Ferrari 430: miniEnzo nahradí 360 Modenu

Dny Ferrari 360 Modena jsou sečteny. Nástupce s označením 430 má nový vzhled, daleko silnější osmiválcový motor, stovku za čtyři sekundy a hlavně nepopsatelné charizma. Fanoušci značky budou nepochybně nadšeni.
Ferrari 430: miniEnzo nahradí 360 Modenu

Na pařížském autosalonu se představí nástupce Ferrari 360, zcela nový model 430. Pod kapotou mu tepe osmiválec s objemem 4.3 l a výkonem 360 kW (490 k), se kterým dosáhne na hranici 315 km/h. Na stovku se pak dostane za čtyři sekundy. Točivý moment dosahuje na slušných 465 Nm, a to při 5 252 otáčkách. Je tedy patrné, že se jedná o vysokootáčkový motor, což dokazuje dosažení maximálního výkonu až na hranici 8 500 otáček.

Ferrari 430 je dlouhé celkem 4 512 mm, široké 1 923 mm a vysoké jen 1 214 mm. Jeho hmotnost činí 1 372 kilogramu, dosahuje tedy poměru jednoho koně na 2,8 kilogramu. Např. Dodge Viper SRT-10 má na jednoho koně 3,1 kg, a to má pod kapotou desetiválec s objemem 8.3 l. Řazení probíhá pomocí sekvenční převodovky ve stylu F1, převodovka má šest stupňů. Pokud se vám nelíbí řazení na volantu, můžete i nadále řadit pomocí běžné kulisy na středovém tunelu.

Řidič má k dispozici celkem pět elektronických nastavení trakce: led, kluzká vozovka, běžný provoz, závod a vypnutí ASR. Po zapnutí některého z režimů se změní citlivost ESP a rovněž řadící program. Ferrari 430 zpomalují brzdy z uhlíkových vláken Brembo podobně jako Challenge Stradale a Enzo; brzdy se schovávají za 19" disky kol. Design F430 dostal na starost Pininfarina, nelze se tedy divit, že novinka trošičku připomíná Enzo. Na trhu se novinka objeví v prvním čtvrtletí 2005.

Parametry

  • Rozměry 4 512 x 1 923 x 1 214 mm
  • Rozvor: 2 600 mm
  • Rozchod vpředu: 1 669 mm
  • Rozchod vzadu: 1 616 mm
  • Hmotnost: 1 450 kg s náplněmi, 1 372 kg bez náplní
  • Motor: 4.3 l, V8, 90°, objem válce 538.5 ccm, celkový objem 4 308 ccm, komprese: 11.3:1
  • Výkon: 360.4 kW při 8 500 ot.
  • Toč. moment: 465 Nm při 5 250 ot.
  • Max. rychlost: 315 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 4 s

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků