Ferrari 812 Competizione již oficiálně: Přesně kvůli tomuhle máme rádi auta

Představte si, že je vám 8 a tohle okolo vás projede. Život pak už nikdy nebude jako dřív.

Ferrari 812 dosahuje svého vrcholu edicí Competizione, která se představila ve standardní karoserie kupé, ale i jako frajerská targa s označením 812 Competizione A. Srdcem vozu a zároveň největším lákadlem je atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválcový motor (s úhlem rozevření válců 65°) o objemu 6,5 litru pracující při kompresi 13,5:1.

Jeho výkon činí 610 kW (830 koní) při 9250 otáčkách za minutu, červené pole začíná ještě o 250 otáček dál. Točivý moment 692 N.m je dostupný od 7000 otáček. Díky omračujícím výkonům dokáží vozy akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,85 sekundy a za 7,5 sekundy už zdolají dvoustovku. Maximální rychlost přesahuje 340 km/h.

Mansory si pohrálo s Ferrari F8 Tributo. F8XX nešetří karbonem, má 880 koní

Mansory si pohrálo s Ferrari F8 Tributo. F8XX nešetří karbonem, má 880 koní

Těchto čísel bylo dosaženo pečlivý redesignem klíčových částí motoru. Výchozí motor z modelu 812 Superfast má třeba železné ojnice, zatímco v 812 Competizione jsou z titanu a jsou tak o 40 % lehčí. Pístní čepy jsou pak pokryté materiálem DLC (Diamond-like Carbon), se kterým mají nižší koeficient tření. 

Stejným materiálem jsou pak pokryté i vačky. Mezi další důležité úpravy můžeme zařadit zkrácené sací potrubí a zcela nové olejové čerpadlo. Ferrari 812 Competizione také oproti standardnímu modelu potřebuje olej s menší viskozitou (5W40). Přepracovaný motor je spárovaný se stejnou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou jako v případě Superfast, jen zde řadí o 5 % rychleji.

Chystá se moderní verze krásného Ferrari 365 GTB/4 Daytona! Dostane záď ve stylu Shooting brake

Chystá se moderní verze krásného Ferrari 365 GTB/4 Daytona! Dostane záď ve stylu Shooting brake

Dalším krokem byla odtučňovací kůra, díky které Competizione zhublo 38 kg. To se povedlo i díky karbonovým ráfkům kol. Vyšší výkon si vyžádal účinnější brzdy. S tím pomohl hybridní hypersport SF90 Stradale. Už na první pohled pak upoutají decentní změny vzhledu, které jsou jen a pouze funkční. 812 Competizione má tak oproti Superfast o 30 % více přítlaku.

Ferrari postaví 999 kusů modelu 812 Competizione (499.000 eur) a pouze 599 kusů verze Competizione A (578.000 eur). Pokud na ně máte peníze a jste fanouškem Ferrari, dávno už o nich víte. Ferrari je totiž představilo svým klientům přednostně a zájem byl tak velký, že už je vyprodáno.

S Pragou bude spolupracovat designér Ferrari a McLarenů. Výsledek uvidíme brzy

S Pragou bude spolupracovat designér Ferrari a McLarenů. Výsledek uvidíme brzy

Jako perličku na závěr uvedu číslo 1:20. Za tento čas totiž Competizione udolalo firemní okruh Fiorano. Je tedy rychlejší než 458 Speciale a 488 Pista. Na LaFerrari chyběly jen tři desetiny a na SF90 Stradale jedna sekunda. Na auto velké jako výletní loď je to neuvěřitelné.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků