Ferrari 599 HGTE: další dimenze

Ferrari pro svůj model 599 nyní nabízí nově odladěný podvozek v rámci paketu HGTE. Doladil jej sám maestro Schumacher.

Poslední měsíce se pozornost novinářů a fanoušků Ferrari soustředila na otevřený typ California, ale i model 599 GTB je stále ve formě, nyní dokonce v ještě lepší. Dosavadní provedení totiž nevyhovovalo všem. Cílem kritiky se stalo jeho poněkud těžkopádné chování při ostrém průjezdu zatáčkami na hranici limitů, což vedlo k delším časům na okruzích.

Inženýři Ferrari tyto poznámky analyzovali a po důkladném ladění, který si nevzal na triko nikdo menší než sedminásobný mistr světa Formule 1, přikročili k podobnému kroku, jaký uplatnili už u modelových řad 575 a 612 - Ferrari 599 nyní bude moci být objednáváno s modifikovaným podvozkem. Paket se jmenuje Handling Grand Turismo Evoluzione (HGTE), poprvé se objevilo v březnu v Ženevě a nyní se konečně dostává na silnice.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Paket HGTE byl konstruován tak, aby vůz 599 nabízel ostřejší jízdu a říznější odezvy.  Po technické stránce se úpravy zaměřily na použití nových, tužších pružin a zadního stabilizátoru. Přenastaveno bylo aktivní pérování, pochopitelně s ohledem na požadavky sportovní jízdy. Podvozek poněkud poklesl k vozovce pro snížení těžiště a lité ráfky nesou nové pneumatiky se směsí zajišťující lepší přilnavost. Rychlejší odezvě na řidičovy pokyny byla uzpůsobena i nová elektronika, převodovka F1 tak nabízí ve sportovním režimu ještě rychlejší řazení.

Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,9 s a při posledních testech na tovární trati ve Fioranu absolvovalo modifikované Ferrari 599 jeden okruh za 1 min a 26,5 s. A to je jen o půl druhé vteřiny více než u lehčího a výkonnějšího, takřka závodního typu Enzo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy HGTE se od standardního provedení F599 liší některými prvky v interiéru i exteriéru a většina z nich je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Nové dvoudílné ráfky mají po pěti paprscích a průměr 20 palců. Zadní nárazník nese matný difuzor a dva páry chromovaných koncovek výfuku. Kabina se vyznačuje čalouněním v kombinaci kůže a Alcantry a velkými obklady z uhlíkových kompozitů, náležitost k elitě naznačují na opěradlech vyšité symboly vzpínajícího se koně a nápisu Handling GTE.

Pro zajímavost a porovnání ještě nabízíme časy na kolo okruhu Fiorano, kterých dosáhly některé důležité vozy Ferrari.

F2008 pro Formuli 1 59,1s
F430 Scuderia 1m 23,9s
Enzo 1m 24,9s
599 HGTE 1m 26,5s
F50 1m 27s
F430 1m 27s
F40 1m 29,6s

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 HGTE
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků