Ferrari 599 GTO a 888 koní z dílen Novitec Rosso

Ladičská společnost Novitec Rosso zapracovala na modelu 599 GTO a z jeho útrob přeplňováním vykřesala velmi slušných 888 koní.

Firma Novitec Rosso není ve světě ladění špičkových automobilů žádným nováčkem a těší se značnému respektu, a to především v případě strojů značky Ferrari. Možná si někteří z čtenářů vzpomenou na předloňský prosinec, kdy tato společnost představila model Ferrari California Novitec Rosso opatřený výrazným bodykitem a motorem posíleným na rovných 500 koní. Za pouhé tři měsíce však vyvinuli další projekt na stejné téma, tentokrát Ferrari Californii firma Novitec Rosso nabídla až 606 koní. A abychom byli kompletní, vloni se na trhu objevilo temně elegantní kupé Ferrari 612 Scaglietti Novitec Rosso s kouřovými světly a výkonem 565 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost Novitec Rosso však pro autosalon v Ženevě připravila opravdovou specialitu, jejímž základem se stalo v současnosti nejsilnější sériové Ferrari, model 599 GTO. Pánům z Novitecu však nebyly jeho standardní parametry dost, takže se rozhodli představit vlastní interpretaci. Proto osadili standardní, atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec dvojicí mechanických přeplňovacích kompresorů, které se podílejí na nárůstu výkonu z výchozích 670 koní (493 kW) až na magických 888 koní (653 kW). Špička točivého momentu pak poskočila z 620 při 6 500 ot./min. až na 860 Nm při ot./min.

Z klidu na 200 km/h novinka z dílen Novitecu zrychlí za působivých 9,1 s, nicméně ostatní běžné dynamické parametry kupodivu nijak oslnivé nejsou. Sprint z 0 na 100 km/h proběhne za 3,2 s, což je jen o 0,15 s lepší výsledek než u standardního provedení, podobně decentní je nárůst nejvyšší rychlosti na 340 km/h. Podvozek byl opatřen tužšími pružinami (což zní v případě již beztak pěkně ostrého Ferrari 599 GTO poněkud bizarně…) a litými koly, která údajně patří k vůbec nejlehčím na světě. Přední ráfky s průměrem 21 palců váží každý jen 10 kg, ty zadní mají průměr 22 palců a vyznačují se hmotností 13,8 kg. Zvláště v městském provozu majitel tohoto stroje ocení možnost dočasně zvýšit světlou výšku na přední nápravě o 40 mm a předejít zbytečným kontaktům s retardéry a dalšími nerovnostmi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie novinky od Novitecu je lakována stříbrnou metalízou a doplněna příčným žlutým pruhem přes kapotu a bílými kruhy na dveřích, čímž se pokouší vzdát hold legendárnímu stroji Ferrari 250 GTO, který vyhrál Tour de France v roce 1964. Dále stojí za zmínku žlutě zbarvené brzdiče a zatmavené kryty zadních svítilen a bočních blikačů, jež se stávají typickým rysem strojů Ferrari z dílen Novitec Rosso.  
 


 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků