Ferrari 488 Pista oficiálně: Na stovce je za 2,85 sekundy!

Díky většímu výkonu a odlehčení na úroveň 1280 kilogramů je vůz podstatně rychlejší než 488 GTB.

Sice už fotky a řada dat unikly dříve, přesto je zajímavé si přečíst oficiální data o nové verzi osmiválcového supersportu italské značky Ferrari. 

Auto, které se slavnostně odhalí během tiskové konference na stánku značky Ferrari během letošního autosalonu v Ženevě, získalo velmi slušný přírůstek koní do motoru (jde přesně o 50 v porovnání s klasickým 488 GTB) a podle tiskové zprávy značky se jedná o nejvýkonnější osmiválec v její historii. Objem dvojnásobně přeplňovaného agregátu přitom zůstal zachován.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Ferrari 488 Pista - základní technická data

Výkon motoru 
530 kW (711 koní)
Maximální točivý moment
770 Nm
Zrychlení 0-100 km/hod
2,85 s
Zrychlení 0-200 km/hod
7,6 s
Maximální rychlost
340 km/hod
Suchá hmotnost
1280 kg

Aby bylo Ferrari 488 Pista na silnici nebo na závodním okruhu skutečně rychlé, použili inženýři při vývoji řadu poznatků získaných při vytrvalostních okruhových závodech. Dokonce si prý půjčili i závodní speciál 488 Challenge a snažili se přenést co nejvíce řešení do civilního vozu. Výsledek se dostavil například v podobě o dvacet procent většího přítlaku v porovnání s klasickým 488 GTB.

Zrychlení z nuly na stovku je u Pisty o 0,15 sekundy lepší než u GTB, v případě akcelerace z nuly na dvoustovku dokonce o 0,7 sekundy a maximální rychlost se navýšila o 10 km/hod.

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Auto bude mít také podstatně výraznější zvukový projev. Prý se jeho "řev" odlišuje při všech rychlostních stupních a v celém použitelném pásmu otáček motoru.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků