Ferrari 575M Superamerica: originální skládací střecha

Rok před ukončením výroby vozu 575M Maranello přichází Ferrari s variantou Superamerica. Sám název má připomenout 50. a 60. léta minulého století. Pod kapotou pracuje známý dvanáctiválec, ovšem vyladěný na 397 kW (540 k) oproti předchozím 379 kW (515 k).

Ferrari Superamerica má nejvyšší rychlost okolo 320 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h zvládá stejně jako běžná sériová verze za 4,2 s. Co je vlastně novinkou? Speciální systém složení střechy. Celý mechanismus, vážící 60 kilogramů, otočí horní díl střechy na víko kufru, přičemž se nezmenší zavazadlový prostor. Procedura změny image kupé na roadster, kterou designéři nazývají „salto vzad“, trvá jen deset sekund.

Veřejnosti se se 575M Maranello Superamerica představí na blížícím se autosalónu v Detroitu v lednu 2005. Předpokládaná cena bude asi o 20 procent vyšší než cena sériové verze, zákazník si může navíc připlatit dalších 22 620 euro za paket GTC. V tomto balíku dostane vyladěný podvozek, silnější brzdy a devatenáctipalcová kola z lehkých slitin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků