Ferrari 488 Pista oficiálně: Na stovce je za 2,85 sekundy!

Díky většímu výkonu a odlehčení na úroveň 1280 kilogramů je vůz podstatně rychlejší než 488 GTB.

Sice už fotky a řada dat unikly dříve, přesto je zajímavé si přečíst oficiální data o nové verzi osmiválcového supersportu italské značky Ferrari. 

Auto, které se slavnostně odhalí během tiskové konference na stánku značky Ferrari během letošního autosalonu v Ženevě, získalo velmi slušný přírůstek koní do motoru (jde přesně o 50 v porovnání s klasickým 488 GTB) a podle tiskové zprávy značky se jedná o nejvýkonnější osmiválec v její historii. Objem dvojnásobně přeplňovaného agregátu přitom zůstal zachován.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Ferrari 488 Pista - základní technická data

Výkon motoru 
530 kW (711 koní)
Maximální točivý moment
770 Nm
Zrychlení 0-100 km/hod
2,85 s
Zrychlení 0-200 km/hod
7,6 s
Maximální rychlost
340 km/hod
Suchá hmotnost
1280 kg

Aby bylo Ferrari 488 Pista na silnici nebo na závodním okruhu skutečně rychlé, použili inženýři při vývoji řadu poznatků získaných při vytrvalostních okruhových závodech. Dokonce si prý půjčili i závodní speciál 488 Challenge a snažili se přenést co nejvíce řešení do civilního vozu. Výsledek se dostavil například v podobě o dvacet procent většího přítlaku v porovnání s klasickým 488 GTB.

Zrychlení z nuly na stovku je u Pisty o 0,15 sekundy lepší než u GTB, v případě akcelerace z nuly na dvoustovku dokonce o 0,7 sekundy a maximální rychlost se navýšila o 10 km/hod.

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Auto bude mít také podstatně výraznější zvukový projev. Prý se jeho "řev" odlišuje při všech rychlostních stupních a v celém použitelném pásmu otáček motoru.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků