Ferrari 488 Pista oficiálně: Na stovce je za 2,85 sekundy!

Díky většímu výkonu a odlehčení na úroveň 1280 kilogramů je vůz podstatně rychlejší než 488 GTB.

Sice už fotky a řada dat unikly dříve, přesto je zajímavé si přečíst oficiální data o nové verzi osmiválcového supersportu italské značky Ferrari. 

Auto, které se slavnostně odhalí během tiskové konference na stánku značky Ferrari během letošního autosalonu v Ženevě, získalo velmi slušný přírůstek koní do motoru (jde přesně o 50 v porovnání s klasickým 488 GTB) a podle tiskové zprávy značky se jedná o nejvýkonnější osmiválec v její historii. Objem dvojnásobně přeplňovaného agregátu přitom zůstal zachován.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Ferrari 488 Pista - základní technická data

Výkon motoru 
530 kW (711 koní)
Maximální točivý moment
770 Nm
Zrychlení 0-100 km/hod
2,85 s
Zrychlení 0-200 km/hod
7,6 s
Maximální rychlost
340 km/hod
Suchá hmotnost
1280 kg

Aby bylo Ferrari 488 Pista na silnici nebo na závodním okruhu skutečně rychlé, použili inženýři při vývoji řadu poznatků získaných při vytrvalostních okruhových závodech. Dokonce si prý půjčili i závodní speciál 488 Challenge a snažili se přenést co nejvíce řešení do civilního vozu. Výsledek se dostavil například v podobě o dvacet procent většího přítlaku v porovnání s klasickým 488 GTB.

Zrychlení z nuly na stovku je u Pisty o 0,15 sekundy lepší než u GTB, v případě akcelerace z nuly na dvoustovku dokonce o 0,7 sekundy a maximální rychlost se navýšila o 10 km/hod.

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Auto bude mít také podstatně výraznější zvukový projev. Prý se jeho "řev" odlišuje při všech rychlostních stupních a v celém použitelném pásmu otáček motoru.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků