Ferrari 488 Spider přišlo o střechu, ale nikoli o dvě turba a 670 koní

Jak se dalo čekat, po kupé 488 GTB konečně dorazil i otevřený Spider. Ačkoli je to jen osmiválec, má víc výkonu než ikonické Enzo!

Ještě žádné Ferrari s pevnou skládací střechou nebylo tak výkonné a tak rychlé, uvádí automobilka o právě odhaleném novém modelu 488 Spider. Roadster se představí veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu. A kdo říká, že Ferrari nemůže vypadat cool i v jiné než červené barvě?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Střecha se složí elektricky za 14 sekund. Jsou to dva díly a také přijdete o tradiční výhled na motor. Uvnitř se toho proti uzavřenému kupé 488 GTB příliš.  nezměnilo

Pod povrchem zůstala technika Ferrari 488 GTB, tedy dvěma turby přeplňovaný osmiválec 3,9 litru o výkonu hezkých 670 koní v 8000 ot./min. a točivém momentu 760 Nm v 3000 ot./min.

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

O přenos výkonu na silnici se starají zadní 11" široká kola o rozměru pneumatik 305/30 ZR20, elektronicky řízený samosvorný diferenciál a sedmistupňová dvouspojková převodovka s řazením pod volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle Ferrari se jedná nejen o nejsilnější a nejrychlejší, ale také o aerodynamicky nejefektivnější spider, jaký kdy automobilka vyrobila

Ferrari 488 Spider má mít podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. Stovku zvládne za tři sekundy a dvoustovkou pojede už za 8,7 sekundy. Pohotovostní hmotnost roadsteru s pevnou střechou je 1525 kg. Suchá hmotnost bez řidiče je pak 1420 kg.

Nešlo by to bez údajů spotřeby paliva a Ferrari uvádí kombinovanou spotřebu 11,4 litru na 100 km s emisemi 260 g/km CO2. Všichni ale víme, že z nádrže o objemu 76 litrů bude většině majitelů benzín ubývat rychlejším tempem. Ale vadí to? Těžko.

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky