Fenomenon Stratos odhalí v Brně Jitka Kocurová

Na stánku společnosti Construct proběhne slavnostní odhalení unikátního vozu FENOMENON STRATOS; vůz odhalí modelka Jitka Kocurová. Akce se bude konat v pátek 3. června 2005 od 14 hodin u stánku č. 4 Pavilonu G1 na BVV v Brně, tedy nedaleko haly G, kde bude o hodinu později oficiálně zahájen veletrh Autosalon Brno. Při představení této studie vozu proběhne tisková prezentace.

Tip: Fenomen Stratos jsme představili ve starším článku.

Construct představuje vůz budoucnosti „FENOMENON STRATOS“ jako druhý na světě. Svou premiéru měl na Autosalonu v Ženevě. V rámci expozice společnosti CONSTRUCT na Autosalonu v Brně tak mohou návštěvníci spatřit unikátní studii vozu, kterou vytvořila světová špička v oboru automobilového designu. Kromě sportovně futuristického designu má však  FENOMENON STRATOS i zajímavý původ a obdivuhodné technické parametry.

Za projektem sportovního vozu Fenomenon Stratos stojí skupina špičkových designérů, kteří spolupracují v rámci londýnské firmy Fenomenon. V jejich čele stojí rakouský designer Chris Hrabalek, proslulý prací pro Volkswagen, Porsche, BMW a v minulém roce také pro Škodu. Kořeny projektu sahají až do 70. let minulého století, kdy Lancia Stratos patřila k zásadním ikonám tehdejších šampionátů rallye. Právě její esprit a graciéznost oslovila a inspirovala designéry v londýnském studiu k práci na konceptu s názvem Fenomenon Stratos.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Projekt má za cíl upozornit na potenciál mladých designérů z nového studia Fenomenon. Zatím stál něco přes 1 milion euro a jeho další vývoj závisí na odezvě odborného publika, resp. ochotě investorů pomoci financovat vývoj a stavbu prototypu. Pokud vše půjde dobře, mohli bychom se do dvou let dočkat malé série novodobého Stratose, zrozeného pro 21. století.

Současný Stratos s nápaditými křivkami je vybaven osmiválcovým motorem V8 s výkonem 313 kW (425 k) z dílen Ferrari. Maximální točivý moment agregátu 373 Nm je hnán přes sekvenční šestistupňovou převodovku pouze na zadní kola. Tyto parametry Stratosu propůjčují nadprůměrnou dynamiku – zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže pod 4 sekundy! Vozidlo má rozměry 3 932 x 1 941 x 1 251 mm, rozvor 2 275 mm a hmotnost 950 kg. Nízká hmotnost byla umožněna využitím kombinace hliníku a karbonu pro celou karosérii. Fenomenon má ve svém těle i takové vymoženosti, jako je kontrola trakce nebo ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku. Pokud se studie potká s příznivým ohlasem automobilové top-veřejnosti, můžeme se na přelomu let 2006 a 2007 dočkat i malosériové výroby.

Kupé převzalo některé základní rysy speciálu Lancia Stratos ze 70. let. Je určeno pro automobilovou elitu, která si může dovolit ty nejvýkonnější sportovní vozy, a přitom ve své zemi nemusí mít dostatek kvalitních vozovek. Stratos totiž zvládá nejvyšší rychlosti i na nekvalitních cestách. Doslova bonbónkem studie je centrální sloupek karosérie, který brání ve výhledu podstatně méně, než silnější A-sloupky mnoha dnešních speciálů. Dveře se otevírají vzhůru společně s bočním sklem a polovinou skla čelního. Tvůrci ale přiznávají, že pokud by se Stratos dostal do výroby, museli by navržené řešení nahradit konvenčním čelním sklem s A-sloupky.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků