Fenomenon Stratos: reinkarnace Lancie Stratos

V 70. letech minulého století patřila Lancia Stratos k významným ikonám tehdejších šampionátů rallye. V jednom londýnském designerském studiu vznikl koncept s názvem Fenomenon Stratos. Celé vozidlo má rozměry 3 932 x 1 941 x 1 251 mm, rozvor 2 275 mm a hmotnost 950 kg. Nízká hmotnost byla dosažena kombinací hliníku a karbonu, ze kterých je celá karosérie.

Nový Stratos s nápaditými hranami má pod kapotou osmiválec s výkonem 313 kW (425 k), který pochází ze skladu firmy Ferrari. Maximální točivý moment agregátu 373 Nm je hnán přes sekvenční šestistupňovou převodovku na zadní kola. Fenomenon má v rukávu schovány i takové finesy, jako je kontrola trakce nebo ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku. Pokud se studie potká s příznivým ohlasem na ženevském autosalónu, je možné, že se dočkáme malosériové produkce někdy na přelomu roku 2006 a 2007.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků