Ferrari 488 GTB je osmiválcový nástupce 458 Italia se dvěma turby

Nový model Ferrari 488 GTB, který nahrazuje Ferrari 458 Italia, znamená konec klasického atmosférického sání v běžných konzumních osmiválcových modelech značky. Novinka sází na downsizing s přeplňováním, ale výkon a točivý moment jsou pochopitelně vyšší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z pohledu pohonné jednotky se jedná o revoluci, ale model 488 GTB zužitkovává vše, co se automobilka naučila u modelu 458 Italia. Z 0 na 200 km/h zrychlí nový model za 8,3 sekundy

Ferrari 488 GTB má úplně nový osmiválec 3,9 l se dvěma turbodmychadly, který na zadní kola přes elektronicky řízení samosvor a (zřejmě) sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku posílá výkon 670 koní v 8000 ot./min. a točivý moment až 760 Nm v 3000 ot./min.

Nové Ferrari má zvládnout akceleraci na stovku za pouhé tři sekundy a maximální rychlost překročí 330 km/h. Přesto má vůz o minimální suché hmotnosti 1370 kg spotřebovat v kombinaci 11,6 litru na 100 km a vypustit 260 g/km CO2, což je pro potenciální klientelu asi stejně důležitý údaj jako pro nás průměrný plat učitele v Kongu, který činí 50 dolarů na měsíc.

La Ferrari je bestie, která kousne i Kimi Raikkonena. Ale ten zvuk!

La Ferrari je bestie, která kousne i Kimi Raikkonena. Ale ten zvuk!

Důležité bude, zda se Ferrari podařilo zachovat tradiční zvuk motoru, ale automobilka slibuje, že si dala na ladění zvuku velmi záležet. I schopnost motoru točit se za hranici 8000 ot./min. napovídá hodně, takže se asi nemáme bát, že by nové Ferrari 488 GTB přišlo o svoji duši.

Světová premiéra se uskuteční na autosalonu v Ženevě a do té doby určitě uvidíme nějaké video a také se dozvíme přesnější technické specifikace. Všechny uvedené hodnoty jsou předběžné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků