Ferrari 288 GTO odhazuje šotolinu ve vzpomínce na skupinu B

Ferrari 288 GTO odhazuje šotolinu ve vzpomínce na skupinu B

Ferrari si v motoristickém sportu tradičně spojujeme s okruhovým závoděním na nejvyšší úrovni.  V 80. letech ale v Maranellu zatoužili naskočit od rallye, jejíž vrcholnou formu tehdy představovala dramatická, rychlá a nebezpečná skupina B.

Ferrri 288 GTO vzniklo jako homologační speciál v počtu 272 kusů. Fanoušci rallye se určitě těšili na dechberoucí souboje s Porsche 959, které přišlo na svět ve stejné době a ze stejných pohnutek. Osud to ale chtěl jinak. 

Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Po strašidelné nehodě na korsické rallye, při níž v roce 1986 zahynul Henri Toivonen i jeho spolujezdec Sergio Cresto, tehdejší Mezinárodní federace automobilového sportu skupinu B zakázala. Samotnou nehodu nikdo neviděl. Toivonenova Lancia Delta S4 sjela ze svahu a explodovala. Zbyl z ní jen ohořelý prostorový rám.

Ferrari 288 GTO i Porsche 959 tak zůstaly smutnými pomníky éry, která byla bezesporu nejnebezpečnější, ale také nejvíce fascinující v historii soutěžního sportu. Dvě výkladní skříně automobilové techniky 80. let, které nikdy nedostaly šanci prokázat svoje schopnosti ve světovém šampionátu.

Že by se bylo na co dívat, naznačuje i toto působivé video.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 13 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků