Ferrari 458 Speciale Aperta je jen pro 499 boháčů

Při pohledu na každé nové Ferrari si říkáme, že žijeme v permanentní chudobě. Ferrari se nenakupuje tak, že přepočítáváte, jestli na to máte a zda vyjdete do další výplaty. Prostě řeknete komorníkovi, ať to zařídí. Nepatříme však mezi 499 šťastlivců, na které se s novým Ferrari 458 Speciale Aperta dostane. Takže můžeme pouze slintat nad obrázky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Otevřený model sice přibral 50 kg, ale na dynamice se to projeví jen nepatrně. Teprve na dvoustovce je 458 Speciale A o čtyři desetinky pomaleji než kupé

Víc než 499 těchto velmi speciálních otevřených modelů 458 Ferrari nevyrobí. Už Enzo Ferrari říkal, že automobilka vždycky vyrobí o jedno auto méně, než kolik vyžaduje poptávka na trhu.

Sice se teď Sergio Marchionne po nástupu do funkce šéfa Ferrari tváří, jako by chtěl trhat prodejní rekordy, ale pokud bude italská značka chrlit jednu speciální edici za druhou jako je tato, určitě se nikdo zlobit nebude.

Ferrari 458 Speciale: italská specialita živě  

Ferrari 458 Speciale: italská specialita živě  

Ferrari 458 Speciale Aperta (aperta znamená v italštině „otevřená“) vychází z ostřejšího modelu a i když hliníková pevná střecha, která se složí za 14 sekund, přidala 50 kg hmotnosti, pořád je s 1340 kg tohle Ferrari docela lehká váha.

Tradiční atmosférický osmiválec 4,5 litru vyvine výkon 445 kW (605 koní) v 9000 ot./min. a točivý moment 540 Nm v 6000 ot./min. Na stovku se dostane za tři sekundy stejně jako uzavřený model, ale na 200 km/h zrychlí o 0,4 sekundy pomaleji, tedy za 9,5 sekundy.

Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Ferrari myslí i s novým speciálním limitovaným modelem na spotřebu. 458 Speciale Aperta má rovněž soubor prvků pomáhajících snížit emise, tedy systém stop/start, kompresor klimatizace s nižší spotřebou a rovněž palivovou pumpu nebo chladící systém s menšími nároky na spotřebu elektrické energie a tudíž výkon motoru.

O ceně se ještě nemluví, ale už v úvodu jsme naznačili, že o ni vlastně nepůjde. Jediný, kdo ji potřebuje znát, je váš účetní, aby věděl, jakou sumu má na bankovní konto Ferrari poslat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků