Felicie od příštího roku v zahraničí

V zahraničí by od příštího roku měla pokračovat výroba Felicií z produkce automobilky Škoda Auto. Jak vyplývá z rozhovoru předsedy představenstva společnosti Vratislava Kulhánka...
Felicie od příštího roku v zahraničí
V zahraničí by od příštího roku měla pokračovat výroba Felicií z produkce automobilky Škoda Auto. Jak vyplývá z rozhovoru předsedy představenstva společnosti Vratislava Kulhánka pro dnešní Právo, důvodem jsou kromě hospodárnosti výroby i normy čistoty výfukových plynů Euro 3, které nově od příštího roku vstupují v platnost. Felicie jim nevyhovují.

"Pro výrobu Felicií v České republice je maximální možný horizont konec příštího roku. Výroba však musí být hospodárná, a tak to vidíme spíše do poloviny roku 2001, možná do desátého měsíce 2001. Neradi bychom však nechali typ Felicia úplně odejít ze scény. Uvažujeme, zda by se nenašla továrna, která by mohla ve výrobě Felicií pokračovat, pokud by o ně zákazníci měli zájem. Problémem jsou normy Euro 3, kterým Felicie nevyhovují. Tyto požadavky vstoupí v platnost v Evropské unii od 1. ledna 2001 a o rok později v řadě dalších států, jako je Česká republika, Slovensko a Polsko. Naše úvahy se tedy musejí zaměřovat na země, kde tyto normy neplatí," řekl Právu Kulhánek.

V úvahu tak, podle Kulkánka, připadá kromě Ruska například celá bývalá Jugoslávie, případně samotná současná Jugoslávie.

Kulhánek v rozhovoru pro Právo zároveň uvedl, že nosnými modely mladoboleslavské automobilky nadále zůstávají Fabia s Octavií. Nevyloučil přitom, že už v příštím roce by všechny sériové motory Škoda vycházející ještě z modelu Š-1000 MB, který byl zkonstruován koncem 50. let, mohly být vybaveny zcela novými motory.

"Nedá se to vyloučit," odpověděl na dotaz listu, kdy se dočkáme zcela nového motoru.-čtk/red-
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků