Ferrari 458 Italia: hrdá Italka detailně

Již dlouho očekávaný nástupce stárnoucího typu F430 právě debutoval ve Frankfurtu. S tím jsme se konečně dočkali i detailních specifikací.

Ferrari 458 s vlasteneckým přívlastkem Italia je definitivně zde a aspiruje na pozici nejlepšího a nejvýkonnějšího vozu ve své kategorii. Kromě citelného nárůstu výkonu přináší i výrazné snížení spotřeby a emisí.

Před zadní nápravou se nachází vidlicový osmiválec s rozevřením řad 90 stupňů a s objemem 4,5 l, z něhož dosahuje výkonu 570 koní (425 kW) při 9 000 ot./min.  a točivého momentu 540 Nm při 6 000 ot./min. (80% této hodnoty je však k dispozici již od 3 250 ot./min.). Při kompresním poměru 12,5:1 dosahuje i bez přeplňování vysokého měrného výkonu 127 koní/l. Navazuje na něj sedmistupňová dvouspojková automatizovaná převodovka Getrag. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti jen 1 380 kg (58 % připadá na zadní nápravu) dosahuje vůz poměru 407 koní na tunu, nebo chcete-li 2,42 kg na jednu koňskou sílu. Díky tomu nové Ferrari zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,4 s a ručička rychloměru se zarazí až na hodnotě 325 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přes tyto znamenité výkony se konstrukérům podařilo optimalizací aerodynamiky a snížením tření v motoru snížit kombinovanou spotřebu až na 13,3 l/100 km, přičemž dosavadní model F430 spotřeboval v průměru 18,3 l/100 km. Rovněž emise CO2 rapidně klesly, a sice z 420 g/km u F430 na 307 g/km u nové Italie.

Mezi pozoruhodné prvky patří použití pružných křidélek na přídi vozu. Při nízké rychlosti zvyšují přítlak přední nápravy, zatímco když vůz jede rychleji, křidélka se zdeformují a omezí průřez otvoru pro přívod vzduchu k chladičům, a tím omezuje odpor vzduchu. Karosérie je dílem studia Pininfarina a o její aerodynamicé vytříbenosti svědčí i přítlak 140 kg při rychlosti 200 km/h. Jakkoli to může znít bláznivě, výfuková soustava ústí do trojice kulatých koncovek ve spodní části zadního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani v interiéru nezůstal kámen na kameni. Designéři se nenechali omezovat zvyklostmi a navrhli vše zcela nově, což platí i o multifunkční volantu, výdeších ventilace i ergonomii rozmístění ovládacích a kontrolních prvků. Komfort zvyšuje informační a zábavní systém Harman, nový přístrojový štít a vnější osvětlení ze soustav LED vyvinulo Ferrati ve spolupráci se specializovanou firmou Magneti Marelli. Štít s přístroji vychází z praxe F1, na vývoji vozu se od samotného počátku podílel i Michael Schumacher. 

Základem karosérie je prostorový rám, jenž je spolu s povrchovými díly vyroben z hliníkových slitin. Při konstrukci podvozkových dílů použili inženýři z Maranella různé slitiny lehkých kovů a nejmodernější spojovací technologie. Temperament krotí uhlíkovo - keramické brzdy, jež prosvítají skrze dvacetipalcové pětipaprskové ráfky obouvající pneumatiky 235/35 ZR20 vpředu a 295/35 ZR20 vzadu. Ferrari 458 Italia bude dlouhé 4 527 mm, široké 1 937 mm a vysoké jen 1 213 mm.

Cena vozu nebyla dosud zvěřejněna, ale bude se podle všeho pohybovat okolo 190 000 Euro. Zájemce o další informace odkazujeme na předchozí článek, jenž jsme publikovali na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 458 Italia
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků