Ferrari 288 GTO odhazuje šotolinu ve vzpomínce na skupinu B

Ferrari 288 GTO odhazuje šotolinu ve vzpomínce na skupinu B

Ferrari si v motoristickém sportu tradičně spojujeme s okruhovým závoděním na nejvyšší úrovni.  V 80. letech ale v Maranellu zatoužili naskočit od rallye, jejíž vrcholnou formu tehdy představovala dramatická, rychlá a nebezpečná skupina B.

Ferrri 288 GTO vzniklo jako homologační speciál v počtu 272 kusů. Fanoušci rallye se určitě těšili na dechberoucí souboje s Porsche 959, které přišlo na svět ve stejné době a ze stejných pohnutek. Osud to ale chtěl jinak. 

Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Po strašidelné nehodě na korsické rallye, při níž v roce 1986 zahynul Henri Toivonen i jeho spolujezdec Sergio Cresto, tehdejší Mezinárodní federace automobilového sportu skupinu B zakázala. Samotnou nehodu nikdo neviděl. Toivonenova Lancia Delta S4 sjela ze svahu a explodovala. Zbyl z ní jen ohořelý prostorový rám.

Ferrari 288 GTO i Porsche 959 tak zůstaly smutnými pomníky éry, která byla bezesporu nejnebezpečnější, ale také nejvíce fascinující v historii soutěžního sportu. Dvě výkladní skříně automobilové techniky 80. let, které nikdy nedostaly šanci prokázat svoje schopnosti ve světovém šampionátu.

Že by se bylo na co dívat, naznačuje i toto působivé video.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky