Geniální Ferdinand Piëch postavil VW na nohy. Poznejte celý příběh jeho života

14 komentářů

Milano
17. října • 16:40

Piëch měl trauma, že není Porsche, to ho hnalo celým životem k překonání image Ferdinanda Porsche. Když mu Škodovka nabízela, že by z rodného domu Porsche ve Vratislavicích u Jablonce udělala muzeum, celá léta neměl zájem. Svolil až nedlouho před smrtí. Byl geniálním technikem, ale také sociopatem, který mj. zplodil se čtyřmi ženami 13 dětí. Dokázal ze své firmy Porsche Salzburg udělat nejen stát v rakouském státě, ale obrovský zdroj příjmů. Vždyť přes jeho rodinnou firmu vlastně procházejí první marže z prodeje aut koncernu VW, protože v ČR i v jiných státech je oficiálním importérem. Jeho meisterstueckem bylo, když souboj o to, aby VW koupil Porsche, otočil tak, že "trpaslík" Porsche koupil "obra" VW. Rodina Porsche a Piëch vlastní v koncerny nyní 52 % akcií, takže si každý umí spočítat, kolik tyhle rodiny dostaly, když Škoda Auto na jaře 2020 poslala akcionářům VW čistou dividendu za rok 2019, 2018 a za nečerpané předchozí roky ve výši 99,2 miliardy korun.

Mara
9. září • 9:09

To je zase průjem komplexů. Proč to čtete, fňukny? Přiznejte se, vás to flagelantství baví :)

Sv. Benedikt
9. září • 8:23

Byl to největší génius všech dob napříč všemi obory lidského poznání! A proto si zde na koncernrevue zaslouží další porci článků,na které se už teď nesmírně těšíme.

Zelí
8. září • 13:27

Nebyl to žádný suchar, zplodit se čtyřmi ženami dvanáct dětí.... borec.

Honza
8. září • 13:51

Co mi to jen připomíná, jó už vim! Program Lebensborn!

Ben
8. září • 13:22

Nebyli to Češi, ale Sudeťáci (Rakouští, nebo Němečtí).... k nám Čechům se nehlásili a my se nehlásili k nim, obývali jsme společný prostor a tím o haslo, občas se promíchalo manželství, ale tím to haslo. Starý Porsche trochu česky mluvil, ale k republice se nehlásil asi jako řada Čechů trochu mluvila německy, každý jsme byli jiní, ale žili v jednom prostoru, kdyby se nám sudeťáci nezbláznili a nevolali Heim ins Reich vznikla by řada vynikajících vozů a společné spolupráce, na kterou jsme si museli počkat až po sametu. Škoda pod křídly VW kvete a dělá skvělá a dobře jezdící auta. Na to buďme hrdí, naše budoucnost je společná ať se to někomu líbí nebo ne, ale já Čech a ty Němec, už žádný Protektorát a žádný divoký odsun. :-)

Ijon
9. září • 9:11

To je taky fakt, ono se moc nemluví o tom, že Tatra v nejslavnějším období byla řízena německy mluvícími "Sudeťáky" (když jsme u aut). Češi a Moravané tam pracovali víceméně jen na dělnických profesích. Po válce bylo vedení buď odsunuto nebo rovnou pozavíráno, to byl taky jeden z důvodů tamního ukončení výroby osobních aut).
Taky ale myslím, že odsun Sudetských Němců byl v tehdejší poválečné situaci asi nevyhnutelný, protože se tehdy nikdo neptal, jestli jsi řval Heim ins Reich nebo ne. Pohraniční oblasti se ale z odsunu nevzpamatovaly úplně dodnes, zalidnění přičinlivými obyvateli z Východního Slovenska kupodivu taky nepomohlo.

Zelí
9. září • 10:11

Nejlepší období měla tatra mezi roky 1945 a 1989. U toho žádní sudeťáci nebyli. Pád do nicoty začal rokem 89.

9. září • 11:18

jo a země je placatá

king014
8. září • 9:57

Říct Ferdinandovi Porsche že je Čech tak nejspíš dostanete po tlamě, tito lidé se někdy za Čechy nepovažovali, byli to hrdí Rakušané žijící na území Československa.

Haftan
8. září • 8:47

Áááá, chlebodárce si objednal retrospektivu svého pohlavára a koncernrevue ihned pochopilo, za co budou prémie na vánoce letos...

9. září • 11:16

je známo, že Piech se s Hitlerwagenem nerozešel v dobrém, tak proč by si takový článek objednávali?

.
8. září • 12:30

Prdlajs. Kdyby skutečně ten "chlebodárce" existoval, tak tohle vedení redakce dávno vyhodil. Protože individua jako jsi ty odpuzují normální slušné čtenáře kterých by jinak byla většina.

JFK
8. září • 10:46

Za tvůj životní neúspěch nemůže vw Group, ale tvoje výchova, už to pochop konečně :)

Doporučujeme

Články odjinud