Fenomenon Stratos: reinkarnace Lancie Stratos

V 70. letech minulého století patřila Lancia Stratos k významným ikonám tehdejších šampionátů rallye. V jednom londýnském designerském studiu vznikl koncept s názvem Fenomenon Stratos. Celé vozidlo má rozměry 3 932 x 1 941 x 1 251 mm, rozvor 2 275 mm a hmotnost 950 kg. Nízká hmotnost byla dosažena kombinací hliníku a karbonu, ze kterých je celá karosérie.

Nový Stratos s nápaditými hranami má pod kapotou osmiválec s výkonem 313 kW (425 k), který pochází ze skladu firmy Ferrari. Maximální točivý moment agregátu 373 Nm je hnán přes sekvenční šestistupňovou převodovku na zadní kola. Fenomenon má v rukávu schovány i takové finesy, jako je kontrola trakce nebo ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku. Pokud se studie potká s příznivým ohlasem na ženevském autosalónu, je možné, že se dočkáme malosériové produkce někdy na přelomu roku 2006 a 2007.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků