Ferrari 575M Superamerica: originální skládací střecha

Rok před ukončením výroby vozu 575M Maranello přichází Ferrari s variantou Superamerica. Sám název má připomenout 50. a 60. léta minulého století. Pod kapotou pracuje známý dvanáctiválec, ovšem vyladěný na 397 kW (540 k) oproti předchozím 379 kW (515 k).

Ferrari Superamerica má nejvyšší rychlost okolo 320 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h zvládá stejně jako běžná sériová verze za 4,2 s. Co je vlastně novinkou? Speciální systém složení střechy. Celý mechanismus, vážící 60 kilogramů, otočí horní díl střechy na víko kufru, přičemž se nezmenší zavazadlový prostor. Procedura změny image kupé na roadster, kterou designéři nazývají „salto vzad“, trvá jen deset sekund.

Veřejnosti se se 575M Maranello Superamerica představí na blížícím se autosalónu v Detroitu v lednu 2005. Předpokládaná cena bude asi o 20 procent vyšší než cena sériové verze, zákazník si může navíc připlatit dalších 22 620 euro za paket GTC. V tomto balíku dostane vyladěný podvozek, silnější brzdy a devatenáctipalcová kola z lehkých slitin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků