Ferrari 550 Maranello LM-Edition: rudý koník pro sběratele

Britský tuner Esmotorsport vybudoval malou sérii Ferrari 550 Maranello Le Mans Limited Edition, která mé za úkol připomenout vítězství ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. Proti klasické sérii 550 má verze Le Mans o 300 kg méně a o 52 koní silnější motor.

Samotný kit motoru zvedá sílu sériového dvanáctivalce o 35 koní a kroutící moment povyskočil z 580 Nm na rovných 600 Nm. Dalších 17 koňských sil přibylo upraveným výfukovým systémem. Při snižování váhy bylo odstraněno všechno, co nemělo větší funkční význam. Celkem Ferrari 550 zhublo o 300 kg a ve výsledku je oproti sériové verzi ve sprintu o 0,4 s rychlejší, z 0 km/h na 100 km/h zrychlí za 3,9 s. Maximální rychlosti přes 330 km/h byl přizpůsoben povozek a zesíleny byly i brzdy.

Obrovské zadní přítlačné křídlo a difuzor vám padne do oka stejně jako karbonový kryt motoru s velkým otvorem pro přívod vzduchu. Kontakt s vozovkou zajišťují devatenáctipalcová kola z lehkých slitin. Přepracovaný přední nárazník a prahy  jsou zhotovené z kevlaru a karbonu. Tato limitovaná edice bude k dostání pouze v tradiční červené a černé metalíze.

Interiér je elegantní, z materiálů tu byla použita kůže, alcantara a karbon. Staré sedačky musely ustoupit speciálním lehkým skořepinám se čtyřbodovým pásem, v palubce je nový tachometr a vyměněn byl i volant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků