Fering Pioneer ujede až 7000 km. Navrhl ho bývalý konstruktér Ferrari a McLarenu

Jednou z mála oblastí, kam ještě nezasáhla elektromobilita, jsou extrémní terénní stroje. Tento vypadá opravdu slibně a díky chytré technice a minimalistickému přístupu zvládne téměř nemožné.

Za touto zdánlivě primitivní krabicí s obřími koly stojí pan Ben Scott-Geddes. Pracoval na technice u McLarenu i Ferrari, odkud si evidentně odnesl spoustu zkušeností. Stroj, který navrhnul, se jmenuje Fering Pioneer a striktně vyznává funkčnost místo stylu. A má docela zajímavou techniku.

Tesla Cybertruck zachycena v provozu. Elon Musk jel elektrickým pick-upem na večeři

Tesla Cybertruck zachycena v provozu. Elon Musk jel elektrickým pick-upem na večeři

Každou nápravu pohání jeden elektromotor, převodovka je čistě mechanická a diferenciály také – to vše kvůli jednoduchosti. Řidič může volit mezi pohonem jedné nápravy, nebo obou. Energii čerpají z LTO (lithium-titanátové) baterie, jejíž výhodou je rychlé nabíjení, ale nevýhodou nízká energetická hustota – na objem a hmotnost se do ní vejde méně. Tuto kombinaci vlastností má optimalizovat tříválcový dobíjecí motor na bionaftu, který je schopen poskytovat energii elektromotorům při normální jízdě, zatímco extrémní spotřebu v terénu vykryje baterie s dojezdem až 80 kilometrů.

Ford F-150 Lightning a jeho vychytávky: Přední kufr mu může závidět i Focus!

Ford F-150 Lightning a jeho vychytávky: Přední kufr mu může závidět i Focus!

Točivý moment má maximální hodnotu 600 Nm, výkon není známý. Fering Pioneer váží zhruba 1500 kilogramů a stejnou hmotnost i uveze/utáhne. I s téměř vybitými bateriemi slibuje spotřebu okolo 4,7 l/100 km a dojezd až 7000 kilometrů – a v rukávu má další eso. Na ráfky v rozměru 22,5 palce se vejdou běžné pneumatiky pro náklaďáky, takže náhradu po defektu sežene prakticky po celém světě. Nyní probíhá důkladné testování prototypu a zastavili se také první potenciální zákazníci, výroba má být spuštěna v první polovině příštího roku.

První jízda s novou Hondou HR-V e:HEV: Trefa do černého, ale škoda toho hluku

Honda HR-V e:HEV

Třetí generace kompaktního SUV Honda HR-V přichází s uhlazeným stylem a jedinou možností pohonu v podobě hybridního systému e:HEV. Poprvé jsme ji vyzkoušeli v okolí německého Frankfurtu nad Mohanem.

dnes | Leoš Káňa | 1 příspěvek
TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 17 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera