Ferrari 488 Spider přišlo o střechu, ale nikoli o dvě turba a 670 koní

Jak se dalo čekat, po kupé 488 GTB konečně dorazil i otevřený Spider. Ačkoli je to jen osmiválec, má víc výkonu než ikonické Enzo!

Ještě žádné Ferrari s pevnou skládací střechou nebylo tak výkonné a tak rychlé, uvádí automobilka o právě odhaleném novém modelu 488 Spider. Roadster se představí veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu. A kdo říká, že Ferrari nemůže vypadat cool i v jiné než červené barvě?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Střecha se složí elektricky za 14 sekund. Jsou to dva díly a také přijdete o tradiční výhled na motor. Uvnitř se toho proti uzavřenému kupé 488 GTB příliš.  nezměnilo

Pod povrchem zůstala technika Ferrari 488 GTB, tedy dvěma turby přeplňovaný osmiválec 3,9 litru o výkonu hezkých 670 koní v 8000 ot./min. a točivém momentu 760 Nm v 3000 ot./min.

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

O přenos výkonu na silnici se starají zadní 11" široká kola o rozměru pneumatik 305/30 ZR20, elektronicky řízený samosvorný diferenciál a sedmistupňová dvouspojková převodovka s řazením pod volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle Ferrari se jedná nejen o nejsilnější a nejrychlejší, ale také o aerodynamicky nejefektivnější spider, jaký kdy automobilka vyrobila

Ferrari 488 Spider má mít podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. Stovku zvládne za tři sekundy a dvoustovkou pojede už za 8,7 sekundy. Pohotovostní hmotnost roadsteru s pevnou střechou je 1525 kg. Suchá hmotnost bez řidiče je pak 1420 kg.

Nešlo by to bez údajů spotřeby paliva a Ferrari uvádí kombinovanou spotřebu 11,4 litru na 100 km s emisemi 260 g/km CO2. Všichni ale víme, že z nádrže o objemu 76 litrů bude většině majitelů benzín ubývat rychlejším tempem. Ale vadí to? Těžko.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků