Ferrari 599 GTO: kila dolů, výkon nahoru

Ferrari konečně uvolnilo více ke své novince s takřka legendárním označením 599 GTO. Nabídne skutečně mimořádné výkony.

Nové Ferrari se světu představí koncem tohoto měsíce na autosalonu v Pekingu (co by tomu asi Enzo řekl...?) a my jsme vám již nabídli nejen řadu špionážních fotografií, ale též kompletní ceník, jenž uniknuly do éteru. Nyní si můžeme projít i sadu oficiálních fotografií a informací.

Svým způsobem se jedná o jakýsi, pro běžný silniční provoz určený mezistupeň mezi běžným modelem 599 GTB Fiorano a ryze závodním, experimentálním strojem 599XX, přičemž označení GTO, tedy Gran Turismo Omologato, je reminiscencí slavných vozů 250 GTO z šedesátých let, resp. typu 288 GTO z let osmdesátých. Tento ušlechtilý rodokmen naznačuje, že legenda je zpět. A navíc se může chlubit titulem „nejrychlejší silniční Ferrari všech dob“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkon šestilitrového vidlicového dvanáctiválce, odvozeného od někdejší jednotky postavené ještě pod Enzovým dohledem, resp. motoru použitého ve stroji 599XX, narostl na 670 koní (500 kW) při 8 250 ot./min., zatímco točivý moment vrcholí hodnotou 620 Nm při 6 500 ot./min. Nutné modifikace umožnily vozu 599 GTO plnit emisní limity Euro V a LEV 2, průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu činí 17,5 l/100 km.

Pohotovostní hmotnost byla v porovnání s Fioranem snížena o 195 kg a činí 1 495 kg, což modelu 599 GTO zaručuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,35 s a dosažení nejvyšší rychlosti 335 km/h. Podle údajů výrobce zkušební vůz zajel na trati ve Fioranu jedno kolo za 1 min. 24s., což je dokonce lepší čas, než jakého zde dosáhlo Ferrari Enzo...

Ve srovnání s Fioranem byly na model 599 GTO instalovány nové tlumiče a změnilo se tvarování přední i zadní části karoserie, vzadu se objevil agresivní difuzor, podběhy a konstrukce dvacetipalcových kol jsou upraveny tak, aby vytahovaly ohřátý vzduch z uhlíkokeramických brzdových kotoučů. Ty mimochodem zvládnou uvést vůz ze stovky do klidu během 32,5 metru. Díky modifikacím aerodynamiky 599 GTO údajně při rychlosti 193 km/h vykazuje přítlak plných 144 kg.

Bohužel nevyhnutelným standardem je šestistupňová sekvenční převodovka s lehkou stavbou a dobou řazení okolo 60 milisekund. Dvacetipalcová kola s pneumatikami o rozměrech 285/30 vpředu a 315/35 vzadu jsou vybaveny hlídáním tlaku a teploty. I přes důraz na snižování hmotnosti je interiér vybaven poměrně komfortně, opatřen řadou dílů z uhlíkových kompozitů a volantem čalouněným kombinací kůže a Alcantary.

Vyrobeno bude celkem 599 vozů tohoto typu, ceník začínající na více než 267 000 Euro už je dobře známou veličinou...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 GTO
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků