Ferrari 488 Spider přišlo o střechu, ale nikoli o dvě turba a 670 koní

Jak se dalo čekat, po kupé 488 GTB konečně dorazil i otevřený Spider. Ačkoli je to jen osmiválec, má víc výkonu než ikonické Enzo!

Ještě žádné Ferrari s pevnou skládací střechou nebylo tak výkonné a tak rychlé, uvádí automobilka o právě odhaleném novém modelu 488 Spider. Roadster se představí veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu. A kdo říká, že Ferrari nemůže vypadat cool i v jiné než červené barvě?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Střecha se složí elektricky za 14 sekund. Jsou to dva díly a také přijdete o tradiční výhled na motor. Uvnitř se toho proti uzavřenému kupé 488 GTB příliš.  nezměnilo

Pod povrchem zůstala technika Ferrari 488 GTB, tedy dvěma turby přeplňovaný osmiválec 3,9 litru o výkonu hezkých 670 koní v 8000 ot./min. a točivém momentu 760 Nm v 3000 ot./min.

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

O přenos výkonu na silnici se starají zadní 11" široká kola o rozměru pneumatik 305/30 ZR20, elektronicky řízený samosvorný diferenciál a sedmistupňová dvouspojková převodovka s řazením pod volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle Ferrari se jedná nejen o nejsilnější a nejrychlejší, ale také o aerodynamicky nejefektivnější spider, jaký kdy automobilka vyrobila

Ferrari 488 Spider má mít podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. Stovku zvládne za tři sekundy a dvoustovkou pojede už za 8,7 sekundy. Pohotovostní hmotnost roadsteru s pevnou střechou je 1525 kg. Suchá hmotnost bez řidiče je pak 1420 kg.

Nešlo by to bez údajů spotřeby paliva a Ferrari uvádí kombinovanou spotřebu 11,4 litru na 100 km s emisemi 260 g/km CO2. Všichni ale víme, že z nádrže o objemu 76 litrů bude většině majitelů benzín ubývat rychlejším tempem. Ale vadí to? Těžko.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků