Ferrari 599 HGTE: další dimenze

Ferrari pro svůj model 599 nyní nabízí nově odladěný podvozek v rámci paketu HGTE. Doladil jej sám maestro Schumacher.

Poslední měsíce se pozornost novinářů a fanoušků Ferrari soustředila na otevřený typ California, ale i model 599 GTB je stále ve formě, nyní dokonce v ještě lepší. Dosavadní provedení totiž nevyhovovalo všem. Cílem kritiky se stalo jeho poněkud těžkopádné chování při ostrém průjezdu zatáčkami na hranici limitů, což vedlo k delším časům na okruzích.

Inženýři Ferrari tyto poznámky analyzovali a po důkladném ladění, který si nevzal na triko nikdo menší než sedminásobný mistr světa Formule 1, přikročili k podobnému kroku, jaký uplatnili už u modelových řad 575 a 612 - Ferrari 599 nyní bude moci být objednáváno s modifikovaným podvozkem. Paket se jmenuje Handling Grand Turismo Evoluzione (HGTE), poprvé se objevilo v březnu v Ženevě a nyní se konečně dostává na silnice.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Paket HGTE byl konstruován tak, aby vůz 599 nabízel ostřejší jízdu a říznější odezvy.  Po technické stránce se úpravy zaměřily na použití nových, tužších pružin a zadního stabilizátoru. Přenastaveno bylo aktivní pérování, pochopitelně s ohledem na požadavky sportovní jízdy. Podvozek poněkud poklesl k vozovce pro snížení těžiště a lité ráfky nesou nové pneumatiky se směsí zajišťující lepší přilnavost. Rychlejší odezvě na řidičovy pokyny byla uzpůsobena i nová elektronika, převodovka F1 tak nabízí ve sportovním režimu ještě rychlejší řazení.

Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,9 s a při posledních testech na tovární trati ve Fioranu absolvovalo modifikované Ferrari 599 jeden okruh za 1 min a 26,5 s. A to je jen o půl druhé vteřiny více než u lehčího a výkonnějšího, takřka závodního typu Enzo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy HGTE se od standardního provedení F599 liší některými prvky v interiéru i exteriéru a většina z nich je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Nové dvoudílné ráfky mají po pěti paprscích a průměr 20 palců. Zadní nárazník nese matný difuzor a dva páry chromovaných koncovek výfuku. Kabina se vyznačuje čalouněním v kombinaci kůže a Alcantry a velkými obklady z uhlíkových kompozitů, náležitost k elitě naznačují na opěradlech vyšité symboly vzpínajícího se koně a nápisu Handling GTE.

Pro zajímavost a porovnání ještě nabízíme časy na kolo okruhu Fiorano, kterých dosáhly některé důležité vozy Ferrari.

F2008 pro Formuli 1 59,1s
F430 Scuderia 1m 23,9s
Enzo 1m 24,9s
599 HGTE 1m 26,5s
F50 1m 27s
F430 1m 27s
F40 1m 29,6s

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 HGTE
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků