Ferrari 458 Italia Spider: roadster představen

Značka Ferrari odhalila první roadster s pevnou skládací střechou a motorem uprostřed na světě (+ 1x video)

Pevné skládací střechy jsou prostorově náročnější než ty plátěné, takže se na supersportech s motory před zadní nápravou neobjevovaly. Až dosud. Automobilka Ferrari představuje otevřenou verzi svého modelu Ferrari 458 Italia doplněnou tradičním označením Spider. První fotografie a informace jsme vám nabídli již dříve, tentokrát již můžeme být konkrétnější a nahlédnout do interiéru. Stávající, před dvěma lety představené kupé Ferrari 458 Italia je obchodně velmi úspěšné a nijak významně mu neuškodila ani aféra se samovzníceními. Připomeňme také, že 458 Italia startuje v řadě sportovních kategorií včetně Grand Am.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové Ferrari 458 Italia Spider se veřejnosti poprvé ukáže na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu a do prodejů vstoupí počátkem příštího roku. Pozoruhodným prvkem této konstrukce je jednodílná, hliníková střecha, která v případě potřeby jízdy s větrem ve vlasech zajede během pouhých 14 s za hlavy cestujících svisle do prostoru před motorem. Podle Ferrari je toto řešení dokonce jednodušší, až o 25 kg lehčí a rychlejší než mechanizmus konvenční plátěné střechy. Navíc prý novinka nabídne „velkorysý“ prostor pro zavazadla za sedadly.

Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 458 Italia Spider má být vůbec prvním vozem s motorem před zadní nápravou a pevnou skládací střechou

Za hlavami obou cestujících se navíc nachází elektricky výsuvná skleněná stěna, jež v případě nečasu izoluje posádku od okolního hluku a při jízdě bez střechy působí jako větrolam, čímž má umožnit „běžnou konverzaci i při rychlostech přes 200 km/h“. Pohonná jednotka byla převzata z kupé, a kombinuje tedy vysokootáčkový osmiválec s objemem 4,5 l a výkonem 570 koní (425 kW), sekvenční převodovku s ovládáním páčkami pod volantem a elektronicky řízený diferenciál E-Diff. Spider se však dočkal dílčích modifikacemi odezvy plynového pedálu, naladění podvozku a akustického projevu výfukové soustavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky