Ferrari 458 Challenge: závoďák je zde

Po řadě spekulací automobilka Ferrari odhalila nový model 458 Challenge. Ten je hotov a připraven na soutěžní sezónu.

K odhalení novinky došlo ak na výročním setkání dealerů značky Ferrari v Maranellu, nicméně továrně se daří část informací tajit i nyní. Uvolnila totiž pouze jediný oficiální snímek, pokud chcete vidět více, na tomto místě uvidíte špionážní snímky a na místě tomto pak dokonce video.

Typ 458 Challenge vychází ze standardního modelu 458 Italia, ale vyznačuje se řadou specifických prvků, jež lépe odpovídají jeho poslání. Zmínit je třeba především dvouspojkovou převodovku modifikovanou z vozů pro F1, elektronicky řízený diferenciál E-Diff a protiprokluzovou soustavu F1-Trac s možností volby režimů pro jízdu na suchu a na vodě (lze ji však také zcela deaktivovat).

Mezi další zajímavosti patří závodní závěsy kol s pevnými hliníkovými ukotveními namísto silentbloků, tužšími pružinami a specifickými tlumiči nebo speciální brzdová soustava Brembo CCM2 převzatá ze stroje 599XX. Světlá výška klesla o 30 mm, litá kola mají průměr 19 palců a obouvají „slicky“ Pirelli. S ohledem na redukci pohotovostní hmotnosti u Ferrari pro model 458 Challenge připravili tenčí povrchové karosářské díly, více komponent vyrobených z uhlíkových kompozitů a okna z organického skla Lexan. O výsledcích tohoto úsporného programu zatím informace nemáme, nicméně ani hmotnost 1 380 kg, kterou disponuje běžná Italia, není nijak vysokou hodnotou.

O pohon vozu se stará vidlicový osmiválec se zdvihovým objemem 4 497 ccm naladěný na výkon 570 koní (419 kW) a točivý moment vrcholící 540 Nm. Jednotka vozu, byť bez jakýchkoli úprav v konfrontaci se sériovým modelem, údajně umožní pokořit tovární testovací trať ve Fioranu za 1m 16,5 s, což by byl o plné dvě vteřiny lepší výsledek než v případě F430 Challenge.

Podle vyjádření automobilky Ferrari je její 458 Challenge „... extrémně citlivý, výkonný a ovladatelný. Před zadní nápravou uložený vidlicový osmiválec účastníkům série Ferrari Challenge umožní zažít opravdovou radost během závodních víkendů na nejlepších okruzích světa, stejně jako vášeň, která byla vždy značkovému šampionátu Ferrari vlastní.“ Uvidíme, jaká bude realita.

Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 458 Challenge: oficiálně zatím jen takto
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dřívější snímky vozu z testů na okruhu Vallelunga
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků