Ferrari 488 Challenge: Značkový pohár nyní s turbem

Závodní speciál 488 Challenge nahrazuje model 458. Nejen značkový pohár Ferrari, ale i sérii GT a slavné Le Mans bude vzpínající se kůň absolvovat s přeplňovaným motorem.

Nové okruhové Ferrari bylo představeno na akci Finali Mondiali, kde se setkávají nejváženější klienti a fanoušci značky ze závodního i silničního prostředí.

Původ vozu hledejme v modelu 488 GTB. Vůz pohání stejný osmiválec o objemu 3,9 litru a výkonu 670 koňských sil, dostal však jiné mapování. Převodovka F1 DCT byla upravena tak, že je vůz schopen akcelerovat z nuly na maximální otáčky na čtvrtý rychlostní stupeň za pouhých šest sekund. Převody jsou tedy zkráceny, což odpovídá čistě závodnímu použití automobilu. Celková hmotnost pohonného ústrojí klesla o 19,7 kg a dalších 8,5 kg uspoří výfukový systém.

Pětistý kousek LaFerrari se prodal za neskutečnou cenu 177,5 milionu Kč

Pětistý kousek LaFerrari se prodal za neskutečnou cenu 177,5 milionu Kč

Úprav se dočkal také podvozek, který dostal závodní nastavitelné komponenty a jinou geometrii. Pozměněná aerodynamika přináší vozu větší přítlak. Díky těmto úpravám mohla novinka na zkušební okruhu Fiorano v Maranellu porazit předchůdce, jímž je 458 Challenge Evo.

Známý ovladač manettino byl také pozměněn. V silničních variantách díky režimům rain, sport, race či DSC off upravuje celkové chování vozu, především kontrolu trakce. Tento úkol si zachovává i ve své závodní verzi, kde je však zdvojen. Pravé manettino upravuje „kdy“, zatímco levé manettino rozhodne „jak“ moc zasáhne elektronická výpomoc.

Do závodního vozu se také poprvé dostal systém Slip Slip Control, který ve spolupráci s elektronickým diferenciálem a chytrou kontrolou trakce poskytuje maximální trakci na výjezdu ze zatáčky.

Ferrari připravilo 70 historických zbarvení k 70. výročí automobilky

Ferrari připravilo 70 historických zbarvení k 70. výročí automobilky

Historie značkového poháru Ferrari Challenge není příliš dlouhá. První závod se uskutečnil až v roce 1992. Soutěží zde vždy identické tovární vozy s osmiválcem uprostřed. Od modelu 348 přes 355, 360, 430 a 458. Nyní se tedy přezbrojuje na 488.

Odvozené 488 GTE se zúčastní i závodů série GT a vytrvalostních závodů FIA World Endurance Series.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků