Nový model Ferrari 488 GTB, který nahrazuje Ferrari 458 Italia, znamená konec klasického atmosférického sání v běžných konzumních osmiválcových modelech značky. Novinka sází na downsizing s přeplňováním, ale výkon a točivý moment jsou pochopitelně vyšší.



Z pohledu pohonné jednotky se jedná o revoluci, ale model 488 GTB zužitkovává vše, co se automobilka naučila u modelu 458 Italia. Z 0 na 200 km/h zrychlí nový model za 8,3 sekundy
Ferrari 488 GTB má úplně nový osmiválec 3,9 l se dvěma turbodmychadly, který na zadní kola přes elektronicky řízení samosvor a (zřejmě) sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku posílá výkon 670 koní v 8000 ot./min. a točivý moment až 760 Nm v 3000 ot./min.
Nové Ferrari má zvládnout akceleraci na stovku za pouhé tři sekundy a maximální rychlost překročí 330 km/h. Přesto má vůz o minimální suché hmotnosti 1370 kg spotřebovat v kombinaci 11,6 litru na 100 km a vypustit 260 g/km CO2, což je pro potenciální klientelu asi stejně důležitý údaj jako pro nás průměrný plat učitele v Kongu, který činí 50 dolarů na měsíc.
Důležité bude, zda se Ferrari podařilo zachovat tradiční zvuk motoru, ale automobilka slibuje, že si dala na ladění zvuku velmi záležet. I schopnost motoru točit se za hranici 8000 ot./min. napovídá hodně, takže se asi nemáme bát, že by nové Ferrari 488 GTB přišlo o svoji duši.
Světová premiéra se uskuteční na autosalonu v Ženevě a do té doby určitě uvidíme nějaké video a také se dozvíme přesnější technické specifikace. Všechny uvedené hodnoty jsou předběžné.






