Ferdinand Piëch řekl, že Volkswagen uvažuje o třinácté značce

Ferdinand Piëch řekl, že Volkswagen uvažuje o třinácté značce

Šéf dozorčí rady VW Group Ferdinand Piëch dosti otevřeně naznačil, že německý gigant plánuje přidat přinejmenším jednu značku do svého portfolia. Je to součást strategie, která počítá s tím, že německý koncern stane v roce 2018 na vrcholu automobilového průmyslu.

Piëch to řekl v rozhovoru pro německý měsíčník ADAC Motorwelt. „Za deset let bude jedno z mých dětí řídit jednu z přinejmenším třinácti značek koncernu.“ 

Volkswagen má v současnosti 12 značek (osobní vozy – 8, lehká užitková auta – 1, nákladní vozy – 2, motocykly – 1).

Piëch už ale další podrobnosti v rozhovoru nezmínil.

V poslední době se hodně hovořilo o tom, že německý výrobce hodlá představit levnou značku pro rozvíjející se trhy a rozhodnutí by mohlo padnout tento rok. 

Je také dobře známo, že Piëch pohlíží se zalíbením na italskou Alfu Romeo. Nicméně šéf Fiatu Sergio Marchionne kategoricky nedávno znovu prohlásil, že tato značka není na prodej. Piëch o Alfě Romeo hovořil v rozhovoru pro ADAC Motorwelt jako o „kultovní značce“.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků