Lituje, že ho prodal. Do aukce míří Ferrari 550 Maranello Richarda Hammonda

Oprava, tohle červené Maranello mělo hned dva slavné majitele. A oba dobře věděli, jaký klenot vlastnili.

Dobrá, na Maranello s řízením vpravo si nejspíš nikdo z nás zálusk nedělá. To však neznamená, že se nad tímto kouskem italské velebnosti s motorem V12 vepředu nemůžeme rozplývat. Navíc, když se jedná o takto perfektní exemplář, v klasické červené, ke všemu s manuální převodovkou a tou její odkrytou kulisou.

Ferrari Portofino je teď o něco ostřejší. Více výkonu darovalo sličné GT Roma

Ferrari Portofino je teď o něco ostřejší. Více výkonu darovalo sličné GT Roma

A aby toho nebylo málo, historii má tohle Ferrari 550 Maranello z roku 1998 taky dosti zajímavou. Za volantem si 485 atmosférických koní dříve užíval známý „křeček“ z Top Gearu a současné show The Grand Tour, sám Richard Hammond.

Slavný moderátor dříve uvedl, že prodej zrovna tohoto Ferrari lituje vůbec nejvíce ze všech svých aut. „Měl jsem si ho nechat,“ přiznal v livestreamu Evening with Top Gear v roce 2015.

Toto čarokrásné Ferrari 250 SWB Revival stojí přes milion dolarů. Přesto je za pakatel

Toto čarokrásné Ferrari 250 SWB Revival stojí přes milion dolarů. Přesto je za pakatel

Ještě před Hammondem nicméně vlastnil toto Maranello i jistý Harry Metcalfe, zakladatel britského magazínu Evo a nadšený farmář i youtuber v jednom. Co si budeme povídat, kanál Harry's garage by měl dnes znát každý správný petrolhead.

Ostatně na stránkách Evo magazínu se Maranello v době vlastnictví Metcalfem objevilo hned několikrát. Po roce 2006 mířilo k dalším majitelům, přičemž u nynějšího šťastlivce zůstalo až doteď celých 8 let. Najetých skoro 93.000 kilometrů nasvědčuje, že se nejedná o žádnou garážovou princeznu, ale slušně a řádně využívaný kus.

Přívěs za Ferrari, pohovka na Porsche? I sporťáky mohou být praktické, koukejte!

Přívěs za Ferrari, pohovka na Porsche? I sporťáky mohou být praktické, koukejte!

Aukční dům Collecting Cars zmiňuje pár nedostatků na karoserii čistě s ohledem na stáří vozu, ale červený lak Rossa Corsa je obecně ve výborném stavu, stejně jako původní 18palcová kola. Pro oživení pak současný majitel nechal kompletně vyčistit interiér, přičemž některá opotřebovaná tlačítka a další prvky nechal vyměnit, přirozeně za originální náhradní díly Ferrari.

Dvanáctiválec o objemu 5,5 litru spojený s manuální převodovkou je samozřejmě hlavní výbavou Maranella. Dále však majitel přidává k vozu i originální autorádio Kenwood (současně instalovaný panel není původní) a sadu originálního nářadí Ferrari v kožené brašně.

Nový Top Gear se blíží! Vedle šaškáren čekejte i bouračku v Lamborghini Diablo

Nový Top Gear se blíží! Vedle šaškáren čekejte i bouračku v Lamborghini Diablo

Aukce končí ve čtvrtek večer a ve chvíli psaní těchto slov se cena vozu vyšplhala na 45.250 liber, tedy v přepočtu asi 1,3 milionu korun, což se nemusí zdát jako moc. V posledních minutách aukce se však cenovka určitě posune ještě výše.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků