Ferdinand Piëch (75) se do důchodu rozhodně nechystá

V dubnu potvrdili akcionáři koncernu Volkswagen Group Ferdinandu Piëchovi třetí funkční období v čele dozorčí rady.
Ferdinand Piëch (75) se do důchodu rozhodně nechystá

Patří mezi postavy, které zejména ve druhé půli dvacátého století nejvíce ovlivňovaly evropský automobilový průmysl. Jmenuje se Ferdinand Piëch, narodil se v roce 1937 ve Vídni a je to vnuk legendárního konstruktéra Ferdinanda Porsche. Po studiích nastoupil v roce 1963 jako konstruktér ve Stuttgartu (pochopitelně ve firmě Porsche) a roku 1972 odešel k Audi. Tento pilný a talentovaný konstruktér se stal v roce 1993 předsedou představenstva koncernu VW Group.

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

O devět let později jej v této pozici nahradil Bernd Pischetsrieder a Ferdinand Piëch od té doby do dnešních dnů stojí v čele dozorčí rady VW Group. Koncem první dekády 21. století to vypadalo, že malá automobilka Porsche Automobil Holding SE založená jeho dědou ovládne celý koncern VW Group, ale situace se záhy obrátila, takže v půli letošního roku převzal Volkswagen značku Porsche.

Mandát předsedy dozorčí rady koncernu Volkswagen vyprší na sklonku roku 2016, kdy bude Piëchovi 79 let, což by znamenalo, že se stane vůbec nejstarším špičkovým manažerem v moderních dějinách německého automobilového průmyslu. Ale ani tím by jeho aktivní angažmá končit nemělo. Ferdinand Piëch totiž pro magazín Bild am Sonntag prozradil: „Požádal jsem Martina Winterkorna (předseda představenstva VW Group – pozn. red.), abych mohl zahájit prodej další generace Golfu.“

Volkswagen dokončí převzetí automobilky Porsche

Volkswagen dokončí převzetí automobilky Porsche

Ačkoli od Ferdinanda Piëcha nelze očekávat již žádné radikální vstupy, přesto jeho přítomnost v jedné z čelních pozic koncernu VW Group budí dojem stability a kontinuity. Během loňského roku navíc bavily přestřelky mezi Piëchem a šéfem Fiatu Marchionnem ohledně značky Alfa Romeo, přičemž letos v Paříži Ferdinand Piëch překvapil, když potvrdil, že zájem Volkswagenu o Alfu Romeo trvá.

Lze ale předpokládat, že se Piëch bude z titulu své funkce angažovat i v zahraničních akvizicích Volkswagenu, k jejichž rozvoji za dobu svého působení v čele představenstva VW Group výrazně pomohl. K tomuto tématu poznamenal: „Obáváme se o trhy na jih od Alp a na západ od Rýnu. Těžko zaznamenáte pětiprocentní výkyvy v Německu, ale dvoutřetinového propadu ve Španělsku si určitě všimnete.“
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků