FCA odhaluje koncept Airflow Vision. Budoucnost je plná dotykových obrazovek

Koncern FCA přiveze na veletrh spotřební elektroniky v Las Vegas zbrusu nový koncept.

Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas bude mít koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) stánek Fiatu i Jeepu, nejvíc pozornosti bude ale zřejmě vzbuzovat nový koncept Airflow Vision, který příhodně nenese žádnou značku koncernu, ale má prostě a jednoduše ukazovat vizi další generace prémiové dopravy.

V tuto chvíli se tak mohou prvky konceptu vlastně projevit na jakékoliv straně koncernu FCA, ačkoliv jméno Airflow dalece odkazuje na produkční model Chrysleru z let 1934 až 1937. O poctu minulosti se však zřejmě jednat nebude, spíše se máme zaměřit na představu směřování koncernu a především ukázku interakce pasažérů s novými palubními technologiemi.

Indická kopie slavného Jeepu se musí stáhnout. Koncern FCA ale pořád zuří

Indická kopie slavného Jeepu se musí stáhnout. Koncern FCA ale pořád zuří

Exteriér konceptu Airflow Vision je tedy v pozadí a zaujmout má hlavně jeho interiér, který má přinést „zážitek jako při cestování první třídou“. Kabina nabídne prostor jako minivan Chrysler Pacifica a náznak elektrického pohonu zahlédnete v kompletně ploché podlaze. Funkce vozu pak budou pasažéři na čtyřech samostatných sedačkách ovládat přes velký počet dotykových displejů a ploch.

Jen palubní deska má v sobě hned pětici obrazovek, a to jak pro ovládání výdechů klimatizace na obou stranách, tak pro funkce infotainmentu, přístrojový štít a dodatečný displej pro spolujezdce. A níže na středovém panelu najdete další obrazovku, která je podobně jako zbytek zasazena do leskle černého povrchu.

FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

Informace z jednotlivých obrazovek si může čtveřice pasažérů přeposílat mezi sebou, jelikož i před zadními sedačkami najdete dotykové obrazovky a středový panel mezi sedadly zahrnuje dotykové ovládání různých funkcí. Kabina je nakonec prosvětlena díky rozměrné panoramatické střeše, zasahující až za úroveň zadních sedadel.

Blízká budoucnost je hlavním motivem FCA na CES 2020. Na stánku Fiatu bude ukázán koncept Centoventi, který jsme už mohli zahlédnout loni na autosalonu v Ženevě, představující možnou podobu další generace Pandy s elektrickým ústrojím. Možnosti elektrifikace pak bude FCA propagovat také u modelů Jeepu.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků