Ferrari 430: miniEnzo nahradí 360 Modenu

Dny Ferrari 360 Modena jsou sečteny. Nástupce s označením 430 má nový vzhled, daleko silnější osmiválcový motor, stovku za čtyři sekundy a hlavně nepopsatelné charizma. Fanoušci značky budou nepochybně nadšeni.
Ferrari 430: miniEnzo nahradí 360 Modenu

Na pařížském autosalonu se představí nástupce Ferrari 360, zcela nový model 430. Pod kapotou mu tepe osmiválec s objemem 4.3 l a výkonem 360 kW (490 k), se kterým dosáhne na hranici 315 km/h. Na stovku se pak dostane za čtyři sekundy. Točivý moment dosahuje na slušných 465 Nm, a to při 5 252 otáčkách. Je tedy patrné, že se jedná o vysokootáčkový motor, což dokazuje dosažení maximálního výkonu až na hranici 8 500 otáček.

Ferrari 430 je dlouhé celkem 4 512 mm, široké 1 923 mm a vysoké jen 1 214 mm. Jeho hmotnost činí 1 372 kilogramu, dosahuje tedy poměru jednoho koně na 2,8 kilogramu. Např. Dodge Viper SRT-10 má na jednoho koně 3,1 kg, a to má pod kapotou desetiválec s objemem 8.3 l. Řazení probíhá pomocí sekvenční převodovky ve stylu F1, převodovka má šest stupňů. Pokud se vám nelíbí řazení na volantu, můžete i nadále řadit pomocí běžné kulisy na středovém tunelu.

Řidič má k dispozici celkem pět elektronických nastavení trakce: led, kluzká vozovka, běžný provoz, závod a vypnutí ASR. Po zapnutí některého z režimů se změní citlivost ESP a rovněž řadící program. Ferrari 430 zpomalují brzdy z uhlíkových vláken Brembo podobně jako Challenge Stradale a Enzo; brzdy se schovávají za 19" disky kol. Design F430 dostal na starost Pininfarina, nelze se tedy divit, že novinka trošičku připomíná Enzo. Na trhu se novinka objeví v prvním čtvrtletí 2005.

Parametry

  • Rozměry 4 512 x 1 923 x 1 214 mm
  • Rozvor: 2 600 mm
  • Rozchod vpředu: 1 669 mm
  • Rozchod vzadu: 1 616 mm
  • Hmotnost: 1 450 kg s náplněmi, 1 372 kg bez náplní
  • Motor: 4.3 l, V8, 90°, objem válce 538.5 ccm, celkový objem 4 308 ccm, komprese: 11.3:1
  • Výkon: 360.4 kW při 8 500 ot.
  • Toč. moment: 465 Nm při 5 250 ot.
  • Max. rychlost: 315 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 4 s

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků