Představte si, že je vám 8 a tohle okolo vás projede. Život pak už nikdy nebude jako dřív.
Ferrari 812 dosahuje svého vrcholu edicí Competizione, která se představila ve standardní karoserie kupé, ale i jako frajerská targa s označením 812 Competizione A. Srdcem vozu a zároveň největším lákadlem je atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválcový motor (s úhlem rozevření válců 65°) o objemu 6,5 litru pracující při kompresi 13,5:1.
Jeho výkon činí 610 kW (830 koní) při 9250 otáčkách za minutu, červené pole začíná ještě o 250 otáček dál. Točivý moment 692 N.m je dostupný od 7000 otáček. Díky omračujícím výkonům dokáží vozy akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,85 sekundy a za 7,5 sekundy už zdolají dvoustovku. Maximální rychlost přesahuje 340 km/h.
Těchto čísel bylo dosaženo pečlivý redesignem klíčových částí motoru. Výchozí motor z modelu 812 Superfast má třeba železné ojnice, zatímco v 812 Competizione jsou z titanu a jsou tak o 40 % lehčí. Pístní čepy jsou pak pokryté materiálem DLC (Diamond-like Carbon), se kterým mají nižší koeficient tření.
Stejným materiálem jsou pak pokryté i vačky. Mezi další důležité úpravy můžeme zařadit zkrácené sací potrubí a zcela nové olejové čerpadlo. Ferrari 812 Competizione také oproti standardnímu modelu potřebuje olej s menší viskozitou (5W40). Přepracovaný motor je spárovaný se stejnou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou jako v případě Superfast, jen zde řadí o 5 % rychleji.
Dalším krokem byla odtučňovací kůra, díky které Competizione zhublo 38 kg. To se povedlo i díky karbonovým ráfkům kol. Vyšší výkon si vyžádal účinnější brzdy. S tím pomohl hybridní hypersport SF90 Stradale. Už na první pohled pak upoutají decentní změny vzhledu, které jsou jen a pouze funkční. 812 Competizione má tak oproti Superfast o 30 % více přítlaku.
Ferrari postaví 999 kusů modelu 812 Competizione (499.000 eur) a pouze 599 kusů verze Competizione A (578.000 eur). Pokud na ně máte peníze a jste fanouškem Ferrari, dávno už o nich víte. Ferrari je totiž představilo svým klientům přednostně a zájem byl tak velký, že už je vyprodáno.
Jako perličku na závěr uvedu číslo 1:20. Za tento čas totiž Competizione udolalo firemní okruh Fiorano. Je tedy rychlejší než 458 Speciale a 488 Pista. Na LaFerrari chyběly jen tři desetiny a na SF90 Stradale jedna sekunda. Na auto velké jako výletní loď je to neuvěřitelné.