Ferrari 550 Maranello LM-Edition: rudý koník pro sběratele

Britský tuner Esmotorsport vybudoval malou sérii Ferrari 550 Maranello Le Mans Limited Edition, která mé za úkol připomenout vítězství ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. Proti klasické sérii 550 má verze Le Mans o 300 kg méně a o 52 koní silnější motor.

Samotný kit motoru zvedá sílu sériového dvanáctivalce o 35 koní a kroutící moment povyskočil z 580 Nm na rovných 600 Nm. Dalších 17 koňských sil přibylo upraveným výfukovým systémem. Při snižování váhy bylo odstraněno všechno, co nemělo větší funkční význam. Celkem Ferrari 550 zhublo o 300 kg a ve výsledku je oproti sériové verzi ve sprintu o 0,4 s rychlejší, z 0 km/h na 100 km/h zrychlí za 3,9 s. Maximální rychlosti přes 330 km/h byl přizpůsoben povozek a zesíleny byly i brzdy.

Obrovské zadní přítlačné křídlo a difuzor vám padne do oka stejně jako karbonový kryt motoru s velkým otvorem pro přívod vzduchu. Kontakt s vozovkou zajišťují devatenáctipalcová kola z lehkých slitin. Přepracovaný přední nárazník a prahy  jsou zhotovené z kevlaru a karbonu. Tato limitovaná edice bude k dostání pouze v tradiční červené a černé metalíze.

Interiér je elegantní, z materiálů tu byla použita kůže, alcantara a karbon. Staré sedačky musely ustoupit speciálním lehkým skořepinám se čtyřbodovým pásem, v palubce je nový tachometr a vyměněn byl i volant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků