Ferrari 458 MM Speciale: Žádné Dino, ale exkluzivní kus pro jednoho boháče

Pokud máte hodně peněz (tím myslíme opravdu velkou hromadu peněz), můžete si u Ferrari nechat postavit auto doslova na míru.

Skutečně velmi bohatý člověk se nemusí spokojit se standardní nabídkou italské automobilky Ferrari. Pokud bude mít dostatečný kapitál, může si klidně nechat postavit model přesně podle svých představ tak, jako to udělal majitel tohoto exkluzivního bílého Ferrari 458 Speciale MM.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tak nakonec žádné Ferrari Dino, ale samostatný produkt divize Ferrari Special Projects. Kombinuje prvky moderní 488 GTB s předchozí 458 Speciale. Má dokonce i původní atmosférický motor 4,5 l

Design auta je od klasického modelu tak odlišný, že to zpočátku vypadalo jako duchovní nástupce modelu Dino. Nakonec je ale všechno jinak, pod autem je podepsaná divize Ferrari Special Projects a jde vůbec o její první produkt založený na modernizované verzi 488 GTB.

Ne všechno z ní ovšem pochází, o pohon se totiž nestará nová přeplňovaná jednotka, nýbrž starší atmosférický osmiválec o objemu 4,5 litru z modelu 458 Speciale. Výkon se pravděpodobně neodchýlil od standardních hodnot 445 kW (605 koní) a 540 Nm, který směřuje přes sedmistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovku na zadní kola. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere rovné tři sekundy, maximální rychlost činí 325 km/h.

Máte asi tak čtvrt miliardy bokem? Kupte si ojeté Ferrari 250 GT SWB

Máte asi tak čtvrt miliardy bokem? Kupte si ojeté Ferrari 250 GT SWB

Zajímavostí je karoserie, jejíž tvary kombinují prvky z nekompromisní verze Speciale společně s faceliftovaným modelem. Vaší pozornosti by rozhodně neměly uniknout nové otvory na boku, které přivádí čerstvý vzduch do motoru, stejně jako spoiler na zádi zlepšující přítlak ve vysokých rychlostech.

Za obyčejný se rozhodně nedá označit ani speciální bílý lak Bianco Italia kombinovaný s italskou trikolorou nebo speciálně navržené disky. V interiéru se nachází kůže v odstínu Cioccolato s bílým prošíváním a speciálně navržený audio systém s vysokým výkonem.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků