Ferrari 488 GTB je osmiválcový nástupce 458 Italia se dvěma turby

Nový model Ferrari 488 GTB, který nahrazuje Ferrari 458 Italia, znamená konec klasického atmosférického sání v běžných konzumních osmiválcových modelech značky. Novinka sází na downsizing s přeplňováním, ale výkon a točivý moment jsou pochopitelně vyšší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z pohledu pohonné jednotky se jedná o revoluci, ale model 488 GTB zužitkovává vše, co se automobilka naučila u modelu 458 Italia. Z 0 na 200 km/h zrychlí nový model za 8,3 sekundy

Ferrari 488 GTB má úplně nový osmiválec 3,9 l se dvěma turbodmychadly, který na zadní kola přes elektronicky řízení samosvor a (zřejmě) sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku posílá výkon 670 koní v 8000 ot./min. a točivý moment až 760 Nm v 3000 ot./min.

Nové Ferrari má zvládnout akceleraci na stovku za pouhé tři sekundy a maximální rychlost překročí 330 km/h. Přesto má vůz o minimální suché hmotnosti 1370 kg spotřebovat v kombinaci 11,6 litru na 100 km a vypustit 260 g/km CO2, což je pro potenciální klientelu asi stejně důležitý údaj jako pro nás průměrný plat učitele v Kongu, který činí 50 dolarů na měsíc.

La Ferrari je bestie, která kousne i Kimi Raikkonena. Ale ten zvuk!

La Ferrari je bestie, která kousne i Kimi Raikkonena. Ale ten zvuk!

Důležité bude, zda se Ferrari podařilo zachovat tradiční zvuk motoru, ale automobilka slibuje, že si dala na ladění zvuku velmi záležet. I schopnost motoru točit se za hranici 8000 ot./min. napovídá hodně, takže se asi nemáme bát, že by nové Ferrari 488 GTB přišlo o svoji duši.

Světová premiéra se uskuteční na autosalonu v Ženevě a do té doby určitě uvidíme nějaké video a také se dozvíme přesnější technické specifikace. Všechny uvedené hodnoty jsou předběžné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků