Ferrari 575M Superamerica: originální skládací střecha

Rok před ukončením výroby vozu 575M Maranello přichází Ferrari s variantou Superamerica. Sám název má připomenout 50. a 60. léta minulého století. Pod kapotou pracuje známý dvanáctiválec, ovšem vyladěný na 397 kW (540 k) oproti předchozím 379 kW (515 k).

Ferrari Superamerica má nejvyšší rychlost okolo 320 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h zvládá stejně jako běžná sériová verze za 4,2 s. Co je vlastně novinkou? Speciální systém složení střechy. Celý mechanismus, vážící 60 kilogramů, otočí horní díl střechy na víko kufru, přičemž se nezmenší zavazadlový prostor. Procedura změny image kupé na roadster, kterou designéři nazývají „salto vzad“, trvá jen deset sekund.

Veřejnosti se se 575M Maranello Superamerica představí na blížícím se autosalónu v Detroitu v lednu 2005. Předpokládaná cena bude asi o 20 procent vyšší než cena sériové verze, zákazník si může navíc připlatit dalších 22 620 euro za paket GTC. V tomto balíku dostane vyladěný podvozek, silnější brzdy a devatenáctipalcová kola z lehkých slitin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků