Fenomenální comeback Audi do DTM

Hned třetí a čtvrtý start přinesl týmu Audi vítězství. Před polovinou šampionátu je Audi v čele DTM mezi jezdci i v týmech. DTM zavítá o víkendu 17. září také do Brna!
Fenomenální comeback Audi do DTM

Sezona 2004 je pro sportovní tým Audi významným mezníkem: Po více než deseti letech se tovární tým Audi vrací do prestižního šampionátu DTM. A vítězství už ve třetím a čtvrtém podniku seriálu DTM dokazuje, že comeback se vydařil!

Barvy značky Audi v letošním šampionátu DTM, nejpopulárnější evropské sérii okruhových závodů cestovních vozů, hájí dva továrnou podporované týmy: Audi Sport Infineon Team Joest a Audi Sport Team Abt Sportsline. A právě pilot druhého jmenovaného týmu - teprve pětadvacetiletý Mattias Ekström - vybojoval v polovině května na italském autodromu Adria International Speedway během třetího závodu letošního seriálu DTM pro Audi první vítězství! „Mattias jel skvěle, pochvalu si ale zaslouží i týmová režie,“ prohlásil po závodě Dr. Wolfgang Ullrich, šéf sportovní divize automobilky Audi. „Závod na okruhu Adria jasně prokázal, že máme nejenom výborné piloty, ale že vozy Audi A4 DTM mají také mimořádný sportovní potenciál – jsem si jistý, že i v dalších závodech DTM budeme sbírat vavříny!“

Skvělou formu Mattias Ekström potvrdil i v následujícím závodu v Německu na 4,5 km dlouhém okruhu EuroSpeedway. Před 74 000 diváky dojel švédský pilot na druhém místě, po následné diskvalifikaci prvního Gary Paffetta na Mercedesu, který při zastávce v boxech porušil pravidla DTM, se Ekström posunul na první pozici. „Byl to strhující závod a pro nás dopadl skvěle. Férově uznávám, že na trati zvítězil Gary, ovšem jeho tým udělal chybu a za tu se platí – to je sport,“ komentoval výsledek čtvrtého podniku z desetidílného šampionátu DTM Mattias Ekström.

Před polovinou seriálu DTM figuruje Mattias Ekström spolu s Christijanem Albersem (Mercedes) na první pozici celkového hodnocení jezdců. Značka Audi si se 60 body drží bezpečně druhou pozici a dotahuje se na vedoucí Mercedes (73 bodů), stáj Audi Sport Team Abt  se probojovala do čela hodnocení sportovních týmů. Další závod DTM se jede 27. června na německém okruhu Norisring.

Audi A4 DTM

Novinkou letošního ročníku šampionátu DTM je přechod od vozů kupé k limuzínám. Audi ve svých dvou továrních týmech nasazuje celkem šest speciálně upravených vozů Audi A4 DTM. Technické předpisy pro vozy DTM jsou velmi striktní a dávají konstruktérům jen velmi omezený „manévrovací“ prostor. „Hodně zkušeností jsme si vzali z přípravy úspěšného speciálu Audi R8 pro vytrvalostní závody v Le Mans,“ vysvětluje Wolfgang Appel, šéftechnik divize Audi Sport. „Při vývoji modelu A4 pro DTM jsme se zaměřili především na snadnou přístupnost důležitých komponentů vozu a jejich rychlou výměnu. Celá zadní část karoserie se například dá rychle odejmout, také demontáž přední kapoty nebo dveří je dílem doslova okamžiku.“

V zájmu dokonalého rozložení hmotnosti vozu na obě nápravy sedí pilot závodního Audi A4 DTM hodně vzadu, jeho sedačka je umístěna téměř do míst, kde jsou u sériového Audi A4 zadní sedadla. Mohutný čtyřlitrový motor V8 o výkonu asi 460 k je umístěný za přední nápravou. Právě motor je během závodů DTM extrémně zatěžovaný – v DTM jde vlastně o sérii sprintů na vzdálenosti maximálně 170 km. Přesto regule DTM povolují pouze tři motory na tým a sezonu.

Mohutný osmiválec přenáší svůj maximální točivý moment přes 500 Nm prostřednictvím dvoukotoučové spojky přes šestistupňovou sekvenční převodovku na kola zadní nápravy.

Celý speciál Audi A4 DTM je dlouhý 4800 mm, široký 1850 mm a vysoký 1200 mm, jeho hmotnost (včetně řidiče) činí jen 1080 kg.

DTM přitahuje pozornost

Kořeny šampionátu DTM sahají až do roku 1984. Letošní ročník zahrnuje deset závodů, které se nejedou pouze v Německu, ale také v Portugalsku, Itálii, Nizozemsku a po dlouhých letech zavítá DTM i do ČR – o víkendu 17. až 19. září se jede předposlední podnik sezony na Autodromu v Brně!

Dramatické závody seriálu DTM s mnoha kontakty silných vozů jsou mimořádně populární v celé Evropě – v loňském roce například každý závod sledovalo prostřednictvím televizních stanic ARD a ZDF v průměru přes 1,5 milionu diváků. Reportáže a vstupy z podniků DTM přebírá však dalších 175 zemí celého světa, takže podle odborných průzkumů loňský finálový závod DTM vidělo celkem asi 39 milionů diváků. Přímo na autodromy se vloni na jednotlivé závody DTM chodilo dívat v průměru asi 65 tisíc fanoušků.

Audi má v Číně nejlepší zvuk

O víkendu 17. a 18. července se vozy DTM představí na vloženém nezapočítávaném závodě v Číně, přímo v centru Šanghaje. I když nepůjde o „ostrý“ závod, pořadatelé očekávají napínavé souboje. Audi se na 2,85 km dlouhý šanghajský okruh vypraví s oběma svými továrními týmy.

„Čína je pro značku Audi velmi důležitým trhem, a proto vítáme i tuto příležitost, jak předvést vyspělé technologie našich vozů,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf sportovní divize automobilky Audi.

Audi je od roku 1988 vedoucím producentem prestižních vozů v Číně. V továrně v Čangunu se vyrábějí modely Audi A6 a od dubna 2003 i modely Audi A4, ostatní modely (Audi A8, Audi A4 Cabriolet a Audi TT) se do Číny dovážejí už hotové. Není bez zajímavosti, že Čína je pro model Audi A8 po domácím Německu a USA třetím nejdůležitějším odbytištěm. V loňském roce se v Číně prodalo celkem 65 531 vozů Audi a během prvního čtvrtletí tohoto roku se prodeje značky Audi v Číně meziročně zvýšily o 44 procent!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků