Ferdinand Piëch (75) se do důchodu rozhodně nechystá

V dubnu potvrdili akcionáři koncernu Volkswagen Group Ferdinandu Piëchovi třetí funkční období v čele dozorčí rady.
Ferdinand Piëch (75) se do důchodu rozhodně nechystá

Patří mezi postavy, které zejména ve druhé půli dvacátého století nejvíce ovlivňovaly evropský automobilový průmysl. Jmenuje se Ferdinand Piëch, narodil se v roce 1937 ve Vídni a je to vnuk legendárního konstruktéra Ferdinanda Porsche. Po studiích nastoupil v roce 1963 jako konstruktér ve Stuttgartu (pochopitelně ve firmě Porsche) a roku 1972 odešel k Audi. Tento pilný a talentovaný konstruktér se stal v roce 1993 předsedou představenstva koncernu VW Group.

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

O devět let později jej v této pozici nahradil Bernd Pischetsrieder a Ferdinand Piëch od té doby do dnešních dnů stojí v čele dozorčí rady VW Group. Koncem první dekády 21. století to vypadalo, že malá automobilka Porsche Automobil Holding SE založená jeho dědou ovládne celý koncern VW Group, ale situace se záhy obrátila, takže v půli letošního roku převzal Volkswagen značku Porsche.

Mandát předsedy dozorčí rady koncernu Volkswagen vyprší na sklonku roku 2016, kdy bude Piëchovi 79 let, což by znamenalo, že se stane vůbec nejstarším špičkovým manažerem v moderních dějinách německého automobilového průmyslu. Ale ani tím by jeho aktivní angažmá končit nemělo. Ferdinand Piëch totiž pro magazín Bild am Sonntag prozradil: „Požádal jsem Martina Winterkorna (předseda představenstva VW Group – pozn. red.), abych mohl zahájit prodej další generace Golfu.“

Volkswagen dokončí převzetí automobilky Porsche

Volkswagen dokončí převzetí automobilky Porsche

Ačkoli od Ferdinanda Piëcha nelze očekávat již žádné radikální vstupy, přesto jeho přítomnost v jedné z čelních pozic koncernu VW Group budí dojem stability a kontinuity. Během loňského roku navíc bavily přestřelky mezi Piëchem a šéfem Fiatu Marchionnem ohledně značky Alfa Romeo, přičemž letos v Paříži Ferdinand Piëch překvapil, když potvrdil, že zájem Volkswagenu o Alfu Romeo trvá.

Lze ale předpokládat, že se Piëch bude z titulu své funkce angažovat i v zahraničních akvizicích Volkswagenu, k jejichž rozvoji za dobu svého působení v čele představenstva VW Group výrazně pomohl. K tomuto tématu poznamenal: „Obáváme se o trhy na jih od Alp a na západ od Rýnu. Těžko zaznamenáte pětiprocentní výkyvy v Německu, ale dvoutřetinového propadu ve Španělsku si určitě všimnete.“
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků