Ferrari 458 Italia Spider: roadster představen

Značka Ferrari odhalila první roadster s pevnou skládací střechou a motorem uprostřed na světě (+ 1x video)

Pevné skládací střechy jsou prostorově náročnější než ty plátěné, takže se na supersportech s motory před zadní nápravou neobjevovaly. Až dosud. Automobilka Ferrari představuje otevřenou verzi svého modelu Ferrari 458 Italia doplněnou tradičním označením Spider. První fotografie a informace jsme vám nabídli již dříve, tentokrát již můžeme být konkrétnější a nahlédnout do interiéru. Stávající, před dvěma lety představené kupé Ferrari 458 Italia je obchodně velmi úspěšné a nijak významně mu neuškodila ani aféra se samovzníceními. Připomeňme také, že 458 Italia startuje v řadě sportovních kategorií včetně Grand Am.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové Ferrari 458 Italia Spider se veřejnosti poprvé ukáže na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu a do prodejů vstoupí počátkem příštího roku. Pozoruhodným prvkem této konstrukce je jednodílná, hliníková střecha, která v případě potřeby jízdy s větrem ve vlasech zajede během pouhých 14 s za hlavy cestujících svisle do prostoru před motorem. Podle Ferrari je toto řešení dokonce jednodušší, až o 25 kg lehčí a rychlejší než mechanizmus konvenční plátěné střechy. Navíc prý novinka nabídne „velkorysý“ prostor pro zavazadla za sedadly.

Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 458 Italia Spider má být vůbec prvním vozem s motorem před zadní nápravou a pevnou skládací střechou

Za hlavami obou cestujících se navíc nachází elektricky výsuvná skleněná stěna, jež v případě nečasu izoluje posádku od okolního hluku a při jízdě bez střechy působí jako větrolam, čímž má umožnit „běžnou konverzaci i při rychlostech přes 200 km/h“. Pohonná jednotka byla převzata z kupé, a kombinuje tedy vysokootáčkový osmiválec s objemem 4,5 l a výkonem 570 koní (425 kW), sekvenční převodovku s ovládáním páčkami pod volantem a elektronicky řízený diferenciál E-Diff. Spider se však dočkal dílčích modifikacemi odezvy plynového pedálu, naladění podvozku a akustického projevu výfukové soustavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků