Ferrari 488 Challenge: Značkový pohár nyní s turbem

Závodní speciál 488 Challenge nahrazuje model 458. Nejen značkový pohár Ferrari, ale i sérii GT a slavné Le Mans bude vzpínající se kůň absolvovat s přeplňovaným motorem.

Nové okruhové Ferrari bylo představeno na akci Finali Mondiali, kde se setkávají nejváženější klienti a fanoušci značky ze závodního i silničního prostředí.

Původ vozu hledejme v modelu 488 GTB. Vůz pohání stejný osmiválec o objemu 3,9 litru a výkonu 670 koňských sil, dostal však jiné mapování. Převodovka F1 DCT byla upravena tak, že je vůz schopen akcelerovat z nuly na maximální otáčky na čtvrtý rychlostní stupeň za pouhých šest sekund. Převody jsou tedy zkráceny, což odpovídá čistě závodnímu použití automobilu. Celková hmotnost pohonného ústrojí klesla o 19,7 kg a dalších 8,5 kg uspoří výfukový systém.

Pětistý kousek LaFerrari se prodal za neskutečnou cenu 177,5 milionu Kč

Pětistý kousek LaFerrari se prodal za neskutečnou cenu 177,5 milionu Kč

Úprav se dočkal také podvozek, který dostal závodní nastavitelné komponenty a jinou geometrii. Pozměněná aerodynamika přináší vozu větší přítlak. Díky těmto úpravám mohla novinka na zkušební okruhu Fiorano v Maranellu porazit předchůdce, jímž je 458 Challenge Evo.

Známý ovladač manettino byl také pozměněn. V silničních variantách díky režimům rain, sport, race či DSC off upravuje celkové chování vozu, především kontrolu trakce. Tento úkol si zachovává i ve své závodní verzi, kde je však zdvojen. Pravé manettino upravuje „kdy“, zatímco levé manettino rozhodne „jak“ moc zasáhne elektronická výpomoc.

Do závodního vozu se také poprvé dostal systém Slip Slip Control, který ve spolupráci s elektronickým diferenciálem a chytrou kontrolou trakce poskytuje maximální trakci na výjezdu ze zatáčky.

Ferrari připravilo 70 historických zbarvení k 70. výročí automobilky

Ferrari připravilo 70 historických zbarvení k 70. výročí automobilky

Historie značkového poháru Ferrari Challenge není příliš dlouhá. První závod se uskutečnil až v roce 1992. Soutěží zde vždy identické tovární vozy s osmiválcem uprostřed. Od modelu 348 přes 355, 360, 430 a 458. Nyní se tedy přezbrojuje na 488.

Odvozené 488 GTE se zúčastní i závodů série GT a vytrvalostních závodů FIA World Endurance Series.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 27 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků