Ferrari 488 Spider přišlo o střechu, ale nikoli o dvě turba a 670 koní

Jak se dalo čekat, po kupé 488 GTB konečně dorazil i otevřený Spider. Ačkoli je to jen osmiválec, má víc výkonu než ikonické Enzo!

Ještě žádné Ferrari s pevnou skládací střechou nebylo tak výkonné a tak rychlé, uvádí automobilka o právě odhaleném novém modelu 488 Spider. Roadster se představí veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu. A kdo říká, že Ferrari nemůže vypadat cool i v jiné než červené barvě?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Střecha se složí elektricky za 14 sekund. Jsou to dva díly a také přijdete o tradiční výhled na motor. Uvnitř se toho proti uzavřenému kupé 488 GTB příliš.  nezměnilo

Pod povrchem zůstala technika Ferrari 488 GTB, tedy dvěma turby přeplňovaný osmiválec 3,9 litru o výkonu hezkých 670 koní v 8000 ot./min. a točivém momentu 760 Nm v 3000 ot./min.

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

O přenos výkonu na silnici se starají zadní 11" široká kola o rozměru pneumatik 305/30 ZR20, elektronicky řízený samosvorný diferenciál a sedmistupňová dvouspojková převodovka s řazením pod volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle Ferrari se jedná nejen o nejsilnější a nejrychlejší, ale také o aerodynamicky nejefektivnější spider, jaký kdy automobilka vyrobila

Ferrari 488 Spider má mít podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. Stovku zvládne za tři sekundy a dvoustovkou pojede už za 8,7 sekundy. Pohotovostní hmotnost roadsteru s pevnou střechou je 1525 kg. Suchá hmotnost bez řidiče je pak 1420 kg.

Nešlo by to bez údajů spotřeby paliva a Ferrari uvádí kombinovanou spotřebu 11,4 litru na 100 km s emisemi 260 g/km CO2. Všichni ale víme, že z nádrže o objemu 76 litrů bude většině majitelů benzín ubývat rychlejším tempem. Ale vadí to? Těžko.

Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků