Ferrari 458 Italia: kráska se představuje

Nové Ferrari 458 Italia má znamenat neobyčejný skok v technologiích. Máme první snimky, informace a dokonce i video.

Dle sebevědomého prohlášení Ferrari bude model 458 Italia po technické stránce nejlepším vozem, jaký kdy vyrobili (ačkoli tak by to snad mělo být u nového modelu vždy). Nabídnout má jedinečnou kombinaci jízdních výkonů, spotřeby a emisí, jisté však je, že poskytne měrný výkon bezmála 127 koní na litr objemu. To je dosud u vozu Ferrari nejvyšší hodnota, zároveň ale stanovuje nová měřítka v celém segmentu sportovních vozů s atmosféricky plněnými motory, vzpomeňme zatím rekordní Hondu S2000, jež se vyznačuje podobně úctyhodnou hodnotou 120 k/l. Ale to je teprve začátek, nové Ferrari 458 disponuje daleko širším arsenálem převratných novinek.

Zásadní informací přitom je, že zatímco stávající model F430, který Italia nahradí, vycházel ve značné míře z předchozího typu 360 Modena, Ferrari 458 Italia je zcela novým vozem. Motor, design, konstrukce, aerodynamika, jízdní vlastnosti, ergonomie interiéru, to vše vznikalo na čistém listu. Konstruktéři ve značné míře využívali svých zkušeností z Formule 1, a Ferrari patří v oblasti aplikace sportovního výzkumu ke špičkám. Pozornost proto byla směřována třeba k minimalizaci tření uvnitř motoru, což přispělo k omezení spotřeby a citelnému nárůstu výkonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Před zadní nápravou bude podélně usazen vidlicový osmiválec s objemem 4,5 l, jenž dává 570 koní (425 kW) při 9 000 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 540 Nm při 6 000 ot./min. Již při 3 250 ot./min. je však k mání 80 % této hodnoty. Italia s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,4 s a dosáhne rychlosti 325 km/h, což jsou o poznání lepší hodnoty než v dosavadním typu F430, ovšem F458 jich dosahuje při nižší spotřebě paliva. Motor je vůbec prvním přímovstřikový osmiválcem značky, určený k zástavbě doprostřed vozu. Tenké písty a tvar spalovacího prostoru se podobají závodním vozům, kombinace všech technologií umožnila dosažení dosti vysokého kompresnho poměru 12,5:1. Motor bude spolupracovat v kombinaci s dvouspojkovou sedmistupňovou automatizovanou převodovkou a vůz s ní bude dosahovat spotřeby benzínu v kombinovaném režimu 13,7 l/100 km.

Italia stane na podvozku s rozvorem náprav 2 650 mm, dlouhá bude 4 527 mm, široká 1 937 mm a vysoká jen 1 213 mm. Vůz dostane vpředu dvojité lichoběžníkové a vzadu víceprvkové závěsy. Adaptivní svornost diferenciálu E-Diff je nyní spolu s protiprokluzovým systémem F1-Trac a ABS řízena společnou řídicí jednotkou a umožňuje vozu o 32 % větší podélné zrychlení při výjezdu ze zatáčky. Pohotovostní hmotnost vozu klesla na 1 380 kg, přičemž 58 % připadá na zadní nápravu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O vzhled typu 458 se postaralo studio Pininfarina, které vozu vtisklo nezaměnitelné linie, jež novinku vytrhují nejen ze souvislostí s konkurencí, ale také se všemi dosavadními vozy Ferrari. Na prvním místě stála opět aerodynamika, jež při rychlosti 200 km/h generuje přítlak plných 140 kg.

Italia dostala zcela nově navržený interiér, jehož náznaky můžete pozorovat na připojených obrázcích. Volant i palubní deska působí jako jedinečná syntéza cestovního vozu a monopostu Formule 1, není divu, na vývoji modelu se od jeho počátku významným způsobem podílel sám Michael Schumacher. Volant ponese řadu ovládacích prvků, žádné detaily však k této otázce Ferrari zatím nedodalo.

Ferrari 458 Italia se představí veřejnosti na letošním autosalonu ve Frankfurtu a do prodeje se vstoupí v prvním pololetí příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 458 Italia

Na přiloženém videu toho až tak mnoho neuvidíte, ale ani poslechnout si zvuk nového V8 není na škodu...

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků