Ferrari 458 MM Speciale: Žádné Dino, ale exkluzivní kus pro jednoho boháče

Pokud máte hodně peněz (tím myslíme opravdu velkou hromadu peněz), můžete si u Ferrari nechat postavit auto doslova na míru.
Na základě snímků od špionážních fotografů to zpočátku vypadalo na prototyp duchovního nástupce Ferrari Dino.

Skutečně velmi bohatý člověk se nemusí spokojit se standardní nabídkou italské automobilky Ferrari. Pokud bude mít dostatečný kapitál, může si klidně nechat postavit model přesně podle svých představ tak, jako to udělal majitel tohoto exkluzivního bílého Ferrari 458 Speciale MM.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tak nakonec žádné Ferrari Dino, ale samostatný produkt divize Ferrari Special Projects. Kombinuje prvky moderní 488 GTB s předchozí 458 Speciale. Má dokonce i původní atmosférický motor 4,5 l

Design auta je od klasického modelu tak odlišný, že to zpočátku vypadalo jako duchovní nástupce modelu Dino. Nakonec je ale všechno jinak, pod autem je podepsaná divize Ferrari Special Projects a jde vůbec o její první produkt založený na modernizované verzi 488 GTB.

Ne všechno z ní ovšem pochází, o pohon se totiž nestará nová přeplňovaná jednotka, nýbrž starší atmosférický osmiválec o objemu 4,5 litru z modelu 458 Speciale. Výkon se pravděpodobně neodchýlil od standardních hodnot 445 kW (605 koní) a 540 Nm, který směřuje přes sedmistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovku na zadní kola. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere rovné tři sekundy, maximální rychlost činí 325 km/h.

Máte asi tak čtvrt miliardy bokem? Kupte si ojeté Ferrari 250 GT SWB

Máte asi tak čtvrt miliardy bokem? Kupte si ojeté Ferrari 250 GT SWB

Zajímavostí je karoserie, jejíž tvary kombinují prvky z nekompromisní verze Speciale společně s faceliftovaným modelem. Vaší pozornosti by rozhodně neměly uniknout nové otvory na boku, které přivádí čerstvý vzduch do motoru, stejně jako spoiler na zádi zlepšující přítlak ve vysokých rychlostech.

Za obyčejný se rozhodně nedá označit ani speciální bílý lak Bianco Italia kombinovaný s italskou trikolorou nebo speciálně navržené disky. V interiéru se nachází kůže v odstínu Cioccolato s bílým prošíváním a speciálně navržený audio systém s vysokým výkonem.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků