Ferrari 488 Pista oficiálně: Na stovce je za 2,85 sekundy!

Díky většímu výkonu a odlehčení na úroveň 1280 kilogramů je vůz podstatně rychlejší než 488 GTB.

Sice už fotky a řada dat unikly dříve, přesto je zajímavé si přečíst oficiální data o nové verzi osmiválcového supersportu italské značky Ferrari. 

Auto, které se slavnostně odhalí během tiskové konference na stánku značky Ferrari během letošního autosalonu v Ženevě, získalo velmi slušný přírůstek koní do motoru (jde přesně o 50 v porovnání s klasickým 488 GTB) a podle tiskové zprávy značky se jedná o nejvýkonnější osmiválec v její historii. Objem dvojnásobně přeplňovaného agregátu přitom zůstal zachován.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Ferrari 488 Pista - základní technická data

Výkon motoru 
530 kW (711 koní)
Maximální točivý moment
770 Nm
Zrychlení 0-100 km/hod
2,85 s
Zrychlení 0-200 km/hod
7,6 s
Maximální rychlost
340 km/hod
Suchá hmotnost
1280 kg

Aby bylo Ferrari 488 Pista na silnici nebo na závodním okruhu skutečně rychlé, použili inženýři při vývoji řadu poznatků získaných při vytrvalostních okruhových závodech. Dokonce si prý půjčili i závodní speciál 488 Challenge a snažili se přenést co nejvíce řešení do civilního vozu. Výsledek se dostavil například v podobě o dvacet procent většího přítlaku v porovnání s klasickým 488 GTB.

Zrychlení z nuly na stovku je u Pisty o 0,15 sekundy lepší než u GTB, v případě akcelerace z nuly na dvoustovku dokonce o 0,7 sekundy a maximální rychlost se navýšila o 10 km/hod.

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Auto bude mít také podstatně výraznější zvukový projev. Prý se jeho "řev" odlišuje při všech rychlostních stupních a v celém použitelném pásmu otáček motoru.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků