Ferrari 599 SA Aperta: roadster je zde

Otevřená verze modelu Ferrari 599 se konečně odhalí. Ale příliš se netěšte, dostane se do rukou jen velmi přísně vybrané společnosti.

V Paříži se nový roadster představí pod názvem Ferrari 599 SA Aperta, který má patřit pouze sérii osmi desítek vozů. A všechny z nich již nyní znají své budoucí majitele. Tato edice tedy svým svérázným způsobem obohatí stávající modelovou řadu 599 a zároveň oslaví 80. výročí slavné italské karosárny Pininfarina, jejíž jméno je spjato s těmi nejúžasnějšími vozy z Maranella. A název? Písmena SA značí jména křestní jména Servis a Andrea Pininfarinů, zatímco výraz aperta se v italštině používá pro otevřené karoserie.

Novinka z Maranella, pochopitelně stále s motorem uloženým vpředu, přišla o plechovou střechu, zatímco dostala nové, více skloněné čelní okno, ochranné rámy za opěrkami sedadel s navazujícími aerodynamickými kryty a sníženou světlou výšku, která vozu dává více „přikrčený“ vzhled. Na rozdíl od předchozího modelu Ferrari 575M Superamerica je typ 599 SA Aperta opatřena jednoduchou, plátěnou skládací střechou. Podle vyjádření automobilky je střecha „zkonstruována pro ochranu posádky, když se počasí opravdu velmi zhorší“. V podstatě tím je řečeno, že za deště beztak zmoknete...

A jak už to tak bývá při konverzi kupé na roadster, také podvozek modelu 599 SA Aperta musel být citelně zesílen, aby byla zachována jeho patřičná tuhost. Výrobce slibuje „tuhost plně srovnatelnou s uzavřenou verzí“ a pouze „minimální rozdíly v hmotnostech“. Pod dlouhou kapotou se skrývá podélně uložený vidlicový dvanáctiválec s výkonem 670 koní (493 kW) převzatý z typu GTO.

Další podrobnosti na nás čekají na autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 SA Aperta
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků