Ferrari 430: miniEnzo nahradí 360 Modenu

Dny Ferrari 360 Modena jsou sečteny. Nástupce s označením 430 má nový vzhled, daleko silnější osmiválcový motor, stovku za čtyři sekundy a hlavně nepopsatelné charizma. Fanoušci značky budou nepochybně nadšeni.
Ferrari 430: miniEnzo nahradí 360 Modenu

Na pařížském autosalonu se představí nástupce Ferrari 360, zcela nový model 430. Pod kapotou mu tepe osmiválec s objemem 4.3 l a výkonem 360 kW (490 k), se kterým dosáhne na hranici 315 km/h. Na stovku se pak dostane za čtyři sekundy. Točivý moment dosahuje na slušných 465 Nm, a to při 5 252 otáčkách. Je tedy patrné, že se jedná o vysokootáčkový motor, což dokazuje dosažení maximálního výkonu až na hranici 8 500 otáček.

Ferrari 430 je dlouhé celkem 4 512 mm, široké 1 923 mm a vysoké jen 1 214 mm. Jeho hmotnost činí 1 372 kilogramu, dosahuje tedy poměru jednoho koně na 2,8 kilogramu. Např. Dodge Viper SRT-10 má na jednoho koně 3,1 kg, a to má pod kapotou desetiválec s objemem 8.3 l. Řazení probíhá pomocí sekvenční převodovky ve stylu F1, převodovka má šest stupňů. Pokud se vám nelíbí řazení na volantu, můžete i nadále řadit pomocí běžné kulisy na středovém tunelu.

Řidič má k dispozici celkem pět elektronických nastavení trakce: led, kluzká vozovka, běžný provoz, závod a vypnutí ASR. Po zapnutí některého z režimů se změní citlivost ESP a rovněž řadící program. Ferrari 430 zpomalují brzdy z uhlíkových vláken Brembo podobně jako Challenge Stradale a Enzo; brzdy se schovávají za 19" disky kol. Design F430 dostal na starost Pininfarina, nelze se tedy divit, že novinka trošičku připomíná Enzo. Na trhu se novinka objeví v prvním čtvrtletí 2005.

Parametry

  • Rozměry 4 512 x 1 923 x 1 214 mm
  • Rozvor: 2 600 mm
  • Rozchod vpředu: 1 669 mm
  • Rozchod vzadu: 1 616 mm
  • Hmotnost: 1 450 kg s náplněmi, 1 372 kg bez náplní
  • Motor: 4.3 l, V8, 90°, objem válce 538.5 ccm, celkový objem 4 308 ccm, komprese: 11.3:1
  • Výkon: 360.4 kW při 8 500 ot.
  • Toč. moment: 465 Nm při 5 250 ot.
  • Max. rychlost: 315 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 4 s

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků