Ferrari 360 Spider

Otevřené automobily zaujímají v historii i současnosti značky významné postavení. Otevřené automobily Ferrari byly v minulosti často vidět také na závodní dráze.
Ferrari 360 Spider
Otevřené automobily zaujímají v historii i současnosti značky významné postavení. Otevřené automobily Ferrari byly v minulosti často vidět také na závodní dráze. 360 Spider se však od všech předchozích otevřených automobilů Ferrari odlišuje jedním podstatným detailem.

Oním detailem je elektronicky ovládané stahování střechy, pocházející od německé firmy CTS, které zabezpečuje, že se textilní střecha provedená v jedné ze čtyřech barev stáhne nebo natáhne za pouhých 28 vteřin bez jakéhokoliv zásahu řidiče.

Protože již při vývoji 360 Modena počítali konstruktéři s příchodem otevřené verze, vyznačuje se o 50 kilogramů těžší spider mimořádnou tuhostí karoserie, která je o cca 65% vyšší než tomu bylo u předchůdce jež nesl označení 355 Spider. Právě díky svázanosti vývoje nemůže být řeč o zhoršení jízdních vlastností spideru. Při detailním pohledu na konstrukci zjistíme, že rám je poprvé v historii značky vyroben ze slitin hliníku. Hliník, nebo jeho slitiny, ostatně převažuje na většině dílů automobilu.

O kvalitách 360 Spider svědčí koeficient odporu vzduchu, který je jen o 0,03 větší než u kupé (cx=0,33). Cestující jistě ocení výplně ochranných oblouků a prostoru mezi nimi, které mají velký vliv na snížení proudění vzduchu v prostoru posádky a tím zvyšují cestovní pohodu.

Nad bezpečností posádky bdí na Ferrari nezvyklé velké množství moderních elektronických systémů. Základem brzdového systému jsou brzdové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 330 mm nesoucí značku Brembo. Nechybí ABS a EDB, neboli elektronický dělič brzdné síly. S přenosem velkého výkonu pomáhá protiprokluzový systém ASR a MSR – omezovač točivého momentu motoru. Jmenované systémy pro větší efektivnost přímo spolupracují s řídící jednotku motoru a řídící jednotkou převodovky, pokud je vůz vybaven sekvenční převodovkou (modelové označení F1).

O pohon 360 Spider se stará skvostný osmiválec s pěti ventily v každém válci a objeme 3.6 litru. Nejvyšší dosahovaný výkon je 294 kW. Na pokyny řidiče, které jsou předávány „po drátě“, tedy elektronickou cestou, pak reaguje s náležitou razancí. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,6 vteřiny a dokáže vyvinout maximální rychlost 290 km/h. K přenosu výkonu na zadní poháněná kola je možné zvolit z nabídky dvou převodovek. První je šestistupňová manuální a druhá také šestistupňová, ale vybavená elektrokapalinovým ovládáním ve stylu „Formule 1“ (odtud modelové označení F1).

Ferrari 360 Spider je výjimečný automobil, jehož roční výroba se pohybuje kolem 1000 ks, tedy cca 35% roční produkce modelové řady 360. Cena na českém trhu se pohybuje kolem 4,7 milionu korun českých.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků