Ferrari 458 MM Speciale: Žádné Dino, ale exkluzivní kus pro jednoho boháče

Pokud máte hodně peněz (tím myslíme opravdu velkou hromadu peněz), můžete si u Ferrari nechat postavit auto doslova na míru.

Skutečně velmi bohatý člověk se nemusí spokojit se standardní nabídkou italské automobilky Ferrari. Pokud bude mít dostatečný kapitál, může si klidně nechat postavit model přesně podle svých představ tak, jako to udělal majitel tohoto exkluzivního bílého Ferrari 458 Speciale MM.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tak nakonec žádné Ferrari Dino, ale samostatný produkt divize Ferrari Special Projects. Kombinuje prvky moderní 488 GTB s předchozí 458 Speciale. Má dokonce i původní atmosférický motor 4,5 l

Design auta je od klasického modelu tak odlišný, že to zpočátku vypadalo jako duchovní nástupce modelu Dino. Nakonec je ale všechno jinak, pod autem je podepsaná divize Ferrari Special Projects a jde vůbec o její první produkt založený na modernizované verzi 488 GTB.

Ne všechno z ní ovšem pochází, o pohon se totiž nestará nová přeplňovaná jednotka, nýbrž starší atmosférický osmiválec o objemu 4,5 litru z modelu 458 Speciale. Výkon se pravděpodobně neodchýlil od standardních hodnot 445 kW (605 koní) a 540 Nm, který směřuje přes sedmistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovku na zadní kola. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere rovné tři sekundy, maximální rychlost činí 325 km/h.

Máte asi tak čtvrt miliardy bokem? Kupte si ojeté Ferrari 250 GT SWB

Máte asi tak čtvrt miliardy bokem? Kupte si ojeté Ferrari 250 GT SWB

Zajímavostí je karoserie, jejíž tvary kombinují prvky z nekompromisní verze Speciale společně s faceliftovaným modelem. Vaší pozornosti by rozhodně neměly uniknout nové otvory na boku, které přivádí čerstvý vzduch do motoru, stejně jako spoiler na zádi zlepšující přítlak ve vysokých rychlostech.

Za obyčejný se rozhodně nedá označit ani speciální bílý lak Bianco Italia kombinovaný s italskou trikolorou nebo speciálně navržené disky. V interiéru se nachází kůže v odstínu Cioccolato s bílým prošíváním a speciálně navržený audio systém s vysokým výkonem.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků