340 km/h.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků