Ferrari 458 Speciale Aperta je jen pro 499 boháčů

Při pohledu na každé nové Ferrari si říkáme, že žijeme v permanentní chudobě. Ferrari se nenakupuje tak, že přepočítáváte, jestli na to máte a zda vyjdete do další výplaty. Prostě řeknete komorníkovi, ať to zařídí. Nepatříme však mezi 499 šťastlivců, na které se s novým Ferrari 458 Speciale Aperta dostane. Takže můžeme pouze slintat nad obrázky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Otevřený model sice přibral 50 kg, ale na dynamice se to projeví jen nepatrně. Teprve na dvoustovce je 458 Speciale A o čtyři desetinky pomaleji než kupé

Víc než 499 těchto velmi speciálních otevřených modelů 458 Ferrari nevyrobí. Už Enzo Ferrari říkal, že automobilka vždycky vyrobí o jedno auto méně, než kolik vyžaduje poptávka na trhu.

Sice se teď Sergio Marchionne po nástupu do funkce šéfa Ferrari tváří, jako by chtěl trhat prodejní rekordy, ale pokud bude italská značka chrlit jednu speciální edici za druhou jako je tato, určitě se nikdo zlobit nebude.

Ferrari 458 Speciale: italská specialita živě  

Ferrari 458 Speciale: italská specialita živě  

Ferrari 458 Speciale Aperta (aperta znamená v italštině „otevřená“) vychází z ostřejšího modelu a i když hliníková pevná střecha, která se složí za 14 sekund, přidala 50 kg hmotnosti, pořád je s 1340 kg tohle Ferrari docela lehká váha.

Tradiční atmosférický osmiválec 4,5 litru vyvine výkon 445 kW (605 koní) v 9000 ot./min. a točivý moment 540 Nm v 6000 ot./min. Na stovku se dostane za tři sekundy stejně jako uzavřený model, ale na 200 km/h zrychlí o 0,4 sekundy pomaleji, tedy za 9,5 sekundy.

Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Ferrari myslí i s novým speciálním limitovaným modelem na spotřebu. 458 Speciale Aperta má rovněž soubor prvků pomáhajících snížit emise, tedy systém stop/start, kompresor klimatizace s nižší spotřebou a rovněž palivovou pumpu nebo chladící systém s menšími nároky na spotřebu elektrické energie a tudíž výkon motoru.

O ceně se ještě nemluví, ale už v úvodu jsme naznačili, že o ni vlastně nepůjde. Jediný, kdo ji potřebuje znát, je váš účetní, aby věděl, jakou sumu má na bankovní konto Ferrari poslat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky