FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

19 komentářů

Karel.
13. července • 7:04

Takže poslední prachy vsadí chudý a vydrancovaný Fiat na mrtvého koně (elektroauto) a jediný model, který jej živí (klasickou 500) nechá chcípnout bez žrádla a vody. Dost nerozumné.

Tom
16. července • 6:33

Karle, Fiat neni ten, kdo je tu chudy a vydrancovany, zkus strycka googla 😉

Pavel
13. července • 17:28

Vydrancovanymu? Kde to zijes, Fiatem jezdi prakticky cela jizni amerika a co se dodavek tyka, tak i severni. Dneska na Ducato l5h3 cekas skoro rok, vsechno jde do statu a kanady. Tipo je tezkej konkurent oktavky/scaly a 500L nema v podstate konkurenci (ve verzi cross pak neco mezi karoqem a kodiaqem) To co fiat zivi neni klasicka mala 500vka, ale hlavne 500X+L, Strada, Doblo, Ducato a Tipo (a stejnomodely pod hlavickou Dodge). A je to mimochodem snad jedina evropska automobilka, ktera nema problem s emisema a dovoli si prodavat stejny model na obou kontinentech.

Karel.
13. července • 18:39

1. Fiat (značka) je každoročně v těžkých finančních ztrátách, které zatím v rámci FCA vykrývá Jeep a další US značky. Výsledkem je, že značka Fiat má jen minimální investice do nových modelů.
2. Důsledkem je zastarávání modelového portfolia a vytrvalý ústup z předních pozic. Fiat byl před mnoha lety největší producent v EU, dnes nestíhá ani tu blbou šáde, která tehdy neznamenala vůbec nic. Renault, VW, PSA, Ford a další už Fiatu utekly v EU o deset parníků.
3. Tipo těžký konkurent Octavie? Nebuď pro smích, Tipo v Evropě patří k loserům třídy a v Evropě neprodává ani půlku toho co Octavie. Potácí se někde kolem desátého místa a soupeří s korejskými automobilkami, které mu brzy také naloží pěknou rychtu. A v celosvětovém porovnání jsou prodeje Tipa vedle Octavie doslova trapas..
4. Když nemá problém s emisemi, tak proč si musí kupovat emisní povolenky od Tesly? Aby podpořila svého konkurenta?

TPK
13. července • 20:54

Tak odzadu - ty snad ani nevis jak ty emisni povolenky fungujou a k cemu vlastne jsou. Nedavno jsem byl nucen porizovat nove auto. Srovnani tipo vs octavia skoncilo takovym natreskem pro skodovku, ze se to neda ani popsat. Nechapu, kdo si takovou sracku s primovstrikou turbonujdou muze koupit. A kdyz pominu motory, tak je oktavka nizsi a mlatim se do hlavy pri nastupovani (merim skoro 200cm). A jeste k tomu za dvojnasobny penize. No fuj. Co se modelovyho portfolia tyka, tak evropa neni hlavni odbytiste, podivej se do brazilie, 12-15 modelu. Doublecab strada je treba podle myho uzasny auto, ktery by slo i v evprope. Jenze to nestihaj delat. Toliko k ustupu z pozic chytraku. Jeep Renegade = Fiat 500X, Dodge neon = Fiat tipo, a tak bych moh pokracovat srandisto.... Ale nepatri k naplni me prace tahat **** z mentalniho bahna...

mpolan
15. července • 8:35

Taky se podívej, co se v té Brazílii dělá za hrůzy. Ta auta jsou technicky i výbavou pravěká a za ceny toho, co máme v Evropě.
Fiat je mrtvola, značka, o které mě ani nenapadne uvažovat. Deset zoufalých variací na zaostalou 500 (a devět z toho je myšlence 500 vzdáleno jak z jiné galaxie). Naštěstí už konečně přestali dělat zoufalé Punto. Zbyl jim jeden model, který v polovině specifikací je spíš lowend, než plná nižší střední.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pravěk
15. července • 10:41

Pravěký? No jo, to nesmíš koukat na foxla a jeho 3-5 generací starý prexichtěný golfy a pola :D

pavel
15. července • 10:37

Za tvoje zoufaly myslenkovy pochody nemyslici mrtvoly nemuzu, uvazuj si o cem chces, zrejme to bude vlhkej sen o vlastnictvi jakehokoli noveho auta. .... Vybavou? Jo tak to budes ty ten typickej "zakaznik" vyzadujici hrani pisisvoru na radiu nez dorazi odtahovka pro jeho chciplotinu :D Protoze jiny rozdily ve vybave nevidim (a vlastne i tyhle chujoviny si muzes priplatit i v ty brazilii a argentine) a tady je bohuzel i fiat cpe u vetsiny modelu ve standardu.

mpolan
15. července • 11:21

Koukám, že fiaťácká zkrachovalost se projevuje i v myšlení příznivců značky.
Všichni tu machrujete tím, kolik modelů Fiat v Brazílii nabízí, a přitom to jsou všechno vraky technicky vycházející z minulé generace Punta nebo Pandy... Dva airbagy jsou zázrak a o něčem lepším si může každý nechat jen zdát...
Fiat je mrtvola, nabídka v Evropě je zaostalá i vůči Dacii.

pavel
15. července • 15:07

Aaha, dachnar. No tak si dej hlavne pozor at nebouras. Naposledy jsem sejmul jednoho co se mi otacel pred nosem v loganu a kdybych jel o 5-10km rychlejs, tak je mrtvej. Dostal to na A sloupek a deformace zkoncili uz na sedacce a navic tomu pak nesli otevrit dvere. Ja mel rozbitou mlhovku. Jo a ten logan byl 3 mesice starej, zadna starozitnost. A nezobecnuj, tu Brazilii jsem dal jenom jako malej priklad, protoze amerika je pro FCA hlavnim trhem.

Pavel
14. července • 7:46

Tak to si mi vzal rovnou z pusy. Snad bych jen dodal nabidku na novy Dodge RAM van. Ale nevim jestli uz taky nebude ustoupena z pozic :D https://www.expresswaydodge.net/new-Evansville-2019-RAM-P... ...

Voša
13. července • 18:52

Nemá cenu diskutovat, tady je nalezlý jenom Emisolevácký dobytek..Fiat byl je a bude...prodává v Evropě stejné množství jako prodává Škodovka...Někdo platí pokuty za emisní levárny, nékdo hokz může investovat do budoucna...

Karel.
13. července • 19:09

To je právě ta tragédie Fiatu, kdysi největší v Evropě a dnes nestíhá šáde.
https://www.acea.be/uploads/press_releases_fi... ...
A investice do rozvoje jsou u koncernu VW cca 15 mld. eur, zkus najít automobilku, která dává na vývoj více, FCA dává doslova drobné, pár set milionů za 2-3 roky aby vypotili jednu elektru, která je zastaralá už teď, když je na papíře.
https://www.strategyand.pwc.com/innovation1000...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
elektro
13. července • 21:00

Tak ono jediné prakticky po všech stránkách funkční elektro je BMW i3 a par městských šuplíků jako Tazzari, Aixam eCity apod. Jinak co se týká toho vývoje, tak 500e se prodává běžně už nějakou dobu, a voksl teprve plánuje. Ale doufejme, že to ani jeden nedotáhne do konce, litiový baterie je takovej svinec, že většího nevidět....

pave69
13. července • 11:38

Ten mrtvý kůň má vyžrat evropské dotace - to jim možná vyjde :-/

Kuk Vykuk
13. července • 12:27

Fiat zaplatí Tesle 2 milijardy eur aby moh vůbec dál vyrábět spalovací sračkomety :-DB-]
https://www.czechcrunch.cz/2019/05/tesla-ziska-az-2-... ...

Kuk Vykuk
12. července • 13:27

Pokud to pořád budou dělat bez rychlo DC nabíjení, tak je to na kára sotva kolem komína čili naprd.

Ffff
12. července • 13:09

A já se těšil že si konečně koupím novou 500 kde si konečně posadím pohodlně,volant si přitáhnu k tělu a oni to budou dělat jenom v elektrice. Takže nic no

Pavel
14. července • 7:07

Ale nene. Za prve, precti si to pozorne a za druhe z logiky - Fiat do toho dava klasicky Fire motory, kterych se nevzda a ani by pro to nebyl duvod. Vzdyt technicky splnovali euro 6 u 1.4ky uz pred 7mi lety a u 1.2ky pred 10. To co voksl dohani jeste dneska nesmyslama a dokud se nevrati k neprimemu vstriku tak nejspis ani poradne nedozene (tedy vlastne u 1.8 a 2.0 tsi uz se vracet zacal).

Doporučujeme

Články odjinud