Ferrari 458 Italia pro závody Grand Am

Značka Ferrari dále rozšiřuje řadu speciálních modifikací svých vozů řady 458 Italia pro různé druhy automobilových závodů.

Prakticky si tedy můžete být jisti, že na každém mezinárodním automobilovém závodě na okruzích na některou z variant Ferrari 458 Italia narazíte. Neoficiálním úkolem tohoto poměrně lehkého a hbitého stroje v otázce automobilových závodů je potřít letitou dominanci konkurenčních vozů Porsche 911, proto dnes automobily Ferrari 458 Italia startují v řadě sérií včetně Ferrari Challenge Trofeo nebo tříd GT2 a GT3. Do této sbírky nyní přibylo provedení určené americkému seriálu Grand Am. Přípravou vozů byla pověřena specializovaná společnost Michelotto, pod jejímž vedením jeden z prototypů na začátku tohoto týdne prošel prvními ostrými testy na továrním okruhu ve Fioranu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za volantem speciálu Ferrari 458 Italia se vystřídali zkušení jezdci Jamie Melo (se staršími vozy F430 GT2 dosáhl dvou po sobě jdoucích vítězství ve své třídě na Le Mans) a Maurizio Mediani. Vzhledem k americkým předpisům se nová Italia 458 Grand Am stane zřejmě nejpomalejším ze závodních vozů odvozených z této řady, to ale nevadí, vždyť vozy Ferrari různých tříd proti sobě nesoutěží. Výkon motoru byl snížen z výchozích 570 na 500 koní (368 kW), v sání přibyl 48 mm destruktor a nejvyšší otáčky jsou omezeny hranicí 8 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka vychází u modelu Ferrari 458 Italia ve specifikaci GT3. Změnami prošly kromě jiného i aerodynamické prvky a podvozek patřičně přitvrdil, a to i v porovnání s ostatními závodními verzemi 458 Italia, neboť jej bylo třeba přizpůsobit povinným pneumatikám Continental s tvrdou směsí a větším rizikům kolizí (jim odpovídá také tužší ochranná klec). Zřejmě nejvýraznější přestavbou prošla brzdová soustava, neboť vozy pro Grand Am nemají ani ABS, ani protiprokluz. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků