Ferrari 458 Italia také dostane dvě turba a menší motor

Ferrari se rozhodlo pohřbít atmosférický vysokootáčkový agregát a nahradit ho menší, úspornější jednotkou s dvojitým přeplňováním.
Ferrari 458 Italia také dostane dvě turba a menší motor

Italská automobilka se rozhodla k možná nepopulárnímu, nicméně nevyhnutelnému kroku. Model Ferrari 458 Italia dostane spolu s faceliftem přeplňování a menší zdvihový objem. Ferrari chce zužitkovat znalosti nabyté nejen s „foukaným“ modelem California T, ale také v nové formuli 1.

Facelift by se měl představit do roku 2015 a britský magazín Car uvádí, že se nový model bude jmenovat 458M jako Modificata. Stejným způsobem bude Ferrari údajně označovat každý další model, který po čtyřech letech dostane faceliftovanou verzi. Ve hře je ale i označení 458 T po vzoru modelu Ferrari California T.

Italové samozřejmě tají přesné technické specifikace osmiválce o objemu 3,8 l, ale šušká se, že cílem je výkon 500 kW, tedy 680 koní. Jen pro pořádek uveďme, že současný atmosférický osmiválec 4,5 l posílá přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola výkon až 605 koní.

Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, stojí miliardu

Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, stojí miliardu

Radikálně se ale změní průběh výkonu a Ferrari prý, stejně jako u Californie, elektronicky omezí točivý moment na první dvě rychlosti. Automobilka tvrdí, že to má motivovat řidiče k vytáčení motoru a zachovat atmosférický charakter, ale určitě to bude mít co dělat i se životností převodovky.

Ferrari si uvědomuje důležitost akustického doprovodu a určitě si dá záležet na odladění sácího a výfukového systému, aby zvuk co nejvíc připomínal tradiční vysokootáčkové motory. Turbína dmychadla totiž funguje jako tlumič, proto jsou moderní turbomotory tak tiché.

La Ferrari je bestie, která kousne i Kimi Raikkonena. Ale ten zvuk!

La Ferrari je bestie, která kousne i Kimi Raikkonena. Ale ten zvuk!

Zřejmě se nemáme těšit na charakter srovnatelný s ikonickým Ferrari F40 či 288 GTO. Cílem je postavit efektivní a rychlé auto, které bude v dynamice konkurovat McLarenu 650S a také se patřičně vzdálí od německých rivalů jako je Porsche 911 Turbo či připravovaný Mercedes-AMG GT.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků