Ferrari 599 SA Aperta: roadster je zde

Otevřená verze modelu Ferrari 599 se konečně odhalí. Ale příliš se netěšte, dostane se do rukou jen velmi přísně vybrané společnosti.

V Paříži se nový roadster představí pod názvem Ferrari 599 SA Aperta, který má patřit pouze sérii osmi desítek vozů. A všechny z nich již nyní znají své budoucí majitele. Tato edice tedy svým svérázným způsobem obohatí stávající modelovou řadu 599 a zároveň oslaví 80. výročí slavné italské karosárny Pininfarina, jejíž jméno je spjato s těmi nejúžasnějšími vozy z Maranella. A název? Písmena SA značí jména křestní jména Servis a Andrea Pininfarinů, zatímco výraz aperta se v italštině používá pro otevřené karoserie.

Novinka z Maranella, pochopitelně stále s motorem uloženým vpředu, přišla o plechovou střechu, zatímco dostala nové, více skloněné čelní okno, ochranné rámy za opěrkami sedadel s navazujícími aerodynamickými kryty a sníženou světlou výšku, která vozu dává více „přikrčený“ vzhled. Na rozdíl od předchozího modelu Ferrari 575M Superamerica je typ 599 SA Aperta opatřena jednoduchou, plátěnou skládací střechou. Podle vyjádření automobilky je střecha „zkonstruována pro ochranu posádky, když se počasí opravdu velmi zhorší“. V podstatě tím je řečeno, že za deště beztak zmoknete...

A jak už to tak bývá při konverzi kupé na roadster, také podvozek modelu 599 SA Aperta musel být citelně zesílen, aby byla zachována jeho patřičná tuhost. Výrobce slibuje „tuhost plně srovnatelnou s uzavřenou verzí“ a pouze „minimální rozdíly v hmotnostech“. Pod dlouhou kapotou se skrývá podélně uložený vidlicový dvanáctiválec s výkonem 670 koní (493 kW) převzatý z typu GTO.

Další podrobnosti na nás čekají na autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 SA Aperta
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků