Ferrari 458 Challenge: závoďák je zde

Po řadě spekulací automobilka Ferrari odhalila nový model 458 Challenge. Ten je hotov a připraven na soutěžní sezónu.

K odhalení novinky došlo ak na výročním setkání dealerů značky Ferrari v Maranellu, nicméně továrně se daří část informací tajit i nyní. Uvolnila totiž pouze jediný oficiální snímek, pokud chcete vidět více, na tomto místě uvidíte špionážní snímky a na místě tomto pak dokonce video.

Typ 458 Challenge vychází ze standardního modelu 458 Italia, ale vyznačuje se řadou specifických prvků, jež lépe odpovídají jeho poslání. Zmínit je třeba především dvouspojkovou převodovku modifikovanou z vozů pro F1, elektronicky řízený diferenciál E-Diff a protiprokluzovou soustavu F1-Trac s možností volby režimů pro jízdu na suchu a na vodě (lze ji však také zcela deaktivovat).

Mezi další zajímavosti patří závodní závěsy kol s pevnými hliníkovými ukotveními namísto silentbloků, tužšími pružinami a specifickými tlumiči nebo speciální brzdová soustava Brembo CCM2 převzatá ze stroje 599XX. Světlá výška klesla o 30 mm, litá kola mají průměr 19 palců a obouvají „slicky“ Pirelli. S ohledem na redukci pohotovostní hmotnosti u Ferrari pro model 458 Challenge připravili tenčí povrchové karosářské díly, více komponent vyrobených z uhlíkových kompozitů a okna z organického skla Lexan. O výsledcích tohoto úsporného programu zatím informace nemáme, nicméně ani hmotnost 1 380 kg, kterou disponuje běžná Italia, není nijak vysokou hodnotou.

O pohon vozu se stará vidlicový osmiválec se zdvihovým objemem 4 497 ccm naladěný na výkon 570 koní (419 kW) a točivý moment vrcholící 540 Nm. Jednotka vozu, byť bez jakýchkoli úprav v konfrontaci se sériovým modelem, údajně umožní pokořit tovární testovací trať ve Fioranu za 1m 16,5 s, což by byl o plné dvě vteřiny lepší výsledek než v případě F430 Challenge.

Podle vyjádření automobilky Ferrari je její 458 Challenge „... extrémně citlivý, výkonný a ovladatelný. Před zadní nápravou uložený vidlicový osmiválec účastníkům série Ferrari Challenge umožní zažít opravdovou radost během závodních víkendů na nejlepších okruzích světa, stejně jako vášeň, která byla vždy značkovému šampionátu Ferrari vlastní.“ Uvidíme, jaká bude realita.

Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 458 Challenge: oficiálně zatím jen takto
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dřívější snímky vozu z testů na okruhu Vallelunga
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků