Ferrari 458 Italia pro závody Grand Am

Značka Ferrari dále rozšiřuje řadu speciálních modifikací svých vozů řady 458 Italia pro různé druhy automobilových závodů.

Prakticky si tedy můžete být jisti, že na každém mezinárodním automobilovém závodě na okruzích na některou z variant Ferrari 458 Italia narazíte. Neoficiálním úkolem tohoto poměrně lehkého a hbitého stroje v otázce automobilových závodů je potřít letitou dominanci konkurenčních vozů Porsche 911, proto dnes automobily Ferrari 458 Italia startují v řadě sérií včetně Ferrari Challenge Trofeo nebo tříd GT2 a GT3. Do této sbírky nyní přibylo provedení určené americkému seriálu Grand Am. Přípravou vozů byla pověřena specializovaná společnost Michelotto, pod jejímž vedením jeden z prototypů na začátku tohoto týdne prošel prvními ostrými testy na továrním okruhu ve Fioranu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za volantem speciálu Ferrari 458 Italia se vystřídali zkušení jezdci Jamie Melo (se staršími vozy F430 GT2 dosáhl dvou po sobě jdoucích vítězství ve své třídě na Le Mans) a Maurizio Mediani. Vzhledem k americkým předpisům se nová Italia 458 Grand Am stane zřejmě nejpomalejším ze závodních vozů odvozených z této řady, to ale nevadí, vždyť vozy Ferrari různých tříd proti sobě nesoutěží. Výkon motoru byl snížen z výchozích 570 na 500 koní (368 kW), v sání přibyl 48 mm destruktor a nejvyšší otáčky jsou omezeny hranicí 8 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka vychází u modelu Ferrari 458 Italia ve specifikaci GT3. Změnami prošly kromě jiného i aerodynamické prvky a podvozek patřičně přitvrdil, a to i v porovnání s ostatními závodními verzemi 458 Italia, neboť jej bylo třeba přizpůsobit povinným pneumatikám Continental s tvrdou směsí a větším rizikům kolizí (jim odpovídá také tužší ochranná klec). Zřejmě nejvýraznější přestavbou prošla brzdová soustava, neboť vozy pro Grand Am nemají ani ABS, ani protiprokluz. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků