Ferrari 599 GTO a 888 koní z dílen Novitec Rosso

Ladičská společnost Novitec Rosso zapracovala na modelu 599 GTO a z jeho útrob přeplňováním vykřesala velmi slušných 888 koní.

Firma Novitec Rosso není ve světě ladění špičkových automobilů žádným nováčkem a těší se značnému respektu, a to především v případě strojů značky Ferrari. Možná si někteří z čtenářů vzpomenou na předloňský prosinec, kdy tato společnost představila model Ferrari California Novitec Rosso opatřený výrazným bodykitem a motorem posíleným na rovných 500 koní. Za pouhé tři měsíce však vyvinuli další projekt na stejné téma, tentokrát Ferrari Californii firma Novitec Rosso nabídla až 606 koní. A abychom byli kompletní, vloni se na trhu objevilo temně elegantní kupé Ferrari 612 Scaglietti Novitec Rosso s kouřovými světly a výkonem 565 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost Novitec Rosso však pro autosalon v Ženevě připravila opravdovou specialitu, jejímž základem se stalo v současnosti nejsilnější sériové Ferrari, model 599 GTO. Pánům z Novitecu však nebyly jeho standardní parametry dost, takže se rozhodli představit vlastní interpretaci. Proto osadili standardní, atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec dvojicí mechanických přeplňovacích kompresorů, které se podílejí na nárůstu výkonu z výchozích 670 koní (493 kW) až na magických 888 koní (653 kW). Špička točivého momentu pak poskočila z 620 při 6 500 ot./min. až na 860 Nm při ot./min.

Z klidu na 200 km/h novinka z dílen Novitecu zrychlí za působivých 9,1 s, nicméně ostatní běžné dynamické parametry kupodivu nijak oslnivé nejsou. Sprint z 0 na 100 km/h proběhne za 3,2 s, což je jen o 0,15 s lepší výsledek než u standardního provedení, podobně decentní je nárůst nejvyšší rychlosti na 340 km/h. Podvozek byl opatřen tužšími pružinami (což zní v případě již beztak pěkně ostrého Ferrari 599 GTO poněkud bizarně…) a litými koly, která údajně patří k vůbec nejlehčím na světě. Přední ráfky s průměrem 21 palců váží každý jen 10 kg, ty zadní mají průměr 22 palců a vyznačují se hmotností 13,8 kg. Zvláště v městském provozu majitel tohoto stroje ocení možnost dočasně zvýšit světlou výšku na přední nápravě o 40 mm a předejít zbytečným kontaktům s retardéry a dalšími nerovnostmi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie novinky od Novitecu je lakována stříbrnou metalízou a doplněna příčným žlutým pruhem přes kapotu a bílými kruhy na dveřích, čímž se pokouší vzdát hold legendárnímu stroji Ferrari 250 GTO, který vyhrál Tour de France v roce 1964. Dále stojí za zmínku žlutě zbarvené brzdiče a zatmavené kryty zadních svítilen a bočních blikačů, jež se stávají typickým rysem strojů Ferrari z dílen Novitec Rosso.  
 


 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků