Ferrari 430: miniEnzo nahradí 360 Modenu

Dny Ferrari 360 Modena jsou sečteny. Nástupce s označením 430 má nový vzhled, daleko silnější osmiválcový motor, stovku za čtyři sekundy a hlavně nepopsatelné charizma. Fanoušci značky budou nepochybně nadšeni.
Ferrari 430: miniEnzo nahradí 360 Modenu

Na pařížském autosalonu se představí nástupce Ferrari 360, zcela nový model 430. Pod kapotou mu tepe osmiválec s objemem 4.3 l a výkonem 360 kW (490 k), se kterým dosáhne na hranici 315 km/h. Na stovku se pak dostane za čtyři sekundy. Točivý moment dosahuje na slušných 465 Nm, a to při 5 252 otáčkách. Je tedy patrné, že se jedná o vysokootáčkový motor, což dokazuje dosažení maximálního výkonu až na hranici 8 500 otáček.

Ferrari 430 je dlouhé celkem 4 512 mm, široké 1 923 mm a vysoké jen 1 214 mm. Jeho hmotnost činí 1 372 kilogramu, dosahuje tedy poměru jednoho koně na 2,8 kilogramu. Např. Dodge Viper SRT-10 má na jednoho koně 3,1 kg, a to má pod kapotou desetiválec s objemem 8.3 l. Řazení probíhá pomocí sekvenční převodovky ve stylu F1, převodovka má šest stupňů. Pokud se vám nelíbí řazení na volantu, můžete i nadále řadit pomocí běžné kulisy na středovém tunelu.

Řidič má k dispozici celkem pět elektronických nastavení trakce: led, kluzká vozovka, běžný provoz, závod a vypnutí ASR. Po zapnutí některého z režimů se změní citlivost ESP a rovněž řadící program. Ferrari 430 zpomalují brzdy z uhlíkových vláken Brembo podobně jako Challenge Stradale a Enzo; brzdy se schovávají za 19" disky kol. Design F430 dostal na starost Pininfarina, nelze se tedy divit, že novinka trošičku připomíná Enzo. Na trhu se novinka objeví v prvním čtvrtletí 2005.

Parametry

  • Rozměry 4 512 x 1 923 x 1 214 mm
  • Rozvor: 2 600 mm
  • Rozchod vpředu: 1 669 mm
  • Rozchod vzadu: 1 616 mm
  • Hmotnost: 1 450 kg s náplněmi, 1 372 kg bez náplní
  • Motor: 4.3 l, V8, 90°, objem válce 538.5 ccm, celkový objem 4 308 ccm, komprese: 11.3:1
  • Výkon: 360.4 kW při 8 500 ot.
  • Toč. moment: 465 Nm při 5 250 ot.
  • Max. rychlost: 315 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 4 s

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků