Ferrari 488 Challenge: Značkový pohár nyní s turbem

Závodní speciál 488 Challenge nahrazuje model 458. Nejen značkový pohár Ferrari, ale i sérii GT a slavné Le Mans bude vzpínající se kůň absolvovat s přeplňovaným motorem.

Nové okruhové Ferrari bylo představeno na akci Finali Mondiali, kde se setkávají nejváženější klienti a fanoušci značky ze závodního i silničního prostředí.

Původ vozu hledejme v modelu 488 GTB. Vůz pohání stejný osmiválec o objemu 3,9 litru a výkonu 670 koňských sil, dostal však jiné mapování. Převodovka F1 DCT byla upravena tak, že je vůz schopen akcelerovat z nuly na maximální otáčky na čtvrtý rychlostní stupeň za pouhých šest sekund. Převody jsou tedy zkráceny, což odpovídá čistě závodnímu použití automobilu. Celková hmotnost pohonného ústrojí klesla o 19,7 kg a dalších 8,5 kg uspoří výfukový systém.

Pětistý kousek LaFerrari se prodal za neskutečnou cenu 177,5 milionu Kč

Pětistý kousek LaFerrari se prodal za neskutečnou cenu 177,5 milionu Kč

Úprav se dočkal také podvozek, který dostal závodní nastavitelné komponenty a jinou geometrii. Pozměněná aerodynamika přináší vozu větší přítlak. Díky těmto úpravám mohla novinka na zkušební okruhu Fiorano v Maranellu porazit předchůdce, jímž je 458 Challenge Evo.

Známý ovladač manettino byl také pozměněn. V silničních variantách díky režimům rain, sport, race či DSC off upravuje celkové chování vozu, především kontrolu trakce. Tento úkol si zachovává i ve své závodní verzi, kde je však zdvojen. Pravé manettino upravuje „kdy“, zatímco levé manettino rozhodne „jak“ moc zasáhne elektronická výpomoc.

Do závodního vozu se také poprvé dostal systém Slip Slip Control, který ve spolupráci s elektronickým diferenciálem a chytrou kontrolou trakce poskytuje maximální trakci na výjezdu ze zatáčky.

Ferrari připravilo 70 historických zbarvení k 70. výročí automobilky

Ferrari připravilo 70 historických zbarvení k 70. výročí automobilky

Historie značkového poháru Ferrari Challenge není příliš dlouhá. První závod se uskutečnil až v roce 1992. Soutěží zde vždy identické tovární vozy s osmiválcem uprostřed. Od modelu 348 přes 355, 360, 430 a 458. Nyní se tedy přezbrojuje na 488.

Odvozené 488 GTE se zúčastní i závodů série GT a vytrvalostních závodů FIA World Endurance Series.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

dnes | Vladimír Kadera | 8 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 36 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků