Ferrari 550 Maranello LM-Edition: rudý koník pro sběratele

Britský tuner Esmotorsport vybudoval malou sérii Ferrari 550 Maranello Le Mans Limited Edition, která mé za úkol připomenout vítězství ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. Proti klasické sérii 550 má verze Le Mans o 300 kg méně a o 52 koní silnější motor.

Samotný kit motoru zvedá sílu sériového dvanáctivalce o 35 koní a kroutící moment povyskočil z 580 Nm na rovných 600 Nm. Dalších 17 koňských sil přibylo upraveným výfukovým systémem. Při snižování váhy bylo odstraněno všechno, co nemělo větší funkční význam. Celkem Ferrari 550 zhublo o 300 kg a ve výsledku je oproti sériové verzi ve sprintu o 0,4 s rychlejší, z 0 km/h na 100 km/h zrychlí za 3,9 s. Maximální rychlosti přes 330 km/h byl přizpůsoben povozek a zesíleny byly i brzdy.

Obrovské zadní přítlačné křídlo a difuzor vám padne do oka stejně jako karbonový kryt motoru s velkým otvorem pro přívod vzduchu. Kontakt s vozovkou zajišťují devatenáctipalcová kola z lehkých slitin. Přepracovaný přední nárazník a prahy  jsou zhotovené z kevlaru a karbonu. Tato limitovaná edice bude k dostání pouze v tradiční červené a černé metalíze.

Interiér je elegantní, z materiálů tu byla použita kůže, alcantara a karbon. Staré sedačky musely ustoupit speciálním lehkým skořepinám se čtyřbodovým pásem, v palubce je nový tachometr a vyměněn byl i volant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 48 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků