Takto si Ferrari představuje sporťák: 296 GTB má plug-in hybridní V6 a 830 koní

I přes slova o zábavnější nátuře sportovního auta máme co dočinění s ryzím superautem od Ferrari.

Italská automobilka se již oficiálně vrací k šestiválcům v nabídce, spekulace o návratu jména Dino se však nepotvrzují. Novinka označená 296 GTB nenahrazuje žádný dosavadní model, ale funguje jako samostatná novinka své kategorie. Na první pohled subtilněji řešené Ferrari s motorem uprostřed (o 50 mm kratší rozvor než F8 Tributo) má dle Ferrari hledět především na ryzí zábavu za volantem.

Přestože ale Ferrari nazývá svou novinku „sportovním autem“, výkonem a schopnostmi můžeme i v případě 296 GTB klidně zůstat u termínu „superauto“. Ostatně vůči osmiválcovému F8 Tributo má v několika ohledech dokonce navrch – pro něj ale určitě Ferrari již chystá zase silnějšího nástupce.

Ferrari mezi teniskami? Puma uvádí novou kolekci inspirovanou SF90 Stradale

Ferrari mezi teniskami? Puma uvádí novou kolekci inspirovanou SF90 Stradale

Označení modelu odkazuje na zbrusu nový motor (žádná podobnost s motorem Nettuno od Maserati). Uprostřed 296 GTB tak najdete plug-in hybridní 2992 cm³ twin-turbo V6 v kombinaci s elektromotorem vzadu a 7,45kWh baterií uloženou v podlaze. Kompaktní rozměry jednotky jsou zajištěny konstrukcí s turbodmychadly umístěnými ve „véčku“. Motor je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Systémovým výkonem 830 koní (610 kW) pak 296 GTB předhání právě i F8 Tributo (720 k/530 kW). Točivý moment 740 N.m je sice nižší (vůči 770 N.m v F8 Tributo), přesto ale zrychluje novinka z nuly na 100 km/h za 2,9 sekundy, tedy stejně jako osmiválcový sourozenec. Maximálních 330 km/h je pak dostatečných pro jakékoliv Ferrari. Díky své malé baterii umí nakonec 296 GTB ujet až 25 km i čistě na elektřinu.

Stavba Ferrari 488 GTE na vlastní kůži: LEGO Technic si užijí děti i dospělí!

Stavba Ferrari 488 GTE na vlastní kůži: LEGO Technic si užijí děti i dospělí!

U plug-in hybridu s ohledem na zábavu za volantem se Ferrari snažilo držet hmotnost co nejníže. Značka uvádí nejnižší hmotnost 1470 kg, a to v případě zvolení volitelného okruhového balíčku Assetto Fiorano, který auto vybaví ještě rozsáhlejším počtem karbonových dílů, zadním oknem z Lexanu, jinak naladěným podvozkem a také pneumatikami Michelin Sport Cup 2 R. Pro srovnání, F8 Tributo má suchou hmotnost 1330 kg.

Uvnitř se Ferrari drží zavedené modernizace své techniky, jakou jsme viděli už v Romě nebo SF90 Stradale. Před řidičem je rozměrný digitální přístrojový štít a nový multifunkční volant s dotykovými plochami namísto fyzických tlačítek. Opět přitom nechybí ani dodatečný displej před spolujezdcem zobrazující vybrané informace.

Cenovky ani datum uvedení nového 296 GTB na trh zatím Ferrari neupřesnilo.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků