Ferrari 458 Italia také dostane dvě turba a menší motor

Ferrari se rozhodlo pohřbít atmosférický vysokootáčkový agregát a nahradit ho menší, úspornější jednotkou s dvojitým přeplňováním.
Ferrari 458 Italia také dostane dvě turba a menší motor

Italská automobilka se rozhodla k možná nepopulárnímu, nicméně nevyhnutelnému kroku. Model Ferrari 458 Italia dostane spolu s faceliftem přeplňování a menší zdvihový objem. Ferrari chce zužitkovat znalosti nabyté nejen s „foukaným“ modelem California T, ale také v nové formuli 1.

Facelift by se měl představit do roku 2015 a britský magazín Car uvádí, že se nový model bude jmenovat 458M jako Modificata. Stejným způsobem bude Ferrari údajně označovat každý další model, který po čtyřech letech dostane faceliftovanou verzi. Ve hře je ale i označení 458 T po vzoru modelu Ferrari California T.

Italové samozřejmě tají přesné technické specifikace osmiválce o objemu 3,8 l, ale šušká se, že cílem je výkon 500 kW, tedy 680 koní. Jen pro pořádek uveďme, že současný atmosférický osmiválec 4,5 l posílá přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola výkon až 605 koní.

Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, stojí miliardu

Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, stojí miliardu

Radikálně se ale změní průběh výkonu a Ferrari prý, stejně jako u Californie, elektronicky omezí točivý moment na první dvě rychlosti. Automobilka tvrdí, že to má motivovat řidiče k vytáčení motoru a zachovat atmosférický charakter, ale určitě to bude mít co dělat i se životností převodovky.

Ferrari si uvědomuje důležitost akustického doprovodu a určitě si dá záležet na odladění sácího a výfukového systému, aby zvuk co nejvíc připomínal tradiční vysokootáčkové motory. Turbína dmychadla totiž funguje jako tlumič, proto jsou moderní turbomotory tak tiché.

La Ferrari je bestie, která kousne i Kimi Raikkonena. Ale ten zvuk!

La Ferrari je bestie, která kousne i Kimi Raikkonena. Ale ten zvuk!

Zřejmě se nemáme těšit na charakter srovnatelný s ikonickým Ferrari F40 či 288 GTO. Cílem je postavit efektivní a rychlé auto, které bude v dynamice konkurovat McLarenu 650S a také se patřičně vzdálí od německých rivalů jako je Porsche 911 Turbo či připravovaný Mercedes-AMG GT.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků