Fenomenální comeback Audi do DTM

Hned třetí a čtvrtý start přinesl týmu Audi vítězství. Před polovinou šampionátu je Audi v čele DTM mezi jezdci i v týmech. DTM zavítá o víkendu 17. září také do Brna!

Sezona 2004 je pro sportovní tým Audi významným mezníkem: Po více než deseti letech se tovární tým Audi vrací do prestižního šampionátu DTM. A vítězství už ve třetím a čtvrtém podniku seriálu DTM dokazuje, že comeback se vydařil!

Barvy značky Audi v letošním šampionátu DTM, nejpopulárnější evropské sérii okruhových závodů cestovních vozů, hájí dva továrnou podporované týmy: Audi Sport Infineon Team Joest a Audi Sport Team Abt Sportsline. A právě pilot druhého jmenovaného týmu - teprve pětadvacetiletý Mattias Ekström - vybojoval v polovině května na italském autodromu Adria International Speedway během třetího závodu letošního seriálu DTM pro Audi první vítězství! „Mattias jel skvěle, pochvalu si ale zaslouží i týmová režie,“ prohlásil po závodě Dr. Wolfgang Ullrich, šéf sportovní divize automobilky Audi. „Závod na okruhu Adria jasně prokázal, že máme nejenom výborné piloty, ale že vozy Audi A4 DTM mají také mimořádný sportovní potenciál – jsem si jistý, že i v dalších závodech DTM budeme sbírat vavříny!“

Skvělou formu Mattias Ekström potvrdil i v následujícím závodu v Německu na 4,5 km dlouhém okruhu EuroSpeedway. Před 74 000 diváky dojel švédský pilot na druhém místě, po následné diskvalifikaci prvního Gary Paffetta na Mercedesu, který při zastávce v boxech porušil pravidla DTM, se Ekström posunul na první pozici. „Byl to strhující závod a pro nás dopadl skvěle. Férově uznávám, že na trati zvítězil Gary, ovšem jeho tým udělal chybu a za tu se platí – to je sport,“ komentoval výsledek čtvrtého podniku z desetidílného šampionátu DTM Mattias Ekström.

Před polovinou seriálu DTM figuruje Mattias Ekström spolu s Christijanem Albersem (Mercedes) na první pozici celkového hodnocení jezdců. Značka Audi si se 60 body drží bezpečně druhou pozici a dotahuje se na vedoucí Mercedes (73 bodů), stáj Audi Sport Team Abt  se probojovala do čela hodnocení sportovních týmů. Další závod DTM se jede 27. června na německém okruhu Norisring.

Audi A4 DTM

Novinkou letošního ročníku šampionátu DTM je přechod od vozů kupé k limuzínám. Audi ve svých dvou továrních týmech nasazuje celkem šest speciálně upravených vozů Audi A4 DTM. Technické předpisy pro vozy DTM jsou velmi striktní a dávají konstruktérům jen velmi omezený „manévrovací“ prostor. „Hodně zkušeností jsme si vzali z přípravy úspěšného speciálu Audi R8 pro vytrvalostní závody v Le Mans,“ vysvětluje Wolfgang Appel, šéftechnik divize Audi Sport. „Při vývoji modelu A4 pro DTM jsme se zaměřili především na snadnou přístupnost důležitých komponentů vozu a jejich rychlou výměnu. Celá zadní část karoserie se například dá rychle odejmout, také demontáž přední kapoty nebo dveří je dílem doslova okamžiku.“

V zájmu dokonalého rozložení hmotnosti vozu na obě nápravy sedí pilot závodního Audi A4 DTM hodně vzadu, jeho sedačka je umístěna téměř do míst, kde jsou u sériového Audi A4 zadní sedadla. Mohutný čtyřlitrový motor V8 o výkonu asi 460 k je umístěný za přední nápravou. Právě motor je během závodů DTM extrémně zatěžovaný – v DTM jde vlastně o sérii sprintů na vzdálenosti maximálně 170 km. Přesto regule DTM povolují pouze tři motory na tým a sezonu.

Mohutný osmiválec přenáší svůj maximální točivý moment přes 500 Nm prostřednictvím dvoukotoučové spojky přes šestistupňovou sekvenční převodovku na kola zadní nápravy.

Celý speciál Audi A4 DTM je dlouhý 4800 mm, široký 1850 mm a vysoký 1200 mm, jeho hmotnost (včetně řidiče) činí jen 1080 kg.

DTM přitahuje pozornost

Kořeny šampionátu DTM sahají až do roku 1984. Letošní ročník zahrnuje deset závodů, které se nejedou pouze v Německu, ale také v Portugalsku, Itálii, Nizozemsku a po dlouhých letech zavítá DTM i do ČR – o víkendu 17. až 19. září se jede předposlední podnik sezony na Autodromu v Brně!

Dramatické závody seriálu DTM s mnoha kontakty silných vozů jsou mimořádně populární v celé Evropě – v loňském roce například každý závod sledovalo prostřednictvím televizních stanic ARD a ZDF v průměru přes 1,5 milionu diváků. Reportáže a vstupy z podniků DTM přebírá však dalších 175 zemí celého světa, takže podle odborných průzkumů loňský finálový závod DTM vidělo celkem asi 39 milionů diváků. Přímo na autodromy se vloni na jednotlivé závody DTM chodilo dívat v průměru asi 65 tisíc fanoušků.

Audi má v Číně nejlepší zvuk

O víkendu 17. a 18. července se vozy DTM představí na vloženém nezapočítávaném závodě v Číně, přímo v centru Šanghaje. I když nepůjde o „ostrý“ závod, pořadatelé očekávají napínavé souboje. Audi se na 2,85 km dlouhý šanghajský okruh vypraví s oběma svými továrními týmy.

„Čína je pro značku Audi velmi důležitým trhem, a proto vítáme i tuto příležitost, jak předvést vyspělé technologie našich vozů,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf sportovní divize automobilky Audi.

Audi je od roku 1988 vedoucím producentem prestižních vozů v Číně. V továrně v Čangunu se vyrábějí modely Audi A6 a od dubna 2003 i modely Audi A4, ostatní modely (Audi A8, Audi A4 Cabriolet a Audi TT) se do Číny dovážejí už hotové. Není bez zajímavosti, že Čína je pro model Audi A8 po domácím Německu a USA třetím nejdůležitějším odbytištěm. V loňském roce se v Číně prodalo celkem 65 531 vozů Audi a během prvního čtvrtletí tohoto roku se prodeje značky Audi v Číně meziročně zvýšily o 44 procent!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků